Hoi hoi, De titel zegt het denk ik al.. Wanneer lijkt het jullie het beste om de box klaar te zetten? Willen jullie die al bij de geboorte klaar hebben staan in de woonkamer, of wachten jullie tot een paar weken na de geboorte? Ik zelf heb het liefste dat de box gewoon voor de geboorte al klaar staat.. Mijn vriend maakt het niet zoveel uit.. Maar zijn moeder die zegt dat het nog niet nodig is, ben dus in mei uitgerekend, en zij vind dat wij de box maar neermoeten zetten in juni.. Want ze vind dus dat de kleintjes de eerste 6 weken toch alleen maar bij de ouders liggen en anders op bed moeten gaan liggen. Krijgen van hun een box die wordt opgeknapt..
Wij hadden de box voor de geboorte al klaar staan. Het is waar dat je het weinig gebruikt de eerste weken, maar het is wel handig als je baby wakker is en je de baby even uit handen wil leggen. Beetje omslachtig om dan elke keer naar boven te gaan. Uiteindelijk blijft het jouw (jullie) beslissing en heeft je schoonmoeder er weinig over te zeggen (vind ik dan).
Wij zetten hem met zo'n 32 weken neer, dan kan de hond ook wennen aan zo'n gevaarte in huis. Weet van mn schoonzus dat ze de kleine de eerste weken ook al in de box liet slapen omdat ze nog zo vaak voor een voeding kwam. Maar dat zal wel verschillen per persoon en baby toch? Zou hem lekker neerzetten als jullie dat willen
Wij hadden 'm ruim voor de geboorte klaar staan en gebruikten hem ook al snel, omdat we er de wieg in zetten De wieg was zo'n rieten mand, zeg maar, waar een onderstel bij hoorde, maar ik had niet zoveel zin om elke keer ook dat onderstel naar beneden te sjouwen en aangezien ik zelf niet zo heel mobiel was, hadden we die mand gewoon steeds in de box staan, zodat de kleine beneden kon slapen. Was voor ons ideaal. En zodra de kleine boven ging slapen (week of 3) gebruikten we de box waar ie voor bedoeld is; 'spelen', aangezien ons mannetje toen besloten had nauwelijks meer te willen slapen overdag, hahahaha!
Wij hadden hem al voor de geboorte staan. De eerste weken hebben we hem idd niet veel gebruikt omdat we een wiegje in de kamer hadden staan, maar kon er wel mooi de cadeautjes in kwijt.. Ik zou hem een volgende keer weer van te voren neer zetten, al is het maar omdat we daar na de bevalling niet echt de energie en zin voor zouden hebben gehad. Denk dat jullie gewoon moeten doen wat jullie fijn vinden..
Wij hebben hem gezet toen de kerstboom eruit ging. Was toen 36 weken zwanger ongeveer. Puur om die lege plek op te vullen hoor, want echt nodig was het nog niet. Een box heb je zo in elkaar staan, dus als je wacht tot na de geboorte is het ook geen probleem. Maar ik zou hem zeker wel zetten als de kleine geboren is en geen weken wachten. Ik laat mijn kleintje dan ook wel zoveel mogelijk in zn bedje slapen, maar na een voeding wil ik er nog wel even mee knuffelen. Als de deurbel gaat of ik moet even snel iets pakken kan ik de kleine in de box leggen. Maar als jij toch graag je box wilt zetten, dan moet je dat doen hoor. Je schoonmoeder bedoelt het vast goed, maar ik vond het zelf ook erg leuk om de box neer te zetten. Toch zo'n gevoel van: tja, het gaat nu niet lang meer duren...
Die van ons stond er met 20 weken zwangerschap al in.. We hadden niet echt de ruimte om de box ergens anders te bewaren. En we waren nieuwsgierig hoe het in de woonkamer zou staan. We hebben de box eerst gevuld met zwangerschaps-cadeautjes en wat knuffels. Na de geboorte de kraamcadeautjes ook. Maar de kleine lag al snel even een paar minuutjes in de box. Vond hij heerlijk, lekker op zijn buik rondkijken. Of eventjes snel als je naar de deurbel of keuken moet. Dus ik zou hem gewoon neerzetten. Of je hem gebruikt, of de kleine liever op de arm houd, kun je altijd nog wel bekijken..
Wij hebben 'm de vorige keer neergezet met 36 weken (start verlof) zodat de katten er aan konden wennen. De box was gevuld met ballonnen en ik moet zeggen: de katten hebben de boodschap goed begrepen. Ik heb de box vanaf dag één gebruikt. Kick heeft daar prinsheerlijk in gelegen. Ik vind het namelijk niet zo'n geslaagd plan dat de baby de hele dag maar bij papa of mama in de armen ligt. Dat kan trouwens ook helemaal niet nu omdat ik er nog ééntje heb rondlopen. De box is bij ons trouwens na een week of 4 geen slaapplek meer. Dan gaan we over in routine en wordt er geslapen in bedje. Nu staat de box nog altijd en we gebruiken 'm ook. We zitten nog een beetje te zoeken wanneer we de box weer om hoog zullen zetten (en 'm daarmee niet meer zullen gebruiken voor onze dreumes...) MMMM Een tip van andere orde: begin nu alvast met je niet teveel aan te trekken van schoonmama. Schoonmama mag wat vinden maar jij doet ermee wat je goed dunkt. Mocht zij dat niet goed vinden... dan heeft ze PECH!
