Hoe minder ik eet hoe misselijker ik word

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door annika, 29 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    Ik was er van overtuigd dat ik dus geen last ging krijgen van zwangerschapskwaaltjes, tenminste, niet heftig in ieder geval. Ik kon het me gewoon niet voorstellen. Dat begint aardig tegen te vallen inmiddels. Ik ben nu 7 weken zwanger en de misselijkheid komt met regelmaat even om de hoek kijken. Het vreemde is dat ik vooral misselijk word wanneer ik niet eet. Ik eet natuurlijk wel, maar ben niet de hele dag aan het eten?! :confused: Maar zodra ik even een uurtje niks eet is mijn maag heel snel leeg en krijg ik een weeig gevoel en word zelfs misselijk. En zodra ik op dat moment (terwijl ik dan redelijk misselijk ben) wat eet zakt het weer weg en gaat het weer....

    Moest het gewoon even kwijt... vond het zo raar dat je misselijk kan worden doordat je niet de hele dag eet...
     
  2. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Het beste om je misselijkheid voor te blijven is om vaker kleine beetje te eten, zodat je maag altijd wat te doen heeft..
    Zo kun je jezelf een beetje helpen, en verdwijnt de misselijkheid.
    Er wordt ook niet voor niks gezegt dat je eigenlijk voor het opstaan al een cracker ofzo moet eten..
    Dan begint je maag te werken.. als je maag leeg is.. wordt je misselijk!
    Zo ben ik mijn tijd doorgekomen, tuurlijk had ik nog wel eens vlagen van wat misselijkheid, maar het viel reuze mee..
    Als ik dan soms even geen tijd had om te eten, voelde ik het meteen weer opkomen!

    Succes!

    Groetjes Kalush
     
  3. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik heb dat ook als ik niks eet dat ik misselijk word maar nu heb ik altijd crackers bij me ok als ik even weg moet erzit altijd wat in mn tas anders kan ik rennen naar een wc ook niet echt prettig maar ja het hoort erbij . :D

    groetjes jacoba
     
  4. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ja, je kunt echt het beste regelmatig even wat eten. Al is het maar een cracker ofzo. Ik heb vooral last van avondmisselijkheid en dwing mezelf iets te eten voor ik naar bed ga. 's Ochtends gaat het nu nog best wel goed.
     
  5. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik had ook altijd wat te eten in mijn tas zitten om de misselijkheid voor te zijn.
     
  6. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb me de afgelopen dagen ook ontzetten kl*te gevoeld. Nu tipte mijn zwangere buurvrouw mij gisteren om theebiscuits te eten (die droge koekjes). Ik heb ze genomen toen ik vannacht naar de wc moest, vlak voor ik opstond. Toen heb ik ontbeten en net heb ik weer een biscuit op. Ik voel me veeeeeeeeeel beter, nog wel moe maar niet meer zo ellendig.

    Pim
     
  7. Niet meer actief

    net wat de andere meiden al hebben gezegd gewoon zorgen dat je maag niet te leeg raakt en over de hele dag kleine maaltijden eten. en zorg dat je altijd iets bij je hebt om te eten
     
  8. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    ik heb het net andersom als ik iets eet wordt ik misselijk. T'is 3 weken geleden dat ik de binnenkant van de pot heb gezien en daar ben ik blij mee. maar ik ben al wel meer als 2 kilo kwijt. val een halve kilo per week af.
     
  9. Moontje

    Moontje Bekend lid

    9 jan 2006
    848
    0
    0
    Ik word 's nachts wakker en moet dan altijd eerst plassen, dan moet ik wat drinken omdat ik zo'n droge keel heb en als ik dan weer in bed stap om te gaan slapen, krijg ik dat hongergevoel waardoor ik misselijk word. Ik blijf dan zo stil mogelijk liggen en hoop dat het snel wegtrekt, want ik ben niet van plan om mezelf aan te leren 's nachts te gaan eten!

    Overdag heb ik er ook wel eens last van, maar ik eet op zijn tijd een klein hapje. Peperkoekje, handje noten, appel, cracker, noem maar op.

    Het wordt wel wat minder nu, dat moet ik wel zeggen.

    Liefs,

    Moontje
     
  10. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    In het begin van mijn zwangerschap had ik dat ook!
    Ik at toen atijd kleine beetjes, zorgde dat er altijd wat in mijn maag zat, had ook altijd iets in mijn tas, al was het maar n pakje sultana!
    Nu heb ik daar geen last meer van.
     
  11. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Wat bij mij erg goed hielp, was om druiven te eten. 's morgens voor het opstaan samen met een droge cracker en in de loop van de dag ook gewoon steeds een paar nemen. Van druiven krijg je heel veel energie en ik vond het frisser en makkelijker weg te krijgen dan alleen droge crackers. En voor de rest: altijd iets mee nemen voor onderweg.
     
