hoi hoi, even een vraag. Ons zoontje is nu bijna 1 jaar oud (time flies!). Hij loopt los en speelt ontzettend veel buiten de box. De box wordt alleen nog gebruikt als ik even naar het toilet ga. Nu hebben we een hond thuis, en vind ik het idee soms wel erg prettig dat hij even in de box kan als ik naar t toilet ben. Maar,... dat ding neemt wel onwijs veel ruimte in terwijl hij nauwelijks wordt gebruikt. Wanneer deden jullie de box weg met een hond in huis? En hoe losten jullie het wc-gaan dan op?
Hier staat de box nog maar als ik naar toilet ga dan laat ik gewoon de deur los zodat ik hoor en zie wat er gebeurt. Als ik echt naar boven ga doe ik de hond even in de gang of naar buiten. De kleine vermaakt zich prima en kan niets stukmaken, alles is kindproof. Als ik langer naar boven moet neem ik em mee en mag hij boven achter het traphekje spelen.
Ik heb een traphekje in de keuken. Daar heeft de hond zn eigen plekje. Hier mag kind niet komen. Hond kan hier dan ongestoord liggen wanneer hij mn kind en drukte zat word. Als ik naar boven of wc ga dan gaat hij achter hef hekje. Ik laat mn kids nooit maar dan ook nooit alleen met de hond. Het blijven kinderen en het blijft een dier. Je zou de hond of je kind mee kunnen nemen naar de gang of wc.
Ik heb hem al een tijdje weg gehaald. En het gaat prima. Met het toilet laat ik ook alles open staan en vaak is het zo dat voordat ik bij het toilet ben, de kleine man er ook al is Moet zeggen dat ik ook gerust eventjes naar boven op en neer ren als de kids (3 en 1) beneden zijn met de honden (golden retriever).
Handig om van jullie wat te horen! De hond meenemen naar de gang is geen optie... kan wel hoor.. maar denk dat ons zoontje dat erg raar vindt als wij beide weg gaan en dat gaat ie niet leuk vinden. Hij wil altijd mee met ons. haha! Keuken afschermen gaat helaas niet, hebben een open keuken. Kind mag sowieso niet bij de hond zn plek en ik laat ze ook echt nooit alleen samen.. moet er niet aan denken als er wat gebeurd. Vandaar ook mijn vraag.. Misschien maar op zoek gaan naar zo'n vouwhekje voor onderaan de trap zodat ik ons mannetje mee kan nemen naar de gang. Als ik hem nu mee neem klimt hij geheid de trap op, de boef.
Maar duimpje, dan hebben jullie toch wel een traphek bij de trap lijkt me? Of niet?... zou t zelf eng vinden om naar boven te gaan en ons mannetje beneden te laten terwijl hij zo de trap op kan.
Hangt ook van je hond af, bij de oudste hadden we 2 honden, de rottweiler was niet zo vriendelijk, toe we een anders huisje voor de hond hadden is de box ook weg gegaan, ze was toen 2 jaar. We hebben nu nog een staff, die ligt altijd bij de kinderen als ze spelen en als ze geen zin heeft loopt ze zelf weg, de box word nu al bijna nooit gebruikt alleen als de jongste even rustig wil spelen. Denk dat de box weg gaat als de jongste 1,5 is.
Hier twee franse bulletjes en dacht lang gebruik van de box te maken maar met 11 maanden zat ie er eigenlijk niet meer in, nog even laten staan voor het geval dat maar uiteindelijk toch weg gedaan. Zoon gaat eigenlijk altijd mee naar de wc en ga ik naar boven om wat te pakken dan zet ik 'm in z'n kinderstoel, gaat de deurbel gaat ie mee naar de deur of in de kinderstoel...
Hier gaat dnek ik de box eruit met vl verjaardag in nov. Dus rond 1,5 , nu gebruik ik hem eigenlijk als ik smorgens de honden uitlaat, ga het nu omdraaien eerst honden uitlaten als ze nog slaapt, met plassen neem ik der mee, vind ze nu reuze interressant
Nee, dat hangt niet van je hond af..... Het is een soort gouden regel dat je een kind NOOIT maar dan ook NOOIT alleen met een hond laat. Lief of niet lief. Je kan beiden nooit vertrouwen.
Precies! Ook al is je hond nog zo lief, kinderen op deze leeftijd zijn dat, onbewust, niet altijd en proberen graag dingen uit. Dan kun je niet van je hond verwachten niet te reageren als jij er niet bij bent. Ook hebben kinderen een afhankelijke rang in het gezin, dus als je er bent, staan ze boven de hond (als het goed is natuurlijk), maar als jij er niet bent, dan gaat dat niet op. Een kind tot een jaar of 12 is geestelijk niet in staat deze rang in te nemen. In de ogen van je hond is het dan logisch dat hij/zij de gang van zaken stuurt. Jij bent er immers niet...
Is erg achterhaalt die hele rangorde riedel maar goed daar gaat dit topic niet over... Hier staat de box nog steeds maar meer uit luiigheid. We verwachten in januari onze tweede smurf dus besloten hem maar te laten staan. Hij staat namelijk totaal niet in de weg dus dan kan dat ook. (En dient nu even als opslag...)
Inderdaad. Vertrouw onze kinderen en honden voor 96%. Hier in huis bemoeien de honden zich niet met de kinderen en andersom ook niet. Aan rangen doen we niet, wel aan respect en harmonie. OT @Sitalita Nee, geen traphekje beneden. Maar als ik dat doe, heen en weer rennen, dan is dat alleen wanneer ik volledig zeker weet dat de kleine voor 2 minuten niet mijn aandacht nodig heeft of zou willen. Anders gaat hij gewoon mee hoor of doe ik het wanneer het wel kan. Dus echt om alleen snel wat te pakken, een luier, sokken oid. Iets waarvan ik weet waar het ligt in ieder geval.
Maar hoe lief of niet lief, dochterlief vind momenteel de start erg grappig, nou moet er niet aan denken dat ze die even aantrekt en de hond even snapt, al zullen ze dit echt niet zo snel doen, neem het risico niet !!
Snap ik. Alleen hier is dat nog nooit voorgekomen. En wanneer ik twijfel neem ik natuurlijk geen risico en gaan de honden naar buiten of ik neem de kinderen mee naar boven.