hoi hoi ik zit met het volgende probleem.ik heb nog al veel eisende personen in de groep familie en vrienden.nu is het dus zo ik vind het zelf helemaal niets als ik ergens ben op kraamvisite en de kleine gaat van hand tot hand. nu ben ik dus heel bang dat dit bij onze kleine ook gaat gebeuren let wel schoonloeder en co.kijk dat ze de kleine een knuffel geven ala maar ik wil echt niet dat ze die kleine straks vast gaan pakken enzo als die kleine boven ligt en ze kom ja jammer dan maar dan kunnen ze eventueel even kijken op de kamer maar dan ook weer naar beneden.ik weet nu al dat straks die kleine ook hier van hand tot hand gaat en dat wil ik gewoon niet ik ben geen held wat dat ter gaat en ik zal op dat moment niets zeggen maar daarna wel in janken uit barsten.we hebben ook al afgesproken dat we pas bellen als we thuis zijn uit het ziekenhuis (daar beval ik) maar hoe kan ik ze alvast voor bereiden dat ze de kleine niet veel vast gaan houden enzo ik vind het nu al moeilijk.maar ik moet nu ook aan mezelf denken.ik zat er ook al aan te denken om de kleine boven te leggen als er familie etc komt zodat ze de kleine niet van hand tot hand laten gaan .ik weet namelijk nu al dat ze van de schoon familie het liefst met 20 man tegelijk komen en en dan ook nog iedere dag.dat wil ik echt niet. wat kan ik nu het beste doen want ik weet het nu even niet meer. oja hoe voorkom je dat je ouders/schoonouders iedere dag op de stoep staan want dat gaat ook echt gebeuren als ik niets zeg het is toch echt moeilijk maar ik wil gewoon rust hebben in die periode. ik heb ook al de opmerking gehad dat ze het niet leuk vonden dat ik bv ga geven want dat kunnen ze hem niet voeden. help
Ik wou ook niet dat iedereen Giovanna vast hield toen ze zo klein was, alleen mijn moeder en mijn schoonmoeder mochten haar vasthouden of laat ik zeggen aan hun gaf ik haar zelf. Maar wat ik dus deed is Giovanna zelf vasthouden en knuffelen, nou zo kon iemand anders haar niet vasthouden hahaha. En als ze het wel vroegen zei ik nee liever niet ze heeft al zon krampjes of ze is al zo snel overprikkeld. ( Dat overprikkelde klopte hier dan ook wel hoor en die krampjes ook alleen niet zo snel haha)
Wij hebben hetzelde "probleem" en zetten op het kaartje Ik ben natuurlijk wel erg klein en daarom vind ik het fijn als jullie mij zonder klagen(vragen) alleen door mijn papa en mama laten dragen
Goed idee van dat versje. En verder zou ik ook op het kaartje rusttijden zetten en dat ze bellen van te voren. En dat je max.... personen op bezoek wil. Ook kan je je VK en kraamverzorgster vragen mee te denken en te helpen bij dit soort dingen. Bijv. dat je kleine rust nodig heeft en in zijn eigen bedje moet blijven. Of iets... en verder... kom echt voor jezelf op meid. Het is jullie kraamtijd en die krijg je nooit meer terug. Plan dagen in dat je niemand binnenlaat (groot kruis in de agenda), deel dat mede en doe de deur gewoon niet open en neem de telefoon niet op. Gewoon doen hoor. En de kleine boven laten, is ook een prima idee. Doe vooral waar jij en je vriend je goed bij voelen. Het is jullie kind!
Sorry maar ik vindt het zonde als je zo`n versje op het geboortekaartje zet, en vindt het trouwens ook een beetje overdreven. Als jij op kraambezoek gaat wil je toch zeker ook de kleine even vasthouden... Tenzij de kleine er natuurlijk niet goed tegen kan dan vindt ik het een ander verhaal. Ik kom het regelmatig hier op het forum tegen dat vrouwen hier zo`n probleem mee hebben snap niet zo goed waarom. Maar dat is mijn mening natuurlijk iedereen moet doen waar hij/zij zich het fijnste bij voelt
dus omdat iedereen zo graag een baby vast wil houden moet je dat maar goed vinden? het is geen speelgoed, het is klein teer en word zo ineens op de wereld gezet! ik vind het een naar idee dat je dan vanuit die warme rustige buik bij mama zo ineens bij iedereen op schoot moet! dan heb je toch rust nodig! ook moet de kleine de vader en evt broertjes of zusjes leren kennen...nou dat lijkt me de eerste tijd al meer dan voldoende! nee ik wou het ook niet, maar na een bevalling die heel anders is verlopen was ik helemaal van de kaart en onze meid ging al snal van hand tot hand zonder dat ik er aan dacht dat ik dat niet wou.... de volgende dag was ze helemaal van slag veel spugen noem maar op. er werd in het ziekenhuis geadviseert haar alleen bij de papa en mama te laten want dat is al gefriemel genoeg. deed ik dit niet (bijv. fles)dan was ze weer helemaal uit haar doen...dit heb ik zo gelaten todat ze eraan toe was en het zon beetje zelf aangaf en nu nu lokt iedereen haar haha maar wil ze niet omdat ze eenkennig word 1 tip gewoon echt duidelijk zijn....stel grenzen anders neemt iedereen binnen de kortste keren een loopje met jou en je baby!
