Niet onder de douche willen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Britt16, 14 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britt16

Britt16 Actief lid

18 mei 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Hoi,

Onze dochter is nu inmiddels 7,5 maand. Maar nog steeds wil ze niet onder de douche. Ze begint dan heftig te huilen. Waardoor ik het eigenlijk ga overslaan en maar in bad doe. Er is nooit iets voorgevallen, maar vanaf het begin vind ze het niets.

Wie heeft er tips of ideeen voor ons. Zou haar liever de ene keer douchen en de andere keer in bad willen doen.

Liefs Britt

2. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Nou, ik lees ff mee, mijn zoontje wil het ook nog steeds niet en is inmiddels al 20 maanden... Ik doe hem dus nog steeds elke keer in bad.

3. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hier geen probleem met de douche maar wel in het bad daar wil ze dus echt niet in dat is dan echt brullen.

Als jullie je kids nou eens zitten douchen?
    dus het putje afdekken en dan en beetje met de sproeier?

succes ermee.

gr. lydia

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    het is een fase

hier was het weer een tijd goed maar nu begint het weer maak er een spelletje van ga stampen in het water
    gebruik een sproeiertje onder water en dan zingen en ondertussen beetje nat sproeien
    geef zelf de douchekop eens aan haar en laat haar een beetje in de lucht sproeien worden ze van zelf nat en ze vinden het vaak leuk

5. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Dat hebben we ook al geprobeerd...zitten, spelen, met gietertjes en zo. Jacob heeft vanaf het begin iets tegen de douche gehad, zelfs als klein babytje bij papa of mama op de arm. Haar wassen levert ook elke keer nog protest op. Soms op vakantie, als er geen bad was, dan moest ie wel en dan krijst ie echt de hele boel bij elkaar.
    Ik wacht nog wel af, misschien als ik echt doorzet dat het op den duur wel lukt.

6. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier was het douchen ook een drama.
    Hij heeft nu het douchegordijn ontdekt , hij vergeet meteen alles.
    Ook samen , zittend douchen werkt hier erg goed.
    Maar dit zijn w.s dingen die je al geprobeerd hebt .

Succes

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb het badje in de douche staan en dan gaat alyssa in bad onder de douche.
    de eerste paar keer vreselijk gillen, maar nu vind ze het geweldig en kan ik ook rustig met haar douchen.
    verder... lekker gek doen en er een feestje van maken.

liefs doris

8. Mali wilde altijd wel onder de douche..Maaaar dan moesten wij haar optillen.. En aangezien ze nu 21 maanden is is dat niet echt praktisch..
    Nou zijn we sinds 3 weken verhuisd en besloot ik het hier te gaan proberen..Eerst was het gillen.. Ik liet haar staan en had zelf de douchekop vast.. Zodat ik lekker haar rugje en buikje warm maakte.. Ook gaf ik haar haar tandenborstel mét tandpastatube en daar ging ze dan mee spelen.. Nu douched ze elke dag helemaal zelf zonder dat mama zich ermee hoeft te bemoeien..Ik denk dat ze er nog niet aan toe was en als je het langzaam met je kindje probeert misschien dat het toch helpt.. Pushen lijkt me niet goed want misschien wordt het dan helemaal negatief voor dr..

9. Diana82

Diana82 Actief lid

7 nov 2006
    353
    0
    0
    Valentijn wil ook nog steeds niet onder de douche helaas. Als hij in bad gaat en we spoelen z'n haartjes uit met de douchekop vindt hij dat ook niet fijn, maar als we hem gewoon onder de douche zetten is het janken! Hij is al bijna 20 maanden, dus hoe lang dat nog gaat duren?

10. Britt16

Britt16 Actief lid

18 mei 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Hoi moeders,

Bedankt voor alle goede adviezen, ga er zeker een paar proberen.
    Vanavond gaat ze wat mij betreft onder de douche . Gaan we samen op dde grond zitten met wat speelgoed.(leid af) Hoop ik althans.

Maar zo te lezen ben ik niet de enige. Ik was vroeger zelf ook heel moeilijk, tot mijn achtste durfde ik ook niet. Hopelijk doet ons meissie er niet zo lang over.

Alle moeders met dit probleem: STERKTE! Hopelijk gaat het gauw beter met jullie kinderen.

Liefs Britt

Deel Deze Pagina