Hoe "moeilijk" doen jullie bij een etentje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Madelon84, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trine

Trine Actief lid

Ik let er toch ook wel op hoor!
    Ik zal op restaurant of tussen een gekocht broodje nooit de groenten opeten die niet geschild zijn of waarvan ik niet weet of ze goed gewassen zijn (eet dus geen sla, tomaat, komkommer met schil,...) en vraag mijn vlees altijd goed uitgebakken (ik verschoot ervan hoe lekker ze dat kunnen klaarmaken op restaurant ;)).
    Zelfs bij mijn ouders vraag ik om op't eten te letten en mijn mama vind mij dan dik overdrijven, maar dan is't maar zo, ik vind het belangrijk voor ons Prutske!

2. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    gerookte zalm mag je wel hebben alleen niet die vacuumverpakte uit de supermarkt...bij de visboer geen probleem...

3. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    nou nou...straks is dat mens in paniek!;) kans is heel klein hoor...ik heb ook aan het begin van de zwangerschap een biefstukje gegeten...rauw/medium! Maarja perongeluk..omdat ik het niet wist...het kan voorkomen wat je boven beschrijft maar de kans is echt zo klein... maar nadat ik het wist ben ik niet bewust rauwvlees meer gaan eten ofzo...het zekere voor het onzekere..

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik bestel geen biefstuk of varkenshaas mdat ik een liefhebber van rood/rosé, en ik "haat" het om het vlees dan helemaal kapot te bakken!
    Verder doe ik niet al te moeilijk in een restaurant. Geef wel aan dat het vlees doorbakken moet zijn en ik controleer dat door het vlees gewoon op het dikste punt even aan te snijden... is het daar goed, dan is de rest ook gaar.
    Heb het een keer gehad dat het vlees echt te rood was, dat gaat dan ook lekker terug!

5. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ten eerste, binnenin biefstuk zitten erg weinig ziekteverwekkers, daarom kunnen niet zwangeren het wel rood eten. De kans dat je ziek wordt van biefstuk is veel kleiner dan van filet. Vergeet niet dat filet in een bakje zit, vaak onder folie, en bacterieen er lekker in kunnen groeien.
    En aangezien ze met 8 weken al lekker bewust filet zit te eten, wilde ik haar wel even wakker schudden.
    Ik zou geen miskraam of dood geboren kindje willen riskeren omdat ik zo nodig filet moet eten..

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb net bloed laten prikken, ook op toxoplasmose. dat heb ik gevraagd omdat we katten hebben, maar als ik die antistoffen heb kan ik volgens mij ook weer rood vlees eten straks.

en ik ben helemaal verslaafd aan filet americain, maar dat eet ik nu toch écht niet!!

Deel Deze Pagina