Wij organiseren daarom een kraamfeest als we met de kerst in NL zijn. En dan geen kussen van vrienden etc. Hij blijft gewoon in bed en ik haal 'm wel ff naar beneden. En alleen ik of papa of opa en oma en oom houden 'm vast Mijn schoonouders wonen trouwens 6000 km verderop dus in mei gaan we naar hun toe. Dan is ie al wat ouder.
hoi hoi bedankt voor de tips ik denk ook dat ik die kleine gewoon bij me hou.ik zie er echt tegen op ik heb het er vannacht nog even met mijn vriend over gehad en die zegt ook dat we gewoon regels moeten op stellen (hij weet hoe zijn familie is) ik krijg nu al zoveel comentaar over dingen die ik zeg wat ik ga doen als die kleine er is en dat is natuurlijk allemaal niet goed etc ik word er niet goed van. ik vind het ook niet fijn als ik ergens ben dat een pasgeboorne van hand tot hand gaat ik wil hem haar ook niet vast houden.
Luister als het kindje moet spugen of erg prikkelbaar is vindt ik het ook iets anders, en de hele tijd van hand naar hand is ook niet leuk maar als hier kraambezoek komt is dat maar een stelletje/gezin tegelijk en dan vindt ik het geen probleem dat ze haar even vasthouden. Ik wil dus niet dat mijn kind eenkennig wordt is niet goed voor haar ontwikkeling. Maar dit is mijn mening iedereen moet het gewoon zelf weten, toch?
Daarbij komt hier nu pas het kraambezoek behalve de naaste familie dan, is dus niet pas uit de buik...
ja maar juist de naaste familie wil ik dus niet in het begin hier hebben we bellen ook pas als we terug zijn uit het zieken huis en dan kunnen ze de volgende dag komen.het zijn dus danige bemoeials.en dan is het dus ook zo dat ik zelf hun nog steeds geen gefeliciteerd of een hoe is het heb gehad.je hoort ze niet ziet ze niet.nu hebben we een nieuwe huis die we nu aant schilderen zijn geweest ze zijn 5 min geweest door het huis heen gelopen gezegt dat ze het niets vinden ze vinden het te klein. (130m2 leefoppervlak) ik heb 3 verdiepingen met 5 slaapkamers en nog is het te klein.het is toch nooit goed.dus ja mischien dat je het snapt dat ik mijn schoonfamilie (metname zwager en ouders de rest komt toch niet)liever niet bij de kleine heb wat het is toch nooit goed bij hun
Dus liever ene klein babytje overprikkelen omdat anderen hem persé vast willen houden? Nou sorry daar doen we niet aan! Mijn moeder en schoonmoeder mogen ff gewoon privé maar hij gata niet van hand naar hand (familie van 50 mensen) Ik was laatst op kraamvisite bij mijn nieuwe neefje en heb hemook niet vastgehouden, nu 3 maanden later wel voor het eerst en dan kan ie veel meer hebben hoor... De bevalling is voor de baby wel zwaarder dan voor jou vergeet dat ook niet!
En een kind wordt echt niet eenkennig omdat het de eerste weken van zijn/haar leven niet van hand tot hand is gegaan.... dat komt allemaal veel later pas.
dat klopt met 6 maanden en nu met 15 veel erger... dit gebeurd gewoon en ligt aan je kindje niet aan de opvoeding...helaas
Nou je hebt niet goed gelezen blijkbaar, als jouw`n kindje overprikkelbaar is vindt ik het wat anders. Ook als je een familie van 50 man hebt, hier komen alleen een gezin of stelletje tegelijk en dan zij het 2 man die haar vasthouden hoogstens 5 minuten dit vindt ik nu echt niet teveel. Over dat eenkennig zijn bedoelde ik dat je als ouders niet te claimend moet zijn want hier wordt je kindje dus wel eenkennig van. Begrijp me niet verkeerd. Zeker is de bevalling ook zwaar voor mijn kindje maar nu is ze drie weken en het kraambezoek komt nu pas echt op gang, tevens wil nog even zeggen dat iedereen moet doen waar hij/zij zich het fijnst bij voelt. Je weet toch altijd zelf wat het beste is voor je kleintje.
