Betrokkenheid partner

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wasmachine, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Hoe betrokken is je partner? Woont hij nog bij je?;) Zoekt hij zelf ook weleens informatie op? Vindt hij het interessant als jij over de zwangerschap praat? Gaat hij mee naar de verloskundige? Heb je het gevoel dat hij jouw zwangerschap belangrijk vindt?

2. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Jeuj waar komen al die vragen vandaan?

3. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Hij woont nog bij me :D. Maar verder moet ik geloof ik alle vragen met 'nee' beantwoorden. Komt nog bij dat ik het idee heb dat hij me op het moment echt afstotelijk lelijk vindt.

4. Mijn man woont zeker nog bij me.

Hij is tot op heden slechts bij 2 controles niet geweest. Dingen opzoeken op internet doet ie niet, dat doe ik al genoeg.
    Het duurt wel zo ongeveer tot het kindje ook aan de buitenkant te voelen is voordat hij begint met wennen aan het zwanger zijn. Dan is het natuurlijk ook pas tastbaar voor hem.

Hij is bij de eerste ook meegegaan naar de zw. yoga.

Ook heeft hij me nog nooit afstotelijk gevonden. Zelfs niet met 42 weken zwangerschap. Hij vind mij zwanger en niet zwanger aantrekkelijk.

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hier een ontzettend nuchtere man. De eerste 25 weken had hij sowieso nog niet zoveel met m'n buik/het kindje, omdat hij er eigenlijk niets van merkte. Hij ging wel steeds mee naar de echo's en vond dat ook heel erg leuk, naar de verloskundige gaat hij mee als ik 's avonds een afspraak heb, maar overdag ga ik gewoon alleen. Dat is ook niet zo bijzonder natuurlijk..

Nu begint hij wel wat meer aan m'n buik te zitten, de kleine voelen. Hij vindt me ook heel mooi nu, dus dat valt weer mee :p

Ik kan absoluut niet over hem zeggen dat hij niet betrokken is, maar mannen beleven het nou eenmaal heel anders dan vrouwen. Wij voelen de hele dag het kindje bewegen, nemen het overal mee naar toe, voelen vanalles met ons lichaam gebeuren (en zitten barstensvol hormonen!). Het enige dat de man ervan merkt is dat onze buik ineens begint te groeien!

6. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ja hij woont nog bij me :p

Hij gaat wel mee naar elke controle, maar voor de rest lekker nuchter :p hij vind het wel leuk om de kleine te voelen en de buik te zien bewegen, maar daar houd het ook bij op ;) denk dat het voor mannen pas echt word als de kleine geboren is

7. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Mijn man houdt zich niet echt bezig met de zwangerschap, maar wel met wat er daarna komt. Ik betrap hem nu wel af en toe erop dat ie 's avonds in bed opeens met zijn hand om mijn buik krult, maar verder is het zolang de baby er nog niet is, een ver van z'n bed show.

Zodra Izaak geboren was, was er pas de grote verandering voor hem, en dat is ook wel logisch.

Hij is wel naar de echo's mee geweest en nu met 34 weken om over de bevalling te babbelen want daar moet hij toch ook wel een beetje presteren ;)

8. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Mijn man zoekt wel vanalles op op internet, en als het even kan gaat hij mee naar elke afspraak. Hij is zeer betrokken en kan niet wachten tot de kleine er is. Hij praat vaak tegen mijn buik en ik vind het heerlijk zijn gezicht te zien als hij de kleine voelt bewegen.

Hij wil al heel lang papa worden en dat blijkt ook echt uit zijn doen en laten, ik heb het gewoon getroffen met mijn man :)

9. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ja mijn man woont nog bij mij...hebben al 2 kindjes dit is de 3e,
    hij gaat zoveel mogenlijk controles mee, heeft hij bij de vorige 2 ook gedaan, hij is zowiezo op 6-7,5-12 weken nu mee geweest, en de volgende 2 controles heeft hij ook al vrij genomen.

Hij is ontzettend betrokken bij de zwangerschap hij weet soms nog meer als mij :$:( wat betreft het zwanger zijn, dus hij zoekt regelmatig dingen op, en ook op het werk met collegas praten ze over de vrouwen die zwanger zijn de kindjes enz.

En lelijk vindt hij me absoluut niet, altans hij zegt van niet, dus laten we daar ook vanuit gaan.

