Werken in ploegendienst

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nyosha, 28 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nyosha

Nyosha Lid

28 nov 2007
    13
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje...misschien dat jullie mij kunnen helpen?
    Ik werk in de ploegendienst bij Corus. Dit zijn 2 ochtenden, 2 middagen, 1 dag vrij, 2 nachten en drie dagen vrij. Ik heb hier totaal geen moeite mee.
    Nu wil ik graag zwanger worden, alleen zit ik met n paar vraagjes.
    Moet ik al vertellen tegen mijn teamleider dat ik zwanger wil worden, of pas wanneer t zover is?
    Kan ik nog wel in de ploegendienst blijven werken als ik zwanger ben?
    Ik wil graag 2 ochtenden laten vallen en dus parttime gaan werken, zal dit mogelijk zijn?
    Nou alvast bedankt voor de reacties! :D

2. Flo1975

Flo1975 Lid

1 okt 2007
    73
    0
    0
    Hoi Nyosa,

Ik werk als verpleegkundige en heb dus ook onregelmatige diensten. In principe heeft het bij mij geen invloed op mijn cyclus dus ik blijf gewoon nachtdiensten draaien tot ik zwanger ben. Ik vertel het zelf dus pas op het moment dat ik het zeker weet.

In mijn CAO staat dat ik vanaf 12 weken geen nachtdiensten meer hoef te draaien. Je zou dus je CAO er op na kunnen slaan. Mocht je nou eerder problemen hebben, kun je altijd een gesprek aangaan denk ik.

Veel succes met zwanger worden.

Flo1975!

3. Renate007

Renate007 Actief lid

17 mrt 2007
    490
    0
    0
    Ik werk ook onregelmatig.

Ik heb mijn werkgever pas verteld dat ik probeer om zwanger te worden toen ik in de medische molen terecht kwam en we gingen beginnen met iui.

Je eisprong kan je immers niet plannen.

Zodra ik zwanger ben wil ik geen nachtdiensten meer draaien, zo is dat ook bij ons geregeld.

4. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen