Teken de petitie: recht op autonome keuze voor de zwangere!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door daantje28, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantje28

daantje28 Lid

19 jul 2007
    63
    0
    0
    Tilburg
  2. shenoby

shenoby Niet meer actief

vind het eerlijk gezegt een beetje een vreemde petitie.
    zou je er iets meer over kunnen uitleggen?
    misschien ben ik heel blond hoor maar ik begrijp het niet helemaal.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind het ook wat vaag.. en betwijfel of ik helemaal achter sta.. maar ik weet niet zeker of ik het helemaal goed begrijp..

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik teken hem niet.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik ben het er niet mee eens. Ik denk dat artsen die afweging beter kunnen maken dan ik. Zelfs verloskundige kunnen het risico niet tegenspreken...

Bovendien heb je altijd beschikking over je eigen lichaam hoor, je bent niks verplicht. Als je zo graag risicos wil nemen door tegen het advies van artsen in te gaan dan kan je altijd thuis zonder verloskundige bevallen.

6. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ athina ja gaat mij dus eingelijk net zo.
    ik vind het juist belangrijk dat het makkelijker word om in het ziekenhuis te bevallen.

maar zoals ik het een beetje begrijp gaat deze petitie om het feit dat vrouwen meer tegen adviezen van medici in mogen gaan.
    dus wanneer een gyn zegt dat een ziekenhuisbevalling noodzakelijk is of een kz ivm stuit ofzo dat moeder zelf de risico's beter moet mogen afwegen en thuis bevallen.

of zie ik het nu helemaal verkeerd?

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Volgens mij gaat het om thuisbevallingen. Ze willen nu verplichten dat iedereen zijn eerste kind in het zkh krijgt. Volgens mij is deze petitie daar tegen.

8. daantje28

daantje28 Lid

19 jul 2007
    63
    0
    0
    Tilburg
    Bedankt voor het lezen allemaal of je nu wel of niet hebt getekend! Hieronder wat meer info.

Er lijkt inmiddels in Nederland wel een ware hetze gevoerd te worden tegen de thuisbevalling. Nieuwe maatregelen dreigen de keuzevrijheid van zwangeren meer en meer te beperken. De plannen van de nieuwe minister van Volksgezondheid lijken stuk voor stuk gebaseerd te zijn op angst in plaats van het hoognodige vertrouwen.

Rationele oplossingen die gericht zijn op beheersing en controle kunnen onmogelijk heilzaam zijn bij een gebeurtenis die van nature niet te controleren en beheersen is. Sterker nog, hoe meer je bij een bevalling de controle probeert te behouden, hoe meer je het proces tegenwerkt. 'Life is as safe as birth gets', veiliger dan leven kan het niet worden. Laten we de geboorte van nieuw leven eren, in plaats van het te behandelen als een gevaarlijke gebeurtenis.

(door Anna-Myrte Korteweg, zij brengt ook een boek uit deze zomer 'De Vrije Geboorte' voor meer info zie link)

Schrijvers - Anna Myrte Korteweg - Juwelenschip

Groetjes Daantje

Deel Deze Pagina