En we hebben het heel vaak over de zwangerschap enz en de vervelende 2e bevalling wat voor hem ook heel eng geweest is enz, en ook de aankomende bevalling hebben we het al over gehad.

Wat dat betreft heb ik qua zwangerschap wel een ideale man geloof ik :):D

10. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    We wonen in hetzelfde huis gelukkig... en mijn vriend is erg betrokken, maar niet tot in het vervelende. Het begint nu wel steeds dichterbij te komen en gaat ook mee naar alle echo's, afspraken met de gynaecoloog, maar is maar 3 keer mee geweest naar de verloskundige omdat die maar een straat verderop zit en ik het kan belopen en er bovendien nooit echt een reden was om mee te gaan, ik heb een redelijk fijne en ongecompliceerde zwangerschap gehad namelijk. Nu het gisteren duidelijk werd dat het een keizersnede wordt omdat de draaipoging niet is gelukt en de kleine al sinds week 28 of zo in stuit ligt, begint het voor hem ook allemaal wat spannender te worden.
    Hij vindt mijn buik nog steeds mooi en fascinerend in de goede zin van het woord als er iets beweegt, dus gelukkig is ie ook op dat gebied nog steeds betrokken!

11. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Nou de mijne is een echt vent. Vind het allemaal leuk en prima, wanneer het hem uitkomt haha...
    Jullie kennen vast het boekje van Kluun? De mijne is precies zo als in dat boekje staat.
    Maar hijs wel super lief voor me:)

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Nee, de verwekker van mijn kindje is absoluut niet geïnteresseerd in mij óf in de zwangerschap.
    Het enige waar hij zich druk om maakt is zichzelf ;)
    Laat staan dat hij informatie opzoekt, of meegaat naar de VK (of zelfs maar vraagt hoe het met zijn kindje/de zwangerschap gaat)
    Hij woont niet bij me, en ik heb nu sinds ik 20 wkn zwanger ben niks meer van hem gehoord.
    Heel jammer, maar ik kan hem moeilijk dwingen van ons kindje te gaan houden ;)

13. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ik antw. even adv mijn vorige zwangerschap. Ben nu pas net zwanger:p

Hoe betrokken is je partner?
    Vorige keer kregen we tijdens de zwangerschap allemaal rotnieuws te horen en toen was hij wel betrokken, maar er niet helemaal bij. Hij luisterde wel naar alles.

Woont hij nog bij je?;)
    Voor zover ik weet wel haha

Zoekt hij zelf ook weleens informatie op?
    Nee

Vindt hij het interessant als jij over de zwangerschap praat?
    Ja meestal wel

Gaat hij mee naar de verloskundige?
    Hij is maar 1-2 keer niet meegeweest omdat ik zei dat t niet nodig was. Was aan het einde.

Heb je het gevoel dat hij jouw zwangerschap belangrijk vindt?
    Meestal wel volgens mij

14. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Hij houd het nog steeds met me vol, ondanks dat m'n vaste bijnaam alweer hormoontje is ;). De eerste afspraak was 's morgens vroeg, dus kon hij mee, en met de 20w echo krijgt hij ook vrij. Maar verder ga ik dus alleen of ik sleur m'n moeder mee :). Hij is er minder mee bezig als ik, maar ik moet hem nog wel tegen houden om het kamertje niet nu al helemaal af te maken. Lieve gekke schat :D

15. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Van waar je vragen wasmachine? Daar ben ik dan wel benieuwd naar en ook naar jouw antwoorden op deze vragen! ;)

Om ze te beantwoorden;

Hoe betrokken is je partner?
    Zeer betrokken voor mijn gevoel. Zeker nu ik wat verder zwanger ben gaat het voor hem steeds meer 'leven'.

Woont hij nog bij je?
    Gelukkig wel! We gaan over 11 weken verhuizen naar een eengezinswoning.

Zoekt hij zelf ook weleens informatie op?
    Nee, voor zover ik weet niet.

Vindt hij het interessant als jij over de zwangerschap praat?
    Ja, zolang het maar niet 24/7 is.

Gaat hij mee naar de verloskundige?
    Toevallig is hij vandaag niet mee geweest, omdat hij geen vrij kon krijgen, maar verder alle keren wel. Het was ook een standaard controle, dus dan heb ik ook zoiets van 'spaar je dagen maar voor later dit jaar als het echt nodig is'.

