Hoi hoi, Ben vanmorgen bij de vk geweest en heb een inwendig onderzoek gehad. Nu is de baarmoeder bezig met verweken, ze kon goed bij de vliezen (had stevige?) en heb 1 ccm ontsluiting. Ze zei dat de kans groot was dat het deze week nog door ging zetten (ben met mijn zoontje met 39 weken bevallen). Dinsdag moet ik weer terug en als het er dan nog niet is gaan ze proberen te strippen. Ze had het ook over inleiden omdat ik zoveel klachten had, maar dat moeten we zelf beslissen of we dat willen dan worden we doorgestuurd naar de gyn. 3 vraagjes nu wie weet daar antwoord op: * bij wie heeft de vk dit ook gezegt en is het idd doorgezet. Ik ben benieuwd of zo'n vk dat goed kan zien, hoewel ik weet dat het natuurlijk afwachten is en je lichaam het zelf aangeeft wanneer het begint (het kindje dan). * wat doen ze precies bij strippen en doet dat zeer? En bij wie heeft het geholpen en bij wie niet. Wat voelde je na het strippen? * Hoe moet ik een inleiding zien? Hoe gaat het in zijn werk en hoe wat is jullie ervaringen met inleiden. Hoe heb je het ervaren? Alvast bedankt.
Hoi, ik had bij 37 weken al een weke baarmoederhals/mond? en ook 1 cm ontsluiting. Zegt weinig hoor. Bij 39 weken ben ik gestript, ze woelt als t ware met 2 vingers je 'vliezen' wat los zodat er n hormoon vrij komt die de bevalling KAN opwekken. Bij 1 op de 4 a 5 werkt t. Ik was die ene. T strippen is niet echt prettig, voelt als menstruatiepijn ongeveer. Inleiding weet ik niet. Succes met de laatste loodjes!
Mijn voorgangster heeft het al over het verweken en het strippen gehad. Ik weet wel wat over inleiden, bij mij hebben ze de vliezen gebroken en een ctg aangesloten op het hoofdje van de kleine, je krijgt een infuus met weeënopwekkers en dan maar afwachten. Ga er wel vanuit dat heel veel ingeleide bevallingen uiteindelijk een keizersnede worden. Ik zou nog lekker even afwachten tot de kleine zichzelf aandiend of dat het echt tijd wordt om naar buiten te komen.
Ik liep al 6 weken rond met 1 cm ontsluiting en hevige voorweeën. Gevraagd of ze niet konden inleiden, maar ze wilde liever de natuur haar gang laten gaan. Uiteindelijk werd ik in het ziekenhuis opgenomen met een te hoge bloeddruk en werd er toch ingeleid. Ik werd ingeleid d.m.v. vaginale gel. Ik heb de inleiding niet zo prettig ervaren. Ik kreeg een heftige weeën storm en ze hebben een ruggenprik moeten geven omdat ik ik steeds flauw ging vallen. Hoop voor je dat het alsnog zo door gaat zetten, anders heel veel succes met de andere opties. Groetjes
Over inleiden.. Als de baarmoedermond volledig verstreken is en je twee cm ontsluiting hebt dan kunnen je vliezen gebroken worden. Meestal wordt er dan een uur aangekeken of je uit jezelf weeen krijgt en anders ga je aan het infuus. Het is niet zo dat de meeste ingeleide bevallingen een sectio worden hoor...maar er is wel een vergrote kans op een kunstverlossing. En dat kan van vacuum tot tang tot sectio zijn. Is je baarmoedermond nog niet volledig verstreken dan wordt je ingeleid met een propess-veter / of gel. Dit scheidt hormonen af wardoor je baarmoedermond gaat rijpen. Je kan hier krampen / weeen op krijgen, maar dit kan ook afzakken. Wordt je op deze manier ingeleid wil niet zeggen dat je dzelfde dag gaat bevallen. Soms gaan er twee of drie dagen overheen. Vooral bij een eerste kindje. Kwebbel
Ik ben ook afgelopen week bij de Gyn geweest en die heeft toen een inwendig onderzoek gedaan. Hierbij gaf zij aan dat de baarmoedermond aan het verweken was en dat het zeg maar gelijk was aan 1 vinger. Betekent dit dan ongeveer 1cm ontsluiting? Morgen zal ik nl worden ingeleid en daar was ze nu wel positief over, omdat mijn lichaam zelf dus ook al bezig is (ook al is het nog minimaal). Misschien een stomme vraag, maar het zegt mij allemaal niet heel veel. Veel liefs Petra
Ik had op controle's ochtends om half negen een verweekte bmm en geen ontsluiting en de gyn kon niet bij de vliezen, dus helaas (38 weken en 1 dag) Die nacht om 1.30 braken de vliezen en 15 uur later was Thymen er...!
Hoi, Ik heb een vraagje. Een aantal van jullie hebben het over een inwendig onderzoek. Ik heb dit nog nooit gehad bij de gynaecoloog, hoewel ik nu ook iedere week op controle ga. Wanneer doen ze inwendig onderzoek dan? Lijkt me best handig om te weten of de baarmoedermond al aan het verweken is e.d. Liefs van Belle
@Belle: bij mij heeft de gyn het met 38 weken en 1 dag voor het eerst gedaan, toen lag kindje nog erg hoog. Gisteren weer en ze was al mooi gezakt en had 1 cm ontsluiting! (hoop zooooooooooo dat het snel doorzet!)
Dankje Lucia, Misschien kijken ze a.s. donderdag dan....Het kindje is al wel helemaal ingedaald. Ben zo benieuwd wanneer ons lieve kleine mannetje geboren wordt!
hoi hoi Ik ben met twee cm ontsluititng gestript in mijn 41 ste week. Gelijk kwam er wat bloed los en een paar uur later continue harde buiken (geen weeen) vandaag (1 dag na strippen) naar ziekenhuis voor extra controle bleek ik toch al 3 cm te hebben. Vandaag ook in 3 gedeeltes de prop verloren. Nu nog steeds geen weeen maar het strippen heeft het wel in werking gezet. Strippen was wel even vervelend ook daarna last van menstruatiepijn in onderbuik. Maar ik ben blij dat ik het heb laten doen, want heeft toch al effect
Ik had vorige week maandag 1 cm. ontsluiting en verweekte baarmoedermond. Ik loop nu al de 5de week met voorweeën rond. Ze weeën worden steeds heftiger, ik moet ze nu echt opvangen en ze komen om de 10 minuten. Helaas na een dag of 2 hield het tot voorheen steeds op en kwam ik geen ontsluitingssteek verder! HEEL frustrerend! Dus: ik heb nu al 8 dagen 1 cm. ontsluiting + hevige weeën... en er is nog geen baby