Hoe "meten" jullie de temperatuur van de fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ikkie97, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.953
    113
    Op de verpakking van de flesvoeding staat dat je het water moet koken en dan af moet laten koelen tot 37 graden (ik weet dat velen ook gewoon koud water nemen en het dan opwarmen in de magnetron, maar ik wil het water voorlopig toch eerst koken).
    Maar hoe 'meet' je nou of het ongeveer 37 graden is? Moet ik nou de badthermometer erin gaan doen of gaat dat op gevoel? Hoe precies komt die temperatuur?

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    De binnenkant van je pols is heel gevoelig. Als je daar een drupje melk op laat vallen, en je voelt niks, is hij op de juiste temperatuur. Voelt het heet aan, dan is de melk te heet.

Na een paar keer weet je hoelang je fles in de magnetron moet. Hou er wel rekening mee dat het koude kraanwater in de zomer warmer is als in de winter (althans bij ons wel).

Zelf als ik de fles voor onze zoon klaar maak, doe ik iets minder als de helft gekookt water, poeder erdoorheen, roeren en dan vullen met koud water tot de gewenste hoeveelheid. Ik proef ik altijd een slokje.

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Als je een druppel op je pols doet en je voelt hem niet. Dan is het precies je lichaamstemperatuur = 37 graden. Het makkelijkst is gewoon 1 liter koken en dan afgesloten bewaren in de koelkast. Per flesjes of in een dichte maatbeker o.i.d. Dan kun je het ook "gewoon" opwarmen in de magnetron. En dan weet je na een aantal keer uitproberen hoe lang het in de magnetron moet.

Op een gegeven moment weet je dan ook hoe warm het flesje moet voelen aan de buitenkant. Ongeveer handwarm. Wel altijd checken op je pols.

Ik heb het nooit gemeten.

4. Peet012367

Peet012367 Bekend lid

20 feb 2011
    579
    0
    0
    Nou, ik vind de magnetron niet zo betrouwbaar.... M'n pols wel,of ik neem een heel klein slokje ( vies hè, haha)

5. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Dat heb ik ook vaker wel eens gedaan toen de jongens nog klein waren en iedere keer was ik weer vergeten hoe vies ik dat spul toch vond hahahaha

Maar idd heb ik ook in de meeste gevallen wel de temperatuur "gemeten" met mijn pols ;)

6. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    De eerste maanden heb ik ook altijd een druppel op de pols gedaan, maar tegenwoordig warm ik het water op in de magnetron. Ik haal de fles eruit, draai het water dan even rond (omdat de magnetron niet gelijkmatig verwarmd) en zet de fles dan even tegen mijn lippen aan. Dan voel ik wel of het goed is. En dan pas doe ik het poeder erbij.

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik neem ook gewoon een slokje. Deed ik met moedermelk en later ook met de opvolgmelk. En nu met de koeienmelk ook :)

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    ik neem ook gewoon een slokje... pols is bij mij door eeltvorming niet betrouwbaar

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik deed dat altijd ff testen op de binnenkant van m'n pols :)

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je zit meestal goed als je het poeder oplost in de helft water dat net van de kook is en dan aanvult met de helft koud water. Welke temperatuur je kind het prettigste vindt is een kwestie van uitproberen, het ene kind wil kouder, het andere kind wil warmer drinken.

11. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik steek gewoon mijn schone vinger erin, na een paar keer weet je het wel

12. beccie

beccie Niet meer actief

ik druppelde altijd wat melk op de binnenkant van de pols, dan kan je goed voelen of het niet te warm is,

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.953
    113
    Ik gebruik nu idd ook de "polsmethode" en dat gaat prima!

Heb ondertussen ontdekt hoeveel sec. een flesje in de magnetron moet voor de juiste temperatuur, maar doe altijd even een nacontrole!

Hoe lang na het opwarmen geven jullie de melk nog? Als ze bijvoorbeeld even een drinkpauze inlassen maar dan weer aangeven te willen drinken, meestal is de melk dan aardig afgekoeld. Bieden jullie gewoon nog aan of maken jullie dan een nieuw flesje?

Deel Deze Pagina