Voor diegenen die het zich nog herinneren en geïnteresserd zijn in een update: ons tienjarenplan (OK, eerder tienmaandenplan) is eindelijk bijna afgerond. Waar we goede hoop hadden al het werk uit te besteden hebben we uiteindelijk alles zelf gedaan (betrouwbare bouwvakkers in Frankrijk? Forget it). Met enige hulp van de buurman (een zeldzaam betrouwbare Fransman met heel veel gereedschap) hebben we nu eindelijk de schouw en de vloer afgewerkt en staat de houtoven op zijn plaats. Nu nog de schoorsteenpijp installeren (ligt al klaar) en de brand kan erin.
Geweldig! Kan mij nog herinneren dat je toen zo ontzettend blij was met die houtoven. Daar was toen toch ook zo gezeur mee? Met leveren ofzo? Of heb ik nu iets anders in mijn hoofd?
Hij zou eigenlijk alleen 'tot de deur ' geleverd worden (lees: we zetten hem op de stoep en je zoekt het maar uit). Helaas weegt het ding 350 kg dus je pakt hem niet zomaar op, plus dat hij 2 treetjes opmoest de voordeur in. Gelukkig was de chauffeur een aardige (en uit de kluiten gewassen) man, en heeft hij, samen met mijn vriend en een paar buren, het bakbeest naar binnen gesleurd. En het was geen makkelijke opgave!
Ik vind het echt heel mooi geworden! Maar als ik het goed heb, was je de vloer toch aan het betegelen? Of heb ik het mis?
Ja, het 'lichte' deel hebben we betegeld met natuursteen uit een steengroeve hier vlakbij. Die moesten we weer netjes in de bestaande vloer (die terracotta tegels) laten passen. Het betegelwerk was dus maar een krappe 2 m2, maar aangezien het hele grote dikke (en dure!) tegels waren, Plus dat de hele keukenvloer rechtstreeks op aarde is gelegd. Vormt wel een uitdaging!