ze zegt niet dat haar kind prikkelbaar is...ze zegt dat je het overprikkelbaar kan maken als het van hand tot hand gaat. denk ook niet dat ze 50 man tegeijk krijgt of ze moet een kreaamfeest geven, maar we hebben het over visite toch? hier komen ook steeds stelletjes en toch heeft een kindje soms wel 6 maanden nodig wil het haar draai gevonden hebben. Geloof niet dat het er na 3 weken al overal aan gewend is. ben het helemaal met je eens dat iedereen moet doen wat hij of zij het beste vind voor haar kind! want je gevoel volgen is veel belangrijker dan je laten sturen door anderen. jij kent je kind de visite/wij niet
@Cindy24: ik weet niet wat je achtergrond is, maar als hulpverlener die het een en ander aan ontwikkelingspsychologie heeft gehad tijdens haar opleidingen, kan ik zeggen dat je kind niet eenkennig wordt door het die eerste periode bij je te houden, hoe klein het gezelschap ook is. Sterker nog: een kind loopt MINDER kans eenkennig te worden als het veilig kan hechten en dat lukt beter als je het de eerste periode lekker bij je houdt... Daarbij komt dat elk kind ergens tussen de 6 en 18 maanden een eenkennige periode doormaakt, en dat is een gezonde sociaal-emotionele ontwikkeling, die nodig is voor je kind om zich voor te bereiden op de wereld om zich heen, die niet altijd maar goede bedoelingen heeft. Je kind leert in deze periode het verschil tussen zichzelf en de buitenwereld, (daarvoor ervaart het zichzelf en de wereld nog grotendeels als 1 geheel), en dan is die tijdelijke eenkennigheid eigenlijk erg gezond... Er zijn ook kinderen die het niet hebben, mijn neefje is er eentje van, maar die is zo hechtingsgestoord als ie lang is: met KS geboren nadat mijn schoonzusje HELPP-syndroom kreeg en de eerste weken maar half uurtje per dag bij haar, terwijl hij in de couveuse lag, daarna altijd van hot naar her gesleept, nooit eens rustig thuis bij paps en mams, die beiden overigens niet bijzonder veilig voor hem zijn: paps omdat ie veel te dominant is en te hoge eisen stelt, mams omdat ze GEEN grenzen stelt. M'n neefje kruipt bij iedereen direct op schoot en dat is eigenlijk heel gevaarlijk, want dat zou hij dus ook doen bij weet-ik-wie-met-slechte-bedoelingen. M'n stiefkids zijn daarin heel anders: die kijken even rustig de kat uit de boom en besluiten in een half uurtje tijd of ze je vertrouwen of niet. Veel gezonder, Dit is natuurlijk een extreem voorbeeld, en je kindje wel vast laten houden zal niet uitlopen op zoiets, maar roep niet te snel dat je kind eenkennig wordt van het bij je houden, want ik heb echt het idee dat je van dit onderwerp geen kaas hebt gegeten, (niet vervelend bedoeld overigens). Overigens: van teveel claimen kan je kind wel eenkennig worden, maar dan gaat het meer over hoe jij reageert als je kind zelf initiatieven gaat nemen om naar anderen toe te stappen... Sommige moeders houden hun kind dan altijd maar bij zich, ook als het om familie, vrienden of bekenden gaat. Of leren hun kind niet hoe je op gepaste wijze wel en niet op een vreemde reageert, (bijv: wij halen de kids in de weekenden vaak op met de trein. Hun moeder is nogal wantrouwig naar mensen en sluit zich af voor contact. Hadden de kids dus eerst ook. Wij maken wel praatjes met mensen in de trein en leren de kids hoe ze zelf daar wel en niet mee om dienen te gaan. Daarmee maak je ze weerbaar: niets zeggen en in je schulp kruipen kan namelijk in bepaalde situaties zeer gevaarlijk zijn...
Nou nog een keer dan! Ik bedoel niet dat je kind eenkennig wordt van het wel of niet laten vasthouden maar door jouw`n eigen instelling. Het is blijkbaar altijd moeilijk beoordelen van het lezen alleen maar van sommige vindt ik dat ze zo sterk reageren op het feit alleen al dat opa en oma de kleine willen vasthouden dat ik het persoonlijk overdreven vindt. Ik bedoel dus ook hoe jij erop reageert. Snap je het is moeilijk uit te leggen zo. Hoop nu dat het een beetje duidelijk is hoe ik het bedoel.....
Goh denk je niet dat er 50 man tegelijk komen dan? haha dat snapte ik ook wel... en dat over drie weken ging erover dat iemand hier zei dat het kindje NET uit de buik kwam. Ook heb ik al eerder gezegd dat ieder kindje anders is dat je het zelf wel aanvoelt... dus inderdaad zoals ik al zei doe lekker wat je zelf wilt.