wat doen jullie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Leeuw89, 28 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Hallo,

IK had is een vraagje
    We hebben een zoontje van 19 maanden en sinds een paar dagen is hij echt aan het knijpen en slaan.. mijn vraag,
    Wat doen jullie hiermee?
    als ik duidelijk zeg dat mag niet lacht hij me vierkant uit.
    Soms luisterd hij en stopt er mee. maar soms dus ook niet ;)

Ik ben erg benieuwd.

groetjes

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Mijn zoontje is nog niet zo oud als die van jou, maar kan soms behoorlijk hardhandig zijn ;)

Ik zeg er in ieder geval altijd wat van. Gaat ie door, waarschuw ik nog een keer en doet ie het dan alsnog, dan zet ik hem weg. Soms gewoon even op de grond, of even een stukje verderop in de kamer, heel soms in de box als hij echt vervelend wordt.

Het gaat erom dat ie dan even geen aandacht krijgt en dus leert beseffen 'oeps, dat was niet de bedoeling'! Ik weet wel dat mijn zoontje nog jong is, maar ik vind dat ik moet proberen hem dit nu al bij te brengen. Ben me er wel van bewust dat het nog wel even kan duren voordat het kwartje valt ;)

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter (20 maanden) doet dit niet zo vaak, maar als ze mij slaat, dan verhef ik mijn stem een beetje, zeg dat ik dat niet leuk vind, en zet haar weg. Binnen 2 tellen staat ze dan bij mij om (op haar manier) 'sorry' te zeggen. Ik heb wel het idee dat ze er van onder de indruk is...

4. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Wat ik doe als ze slaat of schopt is resoluut zeggen dat je niet mag schoppen of slaan en zet haar dan van me weg.
    Dus als ze het doet terwijl ze op de commode ligt, zet ik haar op de grond en loop haar kamertje uit. Doet ze het als we op de bank zitten dan zet ik haar van me af naast de bank of naast de keuken. En dan ga ik na een minuutje ofzo naar haar toe en zeg nogmaals dat ze niet mag schoppen en slaan omdat dat pijn doet bij mama, dan knuffel en dan is het klaar.

Deel Deze Pagina