Hoe moeilijk is een ja/nee-antwoord?

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango88

Mango88 Niet meer actief

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Of deze;

"Wat wil je op je brood?"
    "Kijk maar....."
    * Okee, ik pak de worst uit de koelkast, begin te smeren, pak n plakje worst.......*
    " Doe maar kaas of hagelslag....."
    Grrrrrrrrr!!!!!!!!:x TE LAAT VRIEND!

3. Mango88

Mango88 Niet meer actief

haha, inderdaad. Of;

*Zal ik brood voor je maken?
    -Dat mag
    *Ik weet dat het mag, ik ben vrij om een boterham te maken als ik dat zou willen. Dat heet vrijheid.:p Maar heb je zin in een boterham?
    -Doe dan maar
    *Hoeveel wil je er dan? (dat moet ik altijd vragen)
    -2
    *wat wil je er dan op? (moet ik ook altijd vragen, zegt dat nooit uit zichzelf. Hoe moeilijk is het om meteen te zeggen hoeveel en wat je er op wil;))
    -....
    * wil je er ook wat te drinken bij?
    -Nee dank je

1 minuut later staat hij op en pakt wat te drinken
    *ik vroeg of je wat wilde? Ik had het graag voor je gepakt hoor
    -Toen hoefde ik nog niks, nu wel.

En toch hou ik zielsveel van die man:D

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Herkenbaar :D !!!
    Het hele stukje trouwens :)

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    Haha dat doet mijn dochter van 2...:D

Wat wil je op je brood? "Ja"
    Nee, WAT wil je op je brood? "Oh..kaas"

Wat heb je vandaag bij oma gedaan? "Ja, oma weest"

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

mmm, ik heb dan weer heel vaak dat iemand mij iets vraagt of verteld, ik antwoord geef (blijkbaar, dat zeggen ze tenminste) en vervolgens vraag ik een half uur later of een dag later hoe iets was......

Best lullig af en toe, maar ik weet het gewoon niet meer.

Of mijn man spreekt af met bijv mijn schoonmoeder dat we de volgende ochtend ergens heen gaan, daar zit ik dus bij, maar ik krijg dat niet mee, de volgende ochtend zegt man: kleed je aan, want we hebben zo laat bij mijn ouders afgesproken.....:( huh, oh ja? Wat gaan we doen dan???

Soms kunnen ze beter tegen een muur praten dan tegen mij ;)

7. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Hier ook en dan met name de laatste 2 en kies jij (nou) maar!!

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Oh ik heb het vaak met boodschappen doen met mijn man. Als ik dan vraag wat wil je eten. Ja kijk maar schat.
    Verzin nou wat , jou dag vandaag : kijk maar schat wat jij wilt.

Grrr hahah

9. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Dan zeg ik: wat wil je eten?
    Hij: maakt niet uit, kijk maar.
    Ik: ja dat is uitverkocht. Alle mannen in Nederland wilde dat vanavond al eten.
    Hij: kies jij maar.
    Ik pak dus worteltjes ofzo..
    Hij: doe maar broodje hamburger.

Zuchtttttt;)

10. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Heeeeeeel herkenbaar!

-wat wil je drinken?
    -lekker
    -wat wil je drinken?
    -ja
    -wat wil je drinken??
    -.....(no response)
    Ik heb ondertussen cola gepakt.
    -doe maar sinas

Grrrr stoom uit mijn oren

En dit met alle open vragen die ik stel.

11. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha,die is grappig. Overigens de rest van het gesprek gaat hier ook zo. Draag iets aan en dan moet het wat anders zijn :p

12. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ooow ja dat gaat hier ook zo..

Wat wil je eten?
    Tsja wat wil jij?
    Nee ik vroeg het eerst, wat wil je eten?
    Ja kijk maar even waar je zin in hebt..
    Nou ik heb nergens zin in, dus dan eten we maar niet..
    Ow nou misschien lasagne?
    Misschien of weet je het zeker?
    Ja nou heb jij daar wel zin in?

Pffffff :D:D

Hij is ook zo met kleren uitzoeken en dan doe ik lekker vaag..
    Hij zoekt iets bij elkaar..
    Vind je dit wel staan?
    Ja ik weet niet, wat vind je zelf?
    Ja ik vraag je toch (issie al geïrriteerd)
    Ja, uhh ik weet het niet.. Misschien moet je toch iets anders uitzoeken..
    *Pakt iets anders, is dit wat?
    Nee! Ik vond het vorige toch mooier :p

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik las titel en eerste wat ik dacht was: "voor mannen? Héél moeilijk!"

mijn man kan dus ook echt geen antwoord geven en kiezen. ik krijg altijd de vraag terug, zó irritant.

ik: 'Schat, wil je vanavond pizza eten?'
    hubby: 'Weet niet, waar heb jij trek in?'

ik: 'zullen we van t weekend naar *what ever* gaan?'
    hubby: 'dat kan, wat wil jij doen dan?'

ARGGG!!!

Ik moet hier echt zelf dingen plannen zonder input van mijn man anders komt t er nooit van. Ik kan de keuze niet aan hem overlaten(trust me, vaak genoeg geprobeerd) want ik krijg toch wel weer de vraag terug wat ík dan wil
    Vaak genoeg zeg ik in t weekend tegen hem dat híj moet gaan koken en híj zelf boodschappen moet doen(ok we gaan wel met zn alle naar de winkel maar hij kies wat we eten) In de winkel loopt ie als een kip zonder kop rond en ziet dan door de bomen het bos niet meer. zit ie in zichzelf, half tegen mij, te mompelen 'ja we kunnen dit eten, of dat misschien, of dit kan ook, wat wil jij schat?'

als ik dan geen keuze maak eten we dus patat want dan haalt hij niks omdat ie t dan niet weet en dan wil hij thuis frituurpan aanzetten want dat is lekker makkelijk...