Heb je het gevoel dat hij jouw zwangerschap belangrijk vindt?
    Zeker wel. Elke dag als hij thuis komt vraagt hij hoe het gaat met mij en met beeb en aait dan heel lief over mijn buik. Soms praat hij ook tegen mijn buik, echt zo leuk om te zien!
    Hij kan net als ik niet wachten tot we de pret echo hebben op 26 januari om te zien wat het gaat worden. We denken beide vanaf 5 weken al een jongentje, dus het is spannend!

Vindt hij je nog aantrekkelijk?
    Ik hoop / denk het wel. Hij zegt nog vaak genoeg 'knappert' tegen me :p

Groetjes,
    Caitlin

16. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een zeer betrokken man. Bij de eerste de cursus samen bevallen gedaan en dat is echt elke week samen. Bij de eerste alle controles meegeweest, bij 2 en 3 indien te organiseren (hoeft van mij ook niet zo nodig). Super steun bij bevallingen!

17. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Ik ben natuurlijk nog maar pril zwanger, maar merk wel een duidelijk verschil in beleving tussen ons.
    Als ik er zo over nadenk dan begin ik er 9 van de 10 keer zelf over...hij vraagt wel meerdere keren per dag 'gaat het met je?' omdat ik me best misselijk en moe voel. Soms beetje irri om steeds die vraag te krijgen, maar is zijn manier van meeleven denk ik dan maar.

Boeken over zwangerschap heeft hij echt geen interesse in hahaha helaas:D
    Hij gaat volgende week mee naar de intake bij vk, eerste echo en straks de 20 weken echo als alles goed gaat.
    De andere afspraken met de vk ga ik gewoon zelf, is ook zo'n vrouwenpraat dat is niets voor hem denk ik:p

Maar wasmachine, nu jij! Ben je niet zo tevreden over de betrokkenheid van je man of denk je dat het wel meevalt nu je kunt lezen dat de meeste mannen er veeeeel minder mee bezig zijn dan wij vrouwen!

18. barleeus

barleeus Actief lid

23 feb 2008
    423
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn man is afgelopen 2 jaar naar alle ziekenhuis bezoeken meegeweest. En nu ik eindelijk zwanger ben is hij helemaal gelukkig. Hij gaat altijd mee naar de vk en de echo's. Hij inspecteerd iedere avond mijn buik of er al wat te zien is. Hij praat tegen mijn buik en legt vaak zijn hand er op. Super betrokken dus. Hij vind het fantastisch :D

19. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Mijn man is heel melevend en vind het heerlijk om de kleine te voelen. We hebben er 5 jaar overgedaan om zwanger te worden. Zh in zh uit. En uiteindelijk spontaan zwanger geworden.
    Hij vraagt altijd hoe het is, doet alles in het huishouden, ik zit met erge bi. Is eigenlijk mee naar elke controle geweest alleen nu af en toe niet, druk met werk.
    Heeft de kinderkamer gemaakt, heeft veel smaak en kiest ook veel babyspulletjes uit, kleertjes enzo.

Liefs Riv

20. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    De mijne is ook erg betrokken. (we wonen samen trouwens)
    Hij is tot nu toe elke keer meegeweest op controle (al zal dat straks wel minder worden als de controles vaker zijn) en al vanaf het moment dat we een positieve test hadden moest ik 'm in de supermarkt bij de luiers en Nutrilon wegslepen.

Elke avond hangt ie een verhaaltje op tegen m'n buik en dan zit ie er even aan. Gisteren heeft ie de baby voor het eerst gevoeld en hij zei net al dat ie er vanavond weer voor gaat :)
    Hij doet extra veel in het huishouden nu (al voel ik me daar weleens schuldig over) en draagt tegenwoordig alle tassen met het boodschappen doen (al vanaf week 4 ;))
    Omdat ie het sneu voor mij vind laat ie de carpaccio en filet american weleens staan, al hoeft dat voor mij niet (zolang ie maar niet gaat zeggen hoe verrukkelijk het wel niet is haha!)
    En hij heeft zelf aangegeven dat ie vanaf een maand of 7 ernstig gaat minderen met alcoholgebruik, dus vanaf dan nog maximaal de toegestane hoeveelheid om nog te mogen rijden.

Deel Deze Pagina