Hallo, Helaas mag/kan ook ik hier een berichtje plaatsen. Ik had vorige week een positieve zwangerschapstest, maar begon afgelopen maandag te bloeden.. Vanmorgen een echo gehad en daar blijkt dat ik een vmk heb gehad.. Nu rade de gyn ons af deze ronde gelijk weer voor een kindje te gaan en dus 1 cyclus te wachten omdat als er nu weer een zwangerschap zou zijn de kansen op weer een miskraam vergroot... Hoe zijn jullie ervaringen hierin? Als dit zo is hebben we geen keus natuurlijk, maar vind een ronde overslaan ook best moeilijk omdat we het zo graag willen en wachten duurt al zo lang...
Als eerst wil ik je veel sterkte toe wensen! Volgends myn gyn (en vele anderen zoals ik lees) kun je er deze ronde gewoon weer voor gaan hoor. Je hebt nu net zoveel kans op een miskraam als bij de vorige zwangerschap, het vergroot de kans dus niet als je er gelijk weer voor gaat... Voor zover ik weet dan.
hallo, ik heb ook een miskraam gehad vorige week met 7 weken mijn vk zei dat we gewoon deze maand verder kunnen proberen als de cyclus weer normaal is en dat de kans op een miskraam net zo groot of klein is dan anders ook. dus meid gewoon aan de klus succes
Klopt inderdaad, wat de andere meiden aangeven: er zijn al heel erg veel gynaecologen en verloskundigen die het advies om een maand te wachten, achterhaald vinden. Wij kregen het advies wel, maar ben ook half leeggebloed bij de miskraam, dus ja... We hebben nooit meer anticonceptie ofzo gebruikt, maar desondanks nu pas in ronde 6 zwanger, (vorige keren beiden in ronde 3). Dus mijn lijf had er even voor nodig, maar ik lees het dus vaker dat meiden met een latere/heftiger miskraam doorgaans er weer langer over doen om zwanger te worden dan meiden met een vroege miskraam. Als jij graag wilt, gewoon weer ervoor gaan dus!
hey hey wil je heel veel sterkte wensen ik denk dat je moet doen waar je je goed bij voelt.. ik moest er de eerste maand helemaal niet aan denken vond het maar een raar idee uiteindelijk ben ik 3 maand na mijn miskraam weer zwanger geraakt en ik weet het klinkt heel cliche maar zo voelde ik het wel dat ik dacht van nou weet ik in ieder geval dat het kan !! dat neemt niet weg dat je er wel verdriet van hebt ik had er pas vrede mee toen ik weer in verwachting was dikke knuffel voor jou
ik heb vann8 een miskraam gehad,, veel pijn en flink vloeien. ik moet nu over een week een zw test doen en als deze negatief is is alles in orde, dan weer een maand wachten op menstruatie en dan weer proberen,, op naar de winter dus sterkte allemaal meiden!!
Hey meid wat naar heeeel naar, ik weet hoe het is heb ook maandagmiddag een miskraam gehad met 4.5 weken. Moet morgen naar VK voor echo ik word nu onderzocht want vorige maand ook met 4 weken een miskraam ik ben benieuwd wat mijn Vk gaat zeggen, want wij willen zo graag een babytje en wij willen ook geen ronde overslaan eigenlijk maar goed morgen weet ik meer en dan laat ik je wel weten wat de Vk heeft gezegd. Meid veel sterkte.....
Wij zijn gelijk verder gegaan, de eerste ronde na mijn miskraam was mijn lijf volledig van slag, gaf alle zwangerschapstekenen, de test was negatief. Dat was psychisch heel zwaar, de ronde daarna was onze geluksronde en bleek ik weer zwanger te zijn. Ik heb toen wel getemperatuurd om mijn eisprong te vinden. Luister naar je lichaam en een naar je koppie!!
Lieve allemaal! Bedankt voor jullie reacties! En voor jullie natuurlijk ook veel sterkte aangezien we allemaal hetzelfde hebben meegemaakt helaas.. Ik denk dat wij gewoon verder gaan deze ronde alleen met tempraturen en laat ik de ovu testen liggen. Misschien hebben we geluk, en anders op naar de volgende ronde... Dus proberen het niet zo bewust te doen, maar wil het ook niet safe doen door een condoom te gebruiken.. Ik hoop dat we gauw geluk hebben en wel zwanger worden van een gezond kindje...
mijn gynaecoloog zei dat als er weer een eisprong is, dat het lichaam er dan klaar voor is om weer zwanger te worden. heel veel sterkte!
meid jij ook veel sterkte gewenst ik heb een week geleden ook een miskraam gehad met 7 weken en heb dus ook nu een test gedaan na 1 week,bloedingen zijn weg en nu is de test gewoon vet positief nog pffffffff wat een gedoe zeg,kan niet gewoon alles op 1x weg zijn?
Ik heb vorig jaar met 10 weken een miskraam gehad en de verloskundige gaf aan dat we gelijk weer groen licht hadden als de bloedingen voorbij waren. Ovutesten helpen deze maand niet omdat ovulatietesten ook oud hcg op kunnen sporen waardoor de test elke dag positief is. Ik heb die maand mijn cervix slijm goed in de gaten gehouden. Sterkte met het verwerken!