hoe misselijk zijn jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama lexy, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama lexy

mama lexy Actief lid

30 mei 2010
    109
    0
    0
    hoe misselijk zijn jullie en verschilde het ook per zwangerschap?
    bij mijn eerste had ik nergens last van!

nu ben ik elke ochtend rond de middag en in het begin van de avond misselijk! gelukkig niet zo erg dat ik ook nog moet overgeven maar het gevoel is wel heel vervelend! en elke dag!

herkennen jullie dit?

2. happymama

happymama Niet meer actief

hahha ja vanaf week 6 tot nu , heel vervelend als ik de pilletjes niet in neem ga ik overgeven .
    ook sta ik iedere dag om half 5 op dan begin ik hoofd pijn te krijgen , als ik eruit ga zakt t snel . als ik blijf liggen word ik gegarandeerd ziek

3. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    hoi hoi,

In het begin was ik misselijk, toen vanaf week 13.14 niet, maar nu opeens vanaf week 20 heel erg vooral na het avondeten, dan voel ik me zwaar misselijk en erg opgeblazen, ook al hoef ik niet te spugen gelukkig, gewoon naar gevoel......

4. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik ook vooral vanaf t avondeten. Soms denk ik ook dat ik misselijk ben omdat ik t allemaal zo spannend vind!

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

ik ben over de gehele dag misselijk.
    sinds een week ongeveer.
    ik hoef niet te spugen, maar te veel bewegen of te sterke geuren doen me wel kokhalzen.
    eten kan ik nog, al hoef ik niet zo veel vooral beschuit en fruit.

gisteren zou ik pasta koken, blegh toen ik alles uit de koelkast had gehaald heb ik het er snel weer in gelegd. mannetje moet maar even zelf koken ;)

6. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier vooral smorgens misselijk tot ik wat gegeten heb, dus dat is het eerste wat ik doe. En verder over de dag op tijd eten dan blijft de misselijkheid wel weg. Savonds na het avondeten vaak weer misselijk, heb het idee dat het avond eten te zwaar valt ofzo.

Merk wel dat het nu al minder wordt.

7. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik ben bij vlagen misselijk. Als ik in de trein zit, ben ik opeens heel erg misselijk. En zo'n beetje de hele dag door, alleen is het gelukkig niet zo erg dat ik moet spugen.

8. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Hier vanaf de innesteling al (wist iig meteen dat het raak was) en ookhet hele eerste trimester. Zonder spugen, behalve toen ik bij de bisonkit fabriek ging werken ( lijmlucht)
    Week 16 tm 21 niet meer, en op vakantie weer wel en ook flink spugen maar dat kan misschien ook van het eten geweest zijn.
    Daarna viel het geloof ik wel mee de rest vd zws

9. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik word misselijk als ik honger krijg. Dat had ik bij Fenna ook.

En van het tandenpoetsen moet ik kokhalzen.

10. nieuwsgierig

11 jan 2010
    57
    0
    0
    NULL
    Hallo,

Bij de zwangerschap van mijn dochter was ik de hele dag door gewoon doodziek van 6 tot 16 weken. Naar de winkel gaan was toen een hele opgave. Nu bij deze zwangerschap wel misselijk maar in mindere maten als toen en ook een stuk minder lang. Ik had het nu voornamelijk 's morgens en 's avonds als ik niet tijdig at.

11. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Bij mijn eerste zwangerschap was ik vooral ´s ochtends heel misselijk, van week 5 tot week 9 ongeveer. Nooit overgegeven overigens.
    Bij mijn tweede zwangerschap ben ik misselijk sinds week 5, nu ben ik 10 weken zwanger en helaas ben ik nog steeds misselijk. Opvallend is wel dat ik nu juist ´s avonds heel misselijk ben.

Tandenpoetsen is hier ook een ramp, ik poets nu met geluk 1 keer per dag mijn tanden :).

12. MamaPrincess

MamaPrincess Actief lid

16 mei 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn 1e was ik de hele zwangerschap misselijk!! Echt niet leuk, ik ging uit eten bij de japanner nou het hele restaurant heeft het geweten pff heel erg voorschut vooral omdat ik nog geen buik had!! En nu gaat het er weer op lijken, weer misselijk en vooral als ik aan het eten ben... Brrrr

13. mysore

mysore Actief lid

29 dec 2008
    345
    0
    16
    student
    Gelderland
    hoi meiden,

Ik herken jullie verhaal. Vanaf een week of 8 ben ik erg misselijk geworden. Helaas wel met overgeven, soms de hele dag door. Maar vaak komt er ook gewoon niks uit in de ochtend, waarschijnlijk was mijn maag leeg.

Idd ook als ik honger heb, dus ik heb altijd iets bij mijn bed liggen. Soms moet ik midden in de nacht iets eten als ik naar het toilet ben gegaan, omdat ik dan van de honger niet meer kan slapen. En ja, als ik dan niet eet, word ik misselijk en moet ik zeker overgeven. Ik heb nu dus al een behoorlijke buik. Volgens sommigen lijk ik wel vijf maanden zwanger, maar ben pas ruim drie maanden zwanger.

Ik heb het ook als ik laat naar bed ben gegaan, ook al slaap ik goed uit. Ik merk aan mezelf dat ik dus echt op tijd naar bed moet, niet te lang moet uitslapen, maar regelmatig kleine beetjes moet eten. Na het avondeten heb ik de afgelopen dagen harde buiken, hele maaltijden vallen mij gewoon zwaar.

En dan heb je nog het werk. Ik ben wel benieuwd hoe jullie dit met werk combineren. Ik werk in de kinderopvang als ondernemer, maar sta zelf ook op de groep. Van mijn collega's begrepen dat zij liever hebben dat ik vervanging zoek omdat ik niet hard kan lopen, niet kan tillen, rustig moet bewegen etc etc. Dat betekent dat zij harder moeten lopen om mijn "beperking" op dit moment te compenseren.

Gelukkig heb ik over twee weekjes vakantie. En na mijn vakantie ben ik 19 weken zwanger. Ik hoop dat de misselijkheid dan weg is! Maar dat is het vervelende, het is zo onvoorspelbaar. Het kan maar zo de hele zwangerschap voortduren.

En ik voel me zo gefrustreerd, want ik wíl dingen doen, maar het lukt me gewoon niet! Zowel in huis, op het werk als erbuiten. Ervaren jullie dat ook zo?

14. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ow ja, met tandenpoetsen idd. :D

En in de supermarkt, daar ga ik bijna van over mijn nek. Die geuren! Bah. Ik liep net met tranende ogen boodschappen te doen, zo misselijk!

15. MamaPrincess

MamaPrincess Actief lid

16 mei 2011
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan ook geen boodschappen doen als ik misselijk ben! Dan wil ik helemaal niks kopen

16. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    De hele dag door, vanaf dat ik mijn ogen open doe, tot ik mijn ogen sluit...

17. mama lexy

mama lexy Actief lid

30 mei 2010
    109
    0
    0
    @mysore
    dat heb ik nou ook ik ben gewoon te moe en te misselijk voor mijn dagelijkse dingen

ook dat verhaal van de supermarkt, normaal kom ik altijd met lekkere dingetjes thuis ook voor me oudste chips snoepjes waar vooral de visite dol op is hahaha of een koekje bij de koffie
    nu kom ik alleen met het nodige thuis scheelt wel lekker in de portemonee moet ik zeggen hahaha

Deel Deze Pagina