Vroeger lagen de kinderen inderdaad in bed en niet in de box overdag, maar nu is nu en vroeger is geweest Ik heb de box een maand voor de geboorte in de woonkamer gezet, toen ging de kerstboom eruit en de box erin. Vond het superhandig, Charlotte sliep daar ook lekker overdag, had niet superveel bezoek (kraamfeest) dus was heerlijk dicht bij me en ik kon uren naar haar kijken, hoefde niet naast het bedje te gaan zitten boven! Doe het zoals jij wilt, je hoeft niet alle goede raad op te volgen die je krijgt!
Hihi, mijn moeder zei precies hetzelfde, maar wij hadden de box mooi voor de geboorte al staan hoor! Hanne gaat elke dag 'n tuk doen in d'r bed, de rest van d'r tukkies doet ze fijn in de box... Gewoon doen waar jij je happy bij voelt..
Hier ook de box neergezet voor de geboorte in de 35e week. En ons kleintje ligt er vanaf de 1e dag dat hij thuis was al in. Overdag slaapt hij ook in de box. Die opmerking van je schoonmoeder dat zo'n kleintje toch de eerste weken bij de ouders ligt. Echt niet altijd. Je moet toch zelf ook wel eens naar het toilet of wat dan ook.
Wij hebben de box al een paar weken klaar staan. Natuurlijk zal de kleine veel bij jou zijn, maar het is toch ook fijn als je hem/haar even weg kunt leggen als jij zelf naar het toilet moet of gaat koken?
Wij zetten hem op met zo'n 37 weken, gewoon handig om hem even in de box te leggen om even je handen vrij te houden... ga hem echt niet de hele tijd als hij wakker is op mijn arm houden...
? eh sorry, maar dat is een beetje vreemd. Een baby blijf je de eerste 6 weken echt niet constant bij je houden hoor! Gewoon lekker de box alvast opzetten. Kun je er al lekker van genieten en dromen van je kindje dat er straks inligt ik kreeg opeens een rare drang om hem op te zetten met 31 weken en 4 dagen later zijn de meiden geboren
Wij hebben de box ook al vorige week neer gezet heerlijk! Ben nu 25 weken zwanger. Maar wij waren benieuwd hoe het stond en het doet wel meteen wat met je gevoel,het wordt zo heerlijk echt ofzo! En we hebben het ook een beetje voor de hond gedaan..want die is meestal erg bang voor grote nieuwe dingen in het huis.. nu dus helemaal niet hihi En ja je kan naar je schoonmoeder luisteren..maar het is jullie huis en jullie woonkamer...als je gewoon zin hebt om die box neer te zetten,zou ik het lekker doen hoor! Het is gewoon allemaal zo leuk al dat babyspul! Liefs, Diamaria
Hij staat bij ons ook al een paar weken in de kamer. We hadden hem geschilderd en niet echt zin en ruimte om hem weer op te klappen. Was inderdaad ook benieuwd hoe hij zou staan in de kamer. Je moet gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt. Het lijkt mij wel handig als je de baby er even in kan leggen.
Wij hebben hem al in huis alleen nog niet inelkaar gezet op de logeerkamer. Ik denk dat ik hem volgende week inelkaar ga zetten. Ik moet zelf altijd erg wennen aan veranderingen in het interieur. En misschien dat ik dan eindelijk ga beseffen dat we ouders worden . Maar dan zetten we hem dus neer met 34 weken. Verder denk ik dat je vooral moet doen wat je zelf wilt! Moeder worden doe je niet elke dag..
Hier met 36 weken neergezet. Hadden we gewoon zin in en de hond kon er alvast aan wennen. Maar die taalt er niet naar. Slapen laten in de box ben ik geen voorstander voor, maar als de bel gaat of ik ff naar de wc moet, dan vind ik wel handig als ik de kleine er in kan leggen, ook met het oog op de hond. Overigens vond mijn moeder het ook niet nodig dat die er alvast stond, maar dat zal wel een generatieverschil zijn.
hier stond die er met 30 weken dan kan de hond ook wennen aangezien er ook een boxspiraal aanhang en nog wat spulletjes en die erg intressant waren voor de hond
hier met 36 weken heb nog een peuter van 2,5 rondlopen en als ik de fles moet maken of de kleine meid moet verschonen of iets anders want moet is het toch echt lastig als ik steeds naar boven moet lopen om de kleine weg te leggen heb een keizersnede gehad dus traplopen is niet echt een hobby momenteel