  12. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    idd altijd gewoon zorgen dat je iets (normaals) te eten hebt, beste gewoon een beschuitje (hoeft niet eens belegd te zijn) dat het je in ieder geval het gevoel geeft van niet misselijk meer te zijn, ondanks dat het je mischien tegenstaat toch proberen iets te eten, en anders ja het geeft niet echt heel erg veel hoor.

    Vaak is het zo dat de kleine eerst jouw reserve's gebruikt om te groeien voordat je lichaam aangeeft dat je honger (lees trek) krijgt. Dat zijn allemaal dingen die erbij kunnen horen en totaal niet afwijkend of wat dan ook zijn.

    Bij twijfel altijd ff gewoon HA of VK bellen die zullen je ongetwijfeld hetzelfde vertellen, niet iedereen is hetzelfde..

    veel succes en plezier met de zwangeschap en de kleine.. :)
     
  13. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hai, ik heb het ook. Ik heb tot nu toe heel mn zwangerschap last van misselijkheid en braken. Het braken is bij ongeveer 19 weken wel opgehouden, maar het misselijk zijn heb ik nog steeds. Bij mij helpt het idd om steeds om het uur a anderhalf uur iets te eten. Fruit of liga of iets werkt bij mij wel goed. Succes, hopelijk vind je iets wat goed werkt, liefs Jenny
     
  14. MirandaT

    MirandaT Niet meer actief

    Ik heb het ook gehad tot 18/19 weken. En toen was het ineens ook over gelukkig.

    Ik had het ook vooral 's morgens als ik uit bed kwam en meestal hielp een kaakje ofzo wel. Die had ik dan naast m'n bed liggen.

    En idd ook als ik honger ging krijgen. Ik moest ook de hele dag door dingetjes eten.

    Sterke ermee
     
  15. hallo allemaal ik had dat ook heel erg nu wel iets minder maar mn kaken moesten heel de dag heen en weer gaan lekker voor de kilos...maarja ik wilde niet spugen ben ik niet zn held in de misselijk heb ik nog af en toe heb het alleen altijd elke avond als ik naar bed ga heel zuur niet echt prettig heb al vanille vla als oplossing zeggen ze maar helpt niet echt iemand nog tips???

    liefs Prisjuh
     
  16. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik had vanmorgen ook weinig gegeten,alleen een appeltje en ging weg.
    en ik ben zo ziek geweest!
    op het station,overgeven,bijna flauw vallen enz...
    en dat OOK ivm te weinig eten.
    waren ook andere oorzaken maar ik had ook te weinig gegeten en dat was een flinke boosdoener.
    eet alsjeblieft goed want onwel worden van te weinig eten is echt vreselijk!!
    en misselijk zijn is ook niet fijn natuurlijk.
    ik zou zeggen,eet lekker op zn tijd,dan voel je je vast beter!

    Liefs,Denise
     
  17. Jill76

    Jill76 Actief lid

    30 mrt 2006
    194
    0
    0
    dat misselijk zijn komt mij ook bekend voor, maar probeer in ieder geval kleine porties over de hele dag te eten dan valt het wel mee. Hebben jullie ook ineens zo weinig trek in zoetigheid?? Normaal gesproken at ik best veel zoet over de hele dag, maar ik snak alleen maar naar hartige dingen. Vreemd hoor alles wat er zo veranderd in je lichaam, wel mooi!! Succes met de misselijkheid

    Liefs zaphra
     
  18. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik heb juist meer behoefte aan zoet!!!heerlijk vind ik het haha
    suiker,zuurtjes,ijs noem maar op,ik eet het allemaal hihi
     
  19. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik eet al twee weken ontzettend veel chocola, kan me echt niet inhouden!
     
  20. annika

    annika Actief lid

    9 feb 2006
    243
    0
    0
    Gister moest ik ergens naar toe en toen zijn we met de bus gegaan... ik had nog niet gegeten (avondeten)... dat was een grote fout zeg! Het heeft weinig gescheeld, allemachtig wat voelde ik me misselijk!
    Op de één of andere manier voel ik me in het weekend wel beter dan op mijn werk. Ik kan dan beter mijn dag plannen en word dan eigenlijk ook niet misselijk.

    Alleen als ik sommige verhalen van jullie nu lees => Denise jij bent 'al' 12 weken, ik ben nog niet eens 8 weken en eigenlijk had ik gehoopt dat na 3 maanden die misselijkheid en moeheid etc wel over zou zijn... Maar dat hoeft dus niet? Het is nog maar afwachten natuurlijk of ik straks ook nog zo snel misselijk word. Ik ga er in ieder geval wel rekening mee houden om inderdaad zoals vele van jullie als tip meegeven iets te eten bij me te hebben. Enne, misschien ook maar een plastic zakje :confused: je weet maar nooit, alhoewel , geen busreis meer voor mij voorlopig hoor!
     

Deel Deze Pagina