Overigens hebben we 2u gedaan over rolgordijnen kiezen voor in de woonkamer(wel 3maanden voor-onderzoek gedaan) Ik liet expres hem al eerst de winkel verkennen en hield mijn mening nog voor mij. We hebben beide dezelfde smaak dus komen toch wel redelijk op dezelfde uit. Hij moest van mij een top 2 kiezen en dat kon hij dus serieus niet. elke keer weer de vraag 'en deze, wat vind je hiervan?'
    Na 2u was ik t wel zat, verkoper zag ons al als interieur zolang dat we er waren. Heb na 2u dus maar keuze gemaakt want zoonlief moest ook naar de wc en jongste begon vervelend te doen. ik wilde weg :p als ik dus niks had gekozen zat ik nu nog zonder rolgordijnen

hebben mannen dan helemaal geen eigen mening of is t alleen die van mij die nooit kan kiezen?!?!

mannen ;)

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dit is zooo herkenbaar! :D

Mijn partner houdt het zelf op desinteresse; het maakt hem niks uit. Maar ik vind dat apart, want als ik zeg: dan eten we zuurkool/broccoli/bloemkool/noem hier iets gezonds, dan is het van: nee, nee, neeeee. Dus hij heeft dan wel degelijk ergens trek in (een vette hap vaak), maar durft hij het niet te zeggen ofzo? Ik heb geen idee hoe dat precies zit.

En dan zeggen ze dat vrouwen moeilijk zijn :p;) De heren kunnen er ook wat van :D Met neme het concept: 'de weg vragen...', amai. Hij doet het niet. Hij blijft liever 2 uur lang als een kip zonder kop in de brandende hitte zoeken naar het postkantoor in een vreemde plaats, dan dat hij even iemand aanspreekt en het vraagt. De baby en ik zaten in de auto en werden het na tien minuten echt zat. Ik ben uitgestapt en heb de eerste de beste pipo naar de weg gevraagd en vijf minuten later konden we vertrekken. Hij had er waarschijnlijk nog steeds gelopen - of was terug naar huis gekomen met: ik kon het niet vinden i.c.m. met de smoes: er liep niemand op straat.

Mannen en de weg vragen; er zou eigenlijk een nieuw topic over moeten komen. Misschien dat een ander dat mysterie kan ontrafelen!

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    whaha heel herkenbaar. mijn man vraagt dus ook echt never de weg. lijkt wel of die berg Trots te hoog is ofzo. ik weet t niet. alhoewel hij mij 1x echt verbaasd heeft :p hij was onderweg naar vergadering hier uur vandaan en hij moest zo ontzettend nodig naar de wc(geen benzinepomp te vinden) en is dus een wijk ingereden en bij willekeurig huis aangebeld of ie naar de wc kon. zó jammer dat ik daar niet bij was :p dat had ik ECHT willen meemaken haha

16. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook hier herkenning!
    Maar ik doe er niet meer aan mee. "Kan" is "Ja"
    "Maakt me niet uit, kies jij maar" dan kies ik idd. Weinig kans dat het hem dan aanstaat :cool:
    En bij het eten is "Weet ik niet" of "Weet ik veel" inmiddels een gerecht. Als hij dat zegt krijgt hij standaard roerbak met oestersaus :p
    Als hij geen antwoord geeft als ik praat ga ik ook vaak heel theatraal een monoloog houden tegen de muur... ;)

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

:D Anders ik wel!

Ik stuurde hem naar de supermarkt met een lijstje en we hadden een weddenschap of hij alles op het lijstje kon halen wat ik erop gezet had. Nou, hij is anderhalf uur weg geweest en kwam uiteindelijk met álles terug, behalve de boerenkool. Dus ik vroeg: hee, waar is de boerenkool? Had hij helemaal uit zichzelf een man aangesproken die daar werkt en naar de boerenkool gevraagd - wat al een prestatie op zich is - en toen hij te horen kreeg dat de Lidl op dat moment geen boerenkool had, vroeg hij: ja maar, wat nu? :p Waarop hij samen met de medewerker andijvie heeft gekozen voor in de stamppot en dat ik daar ook wel tevreden mee zou zijn.

Dus ze kúnnen het ergens wel :D

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dit ga ik ook eens proberen binnenkort :cool:!

19. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was dit topic aan het lezen en moest steeds harder grinniken om alle voorbeelden. Vraagt hubbie wat er is, dus ik uitgelegd. Zegt hij heel verontwaardigd: "Ja dat doe JIJ ook ALTIJD!!!" :) hihi
    Met name het zo in mezelf gekeerd zijn dat ik de vraag niet opsla. Of 10 keer hetzelfde vraag omdat ik tegelijkertijd aan andere dingen denk en dus het antwoord niet opsla.
    Lol

20. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Echt irritant dit!

Wat gaan we eten? 'Kweetnie, wat wil jij eten?'
    Gaan we nu eerst de tuin onder handen nemen of toch maar eerst binnen? 'Kweetnie, wat wil jij?'
    Wat gaan we dan doen met de tuin? 'Kweetnie, wat wil jij?'
    Gaan we dan toch een reisje dien dit jaar? 'Kweetnie, wat denk jij?'
    Gaan we samen naar de winkel? 'Zeg maar..'

Ja, hallooooo! Die vent van me is zo besluiteloos! :)

Deel Deze Pagina