Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum. Mijn vriend en ik willen graag een kindje en daarom ben ik eind mei gestopt met de pil en sindsdien is mijn menstruatie erg onregelmatig: - 27 mei 2010 laatste pil geslikt; - 31 mei 2010 menstruatie; - 22 juli 2010 menstruatie; - 30 september 2010 menstruatie; - 12 november 2010 menstruatie. Voor mijn laatste menstruatie had ik twee weken daarvoor heel erg last van mijn pijnlijke tepels. Voor mij was dat een teken dat ik rond die tijd mijn eisprong heb gehad. Nu had ik rond 4-5 december ook weer pijnlijke tepels en toen hebben we ''geklust''. Twee weken werd ik niet ongesteld, maar ik wilde niet meteen testen. Ik had wel heel erg last van gespannen/pijnlijke borsten. Afgelopen vrijdag (24 dec) hebben we wel getest. Eerst een kruidvat-test en die gaf een licht streepje, maar het streepje was er zeker wel. Daarna nog een test gedaan van Clearblue en die gaf aan: Zwanger 1-2 weken. Dus wij helemaal blij (begrijpelijk natuurlijk). Maar afgelopen zondag (26 dec) had ik licht bloedverlies. Maandag was het bloedverlies heviger, maar in de loop van de dag werd het minder en gister was het ook bijna niets. Vandaag ook maar 1 keer licht bloedverlies gehad. Daarnaast zijn ook mijn borsten minder pijnlijk geworden. Ze zijn nu alleen nog gevoelig bij bepaalde aanrakingen. Ik ben dus echt bang dat ik een miskraam heb gehad. Maar als ik de verhalen lees op internet, hoeft bloedverlies in het begin van een zwangerschap niet perse een miskraam te betekenen. Ik zou graag jullie advies willen horen over wat te doen. Nog een keer testen? Aangezien het streepje op de kruidvat-test licht was. Als het streepje nu donkerder zou zijn, betekent dit dan dit ik nog steeds zwanger ben? Ik ga er vanuit dat het mis is gegaan, omdat ook mijn borsten niet meer pijnlijk zijn, maar omdat het bloedverlies anders is als bij een menstruatie, heb ik nog een klein beetje hoop. Alvast mijn dank voor jullie reacties. Groetjes Sanne
je zegt dat de test aangaf 1-2 weken. Dan ben je dus 1-2 weken geleden bevrucht. Het zou zo maar kunnen zijn dat die bloeding die je hebt innestellingsbloeding is (volgens mij). En als het dat is kan het totaal geen kwaad. Nu nog een test doen heeft weinig zin. Ook al zou het toch mis gegaan zijn dan geeft hij nog positief aan omdat je nog HCG in je urine zult hebben. Maar meid maak je nog niet al te veel druk. Ik heb dat bij mijn vorige zwangerschap ook gehad en toen was het door het vrijen. Je aders zijn kwestbaarder en kan dus hierdoor kapot gaan. Ik heb voor de zekerheid de verloskundige gebeld toen. Dus twijfel je, dan zou ik gewoon ff bellen.
een innesteling zal het niet zin n geweest aangezien je daarvoor geen hcg aan maakt. ik zou volgende week een testje wagen. als deze nog positief is dan zou ik even bellen naar een verloskundige deze zou dan even een echo kunnen maken. of je inderdaad zwanegr bent
Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht nog maar even rustig af en zal mij maar niet te druk maken. We gaan er vanuit dat het is misgegaan, dan kan het alleen meevallen! Maar het probleem is dat je zo graag wil weten of het goed of niet is. Die onzekerheid vind ik verschrikkelijk, maar nog maar even afwachten.
Vanochtend toch maar alvast getest met een kruidvat-test en die bevestigende wat ik al dacht: negatief . Dat betekent wel een einde aan de onzekerheid en dus op naar de volgende ronde.
Bedankt voor je reactie. Erg jammer inderdaad , maar dan nu op naar de volgende ronde. Jij gefeliciteerd met je zwangerschap!
ik heb de eerste paar testen waaronder in ziekenhuis huisarts en verloskundige allemaal negatieve testen gehad maar een echo wees aan dat ik toch zwanger was ... kijk het dus even aan ... of overleg met verloskundige of huisarts
Ik wacht het nog wel af, maar ik ''voel'' mij ook niet meer zwanger. Ook al was ik nog maar heel kort zwanger, mijn lichaam voelde wel anders...En dat is nu weg! Geen pijnlijke/gespannen borsten meer en ik heb steeds licht bloedverlies...