Mag je moedermelfk uit de vriezer ook gewoon gelijk in een pannetje heet water ontdooien. Of moet dit eerst in de koelkast en daarna warm maken in pannetje?
Het beste is om de melk in de koelkast te ontdooien. Je mag het ook evt onder een stromende koude kraan ontdooien die je dan langzaam naar warm draait maar niet heet! De melk mag niet warmer worden dan 37C. Ikzelf zet altijd savonds de melk uit de diepvries in de koelkast die ik dan de volgende dag nodig heb.
Dat doe ik ook spijkervrouwje, maar dan is het de volgende dag nog steeds een blok ijs. Koelkast staat toch echt op 5 C
klopt kiki, dat had ik ook, tot ik mijn moedermelk in ijsblokjes ben gaan bewaren. dat gaat een stuk sneller.
Ik zet het meestal rond een uur of 7/8 in de koelkast. Bij mij staat de koelkast op stand 3 en het is sochtends bijna ontdooid, meestal net genoeg dat ik het in de fles kan doen (heb van die difrax flessen en daar kun je de bodem van losschroeven zodat je een wijdere opening hebt. En inderdaag ijsklontjes zijn zo ontdooid, daar kun je bijna op wachten