Over het algemeen vindt ik dat er maar weinig mensen het écht goed kunnen. En dan gaat het me niet om de snelheid waar mee ze naar beneden komen, maar om de techniek de ze beheersen. Het is gewoon jammer dat je als NL-er vaak maar 1 of mss 2 weken op wintersport kan in het seizoen. De techniek krijg je toch vaak beter onder de knie door het vaak te 'oefenen'. Ik erger me altijd wezenloos aan medelanders die denken dat ze het zichzelf wel aan kunnen leren en daardoor voor hele gevaarlijke situaties op de pistes zorgen. Mijn kinderen 'moeten' verplicht op les tot dat ze alle nivo's van de skischool gehaald hebben. En dan maar hopen dat ze niet omver geskied worden door een medelander die het te duur vindt om op les te gaan en het zichzelf wel even aanleert....
ik ski nu alweer een hele poos en ik vind het heerlijk! wij gaan normaal 2 keer per seizoen in maart vorig jaar zijn we voor het laatst geweest omdat ik in okt zwanger was. maar aankomend seizoen gaan we zeker weer en gaat zoonlief op de latten hij krijgt les van een vriend van ons (een echte oostenrijker die met skieschoenen aan geboren is) apresskieën doen wij niet meer daardoor kunnen wij ook wat andere plaatsen aandoenwaar je anders niet snel komt (kutai bijv)
Ik vind skiën moeilijk en stom Ik baal heel erg dat ik het vroeger nooit heb geleerd, toen durfde ik alles. Maar nu vind het vooral eng.. En angst en skiën zijn geen goede combi..
ik vind het te moeilijk haha. ben er vroeger met school eens naar toe geweest. nou lag meer in de bomen dan dat ik op de ski stond haha. dus voor mij niet weer. en dan hadden we nog wel les haha.
Eliza: Wat een gave foto zeg, word er helemaal blij van. Mijn man is jaren met vrienden gegaan maar ik wil nou weleens mee hoor, lijkt me geweldig om te zien al die sneeuw!! Hoe jong gingen ze bij jou op les??
Effe nog een vraagje hoor Ik heb in mijn enthousiasme een skipak online besteld, krijg ik hem net binnen zit de broek precies pas. Dus als ik buk beetje strak. Hij is ietsje te lang maar dat is niet heel erg met snowboots. Ik ben namelijk beetje kort en dik. Ik denk kan wel een maat groter bestellen maar dan word hij nog langer. Of moet skikleding wijd zijn??
Skikleding moet niet veel te wijd zijn maar je moet je goed in kunnen bewegen (denk aan vallen en opstaan, niet dat je bij de eerste de beste val uit je broek scheurt). Dus hij moet lekker ruim zitten maar niet veel te groot, je moet er evt. een thermolegging of maillot onder kunnen dragen voor als het heel koud is. Maarre... als je klein en dik bent... misschien nog een paar kilootjes afvallen voordat je gaat want zorg echt voor een goede conditie als je gaat skiën, anders is de lol er echt al op dag 1 vanaf hoor!!!
Nou talent, ik ben geen Oostenrijker die elke dag op de latten staat sinds hij kan lopen Ik heb mijn anwarter (bewijs om te mogen lesgeven) eigenlijk gehaald omdat ik gestopt was met school en graag even weg wilde. En ik heb een hekel aan warmte (?) dus de keuze voor de sneeuw was zo gemaakt. Ik zou eerst 3 maanden gaan, dat zijn er 6 geworden en het jaar daarna nog eens. Daarna ging ik nog wel eens in de kerst en voorjaarsvakantie voor een week of 2 maar nu ga ik liever met vrienden. En straks met baby! Ik zag je berichtje net ook over je skipak. Die moet wel lekker comfi zitten en absoluut niet te strak! Er moet ook nog een thermobroek onder. Probeer maar eens overeind te komen in een te strakke broek hihi. En je kan altijd nog een stukje van de pijpen innemen toch?
Mee eens, soms komen ze keihard de berg af en weten amper hoe ze moeten remmen of een bochtje om moeten, gevaarlijk! Vooral met snowboarders heb ik al een paar keer een bijna-botsing gehad. Ik heb op mijn dertiende leren skiën. Eerst 8 of 10 lessen op zo'n kunstskibaan in Nederland en toen op de wintersport ook gewoon op les en het jaar daarna ook weer op skiles. Ook wel van die ski-gym gedaan voor ik op wintersport ging, daarna gewoon die oefeningen thuis een aantal weken voor de wintersport weer opgepakt. Ik ben geweldige skiër, maar ik beheers de basis goed en kan leuke tochten skiën, echt wilde of bijzondere dingen wil ik toch niet doen, dus ik vind het wel prima zo. Oh ja, en ik hoef ook niet persé de hele dag op de ski's te staan, ik zit ook aardig wat tijd op terrasjes enzo !
Thanks voor jullie antwoorden!! Ik ga hem nog eens aan doen en zeker nog meer lijnen voor die vakantie!! Is gelijk een goeie reden!!