Hallo, Ik ben nu 36 weken en bezig mijn 'vluchtkoffertje' gereed te maken. Bij 32 weken had ik een groeiecho en de VK vertelde me dat het kindje wel wat aan de grote kant is. ( vergeleken met het gemiddelde ) Nu wil ik graag 2 setjes kleding meenemen voor de kleine in 2 maten maar ik kom er maar niet over uit welke maten!!! maat 50 lijkt me echt te klein als ik het zo zie... Wat is jullie ervaring??? welke maten namen jullie mee? wat is nu het meest gangbare? Ik hoor het graag
Ik zou toch een maatje 50 meenemen en een maatje 56. Dat doe ik zelf in elk geval wel. Ik weet ook niet wat 'aan de grote kant'. Betekent in jullie geval. Onze zoon was drie weken te vroeg en 3300 gram, hij verzoop ongeveer in het pakje 50/56 van lief! Maar 56 van noppies zat Goed... Het blijft een gok denk ik.
Als je echt denkt dat de baby wat groot is, waarom neem je dan niet 2 setjes mee in maat 56 en 2 in 62? Kun je er altijd, voor de extra zekerheid, nog 1 setje maat 50 bij doen. Soms hangt het ook een beetje van de bouw van de baby af.
Hier werd met die termijn ook gezegd dat ons kindje aan de grote kant zou zijn, terwijl me vorige week werd gezegd dat het gemiddeld is. Heb dus zowel maat 50 en 56 ingepakt (van iedere maat twee pakjes omdat ik een twijfelkont ben )
Lisa was ook aan de grote kant maar paste maat 50 nog makkelijk! Zou echt 50 en 56 meenemen. 62 had ze pas na een paar maanden aan.
Ok bedankt! Ik neem dan maar maat 50 en 56 mee. Tja en wat is groot inderdaad! Hij had lange armen en benen met als zijn moeder. En wij zijn ook allebei slank. Dus ik Denk dat het vooral de lengte is die hem wat groter maakt
Hier ook altijd gehad dat de baby bovengemiddeld was en allemaal maatje 50 aangehad hoor dus zou het wel meenemen. Mijn kinderen werden allemaal geschat op 8/8,5 pond. Eerste was 3560 gr en 52 cm tweede was 3930 gr en 54 cm derde was 3990 gr en 55 cm Allemaal hadden ze een eerste pakje in maat 50 en alleen de derde heeft deze maar 1 X aan gehad omdat ie daarna echt niet meer paste. Dus ik zou zeggen maat 50 en maat 56 doen dan komt het vast goed!
Mijn ervaring is dat baby's die aan de grote kant zijn voornamelijk zwaarder zijn qua gewicht. Een baby van 8 pond kan dus gerust 50 cm zijn. En ik zou ook niet teveel op groei echo's afgaan. Bij mij zeiden ze dat ik een iniminie kindje zou krijgen en hij was 7 pond en 51 cm terwijl ze bij een vriendin 8 pond aangaven en dat kindje was niet eens 6.
Ik had 50 en 56 bij. De verpleegkundige vroeg welk setje hij aan moest waarop ik reageerde dat ik het niet wist vanwege de maat waarop zij begon te lachen en maat 56 weer snel in de koffer gooide. En meneer paste inderdaad prima in maat 50
Ik heb zelf nooit maat 50 gekocht en ook niet nodig gehad. Als ze aan de grote kant is zou ik maat 50 niet eens kopen of 1 pakje, maar meer niet.
Onze zoon was volgens de echo ook aan de grote kant (maar dan in hoofd en romp), en was 5 dagen te laat. Geboortegewicht was 8,5 pond. Hij paste keurig in zijn maat 50-boxpak; twee weken later was dat te klein. Broekjes en truitjes van maat 50 heeft hij wel langer aangehad. Ik zou gewoon maat 50 meenemen tenzij je echt twee weken overtijd bent; eventueel los broekje en truitje ipv pak uit 1 stuk.
Ik ben bij 38 weken ingeleid en ons kindje woog 4160 gram maar hij heeft gewoon maatje 50 aan gehad alleen had ie een te groot hoofd en kon niet door alle shirtjes (zeker omdat ie er veel pijn aan had) dus denk aan OVERSLAG rompers . shirtjes e.d. die zijn altijd fijn voor de baby!! Hij was wel "maar" 52 cm hihi De volgende woog maar 200 gram minder maar heeft nog weken lang 50 aan gehad hoor. Ik vind dat zoiezo altijd armoedig dat omslaan van die armpjes e.d. gewoon goedpassende kleding is veel fijner en mooier (naar mijn mening)
Ons meisje werd bij 35 weken groei-echo op bijna 3 kg geschat.. Bij haar geboorte schatten ze haar 4 kg en aangezien haar benen al niet meer in de groeicurve pasten bij 35 weken zal ze ook flink lang zijn... Maar het is en blijft een gok... Het pakje waarvan ik hoop dat ze het als 1e aan kan (roze shirtje met 'papa's kleine meisje, uitgezocht door papa zelf) is maat 56. Heb naast dat pakje ook nog een maatje 50 setje en een maatje 56 setje mee. Ga er vanuit dat 56 iig die 1e dag wel zal passen Verder hier 2 gewone rompers en één overslagromper erbij gelegd... Als het goed is mag papa haar aankleden, dacht dan is een overslagromper misschien wel fijn voor hem hiih! Zal alles ook eens in mijn koffertje doen... Morgen 39 weken, spullen voor de kleine liggen al paar weken klaar maar voor mezelf moet ik nog inpakken hihi!