ik heb al een dochtertje van 2.5,, maar ik ben het even helemaal kwijt.. hoe het ook alweer moest van flesjes naar potjes overgaan.. het schema van mijn zoontje is nu zo: 08:00 fles 210+7 12:00 fles 210+7 16:00 fles 210+7 20:00 fles 210+7 na iedere fles is hij 2 uur wakker, en slaapt daarna weer 2 uur tot de volgende fles. en snachts slaapt hij ook zonder problemen door tot de volgende ochtend meestal geef ik hem zijn fruit hapje voor de fles van 12:00 en zijn groente hapje na de fles van 16:00 .. rond 17:00 uur.. maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.. wie kan me vertellen hoe het wel moet.. fles weglaten? of een kleinere fles geven?? en hoelaat? pff voel me echt dom nu haha. maar ik ben echt vergeten hoe we dat bij onze dochter deden..
Hoeveel maanden is je zoontje precies??? En geef je nog nr1 melk of al nr2?? Van nr1 mag je ip 1 ltr geven per dag en van nr2 maar 800cc. Hier lieten we bij 7,5 maand of zo die 4e fles vallen (om 16u). Als je nog nr1 geeft zou ik eerst eens alle flessen minderen naar 180/6. Als dat goed gaat en de bijvoeding wordt steeds meer dan kun je uiteindelijk 1 fles laten vallen, maar vaak geeft je kindje dat zelf ook al aan.... Mij lijkt het prima zoals je het nu doet!!
Hoi Fairylaughs, Ik zou idd ook de flessen verlagen naar 180/6 + 1 van 150/5. Verder lijkt mij dat wat je nu doet prima! Alleen zou ik persoonlijk zijn groente hapje VOOR zijn flesje geven want dat kan hij aangeven hoeveel van zijn fles hij nog wil. Dus dan krijg je denk ik dit: 08:00 180/6 11:00 fruit 12:00 180/6 16:00 groente 17:00 150/5 (of zoals kristel zegt weg laten) 20:30 180/6 (met pap??) Ik weet het ook niet zeker hoor maar zo zou ik het denk ik doen.
@ TS: Kijk ook eens in dit topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/337697-gek-worden-alles-moet-schema-baby-6-maanden.html Toevallig hebben we het daar net zo ongeveer over hetzelfde. Om toch even antwoord te geven op je vraag; ik zou voor nu eerst eens beginnen met rond 17.30 uur wat groente aan te bieden (wortel, doperwten, bietjes deden het hier goed op het begin!). Gewoon een klein beetje om wat te wennen aan de smaak. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je kindje 6 maanden is en dan zijn de melkvoedingen echt nog de voornaamste voedingsbron, dus de groentehapjes hoeven maar klein te zijn. Dan 3 dagen dezelfde soort groente aanbieden (vaak duurt het even voor ze gewend zijn aan de smaak en vooral ook de structuur van het vaste(re) voedsel). Dan na 3 dagen een nieuw soort groente proberen en die ook 3 dagen aanbieden. En dan nog een keer een soort groente en ook die 3 dagen. Ik hield altijd de regel aan: als 3 soorten groentes goed gaan, dan ook fruit proberen. Gewoon rustigjes aan opbouwen.
Oh...DUH...never mind...ik lees nu nog eens goed en zie dat je al groente en fruit geeft . Sorry! Ik zou het schema dan zo maken: 08.00 fles 09.30 fruit 12.00 fles (+ broodkorst) 16.00 fles 17.30 groente 20.00 fles