hoe moet ik dat doen? Wet het echt niet meer!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sassie25, Sep 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik weet het even niet meer. Onze dochter is twee weken oud en is al de hele ochtend alleen maar aan het huilen... Ik heb ook nog een zoon van 2 en die vraagt ook de aandacht. Ik wil Milou niet laten huilen, maar doordat mijn zoon ook rondloopt kan ik bijna niet anders. Ik weet dat ze nu zo'n beetje overmoeid is en als ik haar oppak is ze stil en valt ze in slaap, maar zora ik haar neerleg begint ze weer.

Hoe doen/deden jullie dat?? Ik zit met tranen in mn ogen dit te typen terwijl Tycho zowat de boel verbouwt en Milou in haar bedje ligt te huilen.. ik weet het echt even niet meer..

Ow en het is geen honger want ik heb haar een uur geleden een fles gegeven ( een uur "te vroeg" in de hoop dat ze daardoor in slaap viel... )

2. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    Lekker bij je houden ze is nog maar 2 weken oud. Draagdoek eventueel dan heb je je handen vrij voor je andere doerrak!

3. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

Feb 4, 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik denk dat ik bij nr2 een draagdoek zou aanschaffen. Heb de eerste 4weken mijn zoon groot en deels van de tijd bij me gehad, lekker op mijn borst liggen. Ik denk dat dat misschien wel een idee is. Ze is 2weken en kan maar zo een regel/huil dag hebben en wil graag bij jou zijn. Snap dat het pittig is. Misschien dat een draagdoek het wat makkelijker maakt omdat ze zo wel bij jou is maar jij ook je zoon aandacht kan geven. De succes!

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,279
    11,001
    113
    Als je alle direct behandelbare dingen (honger, koud, warm) hebt afgestreept, dan is t ofwel simpel mamahonger ofwel iets waarvoor je alleen kan troosten, zoals krampjes. Dus dan toch maar lekker bij je houden en peutermanagement met 1 hand leren :)

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Draagdoek of ergonomische draagzak idd! Kleintje wil lekker dicht bij mama zijn, en met haar in een doek bij je, heb je je handen vrij voor je peuter :)

6. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Draagdoek!!

7. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Zoals hierboven al geschreven word, zou ik inderdaad een draagdoek kopen. Scheelt je enorm veel rust.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je zegt dat als je haar oppakt ze in slaap valt en als je haar neerlegt gaat ze weer huilen. Merk je dat ze last heeft van melk die terugkomt? Zou kunnen duiden op reflux. Hou de symptomen in ieder geval in de gaten. Misschien wil ze liever op haar buikje slapen, helpt dat?

Sterkte! Die eerste weken zijn echt tropenweken! Het komt goed, ik heb ook weleens gedacht 'waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen' na de geboorte van de tweede (en die huilde ook veel) maar het loopt inmiddels echt op rolletjes allemaal.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Draagdoek idd. Is fijn voor de kleine en jij hebt nog je handen een beetje vrij voor je zoontje!

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Volgens mij wilt ze graag bij mama zijn....

Het is even pittig in het begin allemaal...erg herkenbaar. Is er geen opa en oma die even je oudste kunnen opvangen?

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Hier ook: draagdoek!

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik zit indd ook te denken aan draagdoek/draagzak. Dat zou in ieder geval al iets schelen.

Wat opvang voor de oudste betreft: mn vriend is regelmatig thuis maar logisch dat tycho ook weleens mama wil. En ik ben ook vaak gewoon alleen thuis met ze,dan is er gewoonweg niemand anders...

Ik vind het gewoon niet kunnen om haar te laten huilen,dat doet mij ook verdriet maar ik wil ook tycho niet teleurstellen en hem zn aandacht geven die hij verdient!

13. dannybianca

Aug 14, 2012
    25
    0
    0
    Is ze onrustig met haar armpjes? Inwikkelen in een wikkeldoek zodat de armpjes rustig liggen werkt bij Bram namelijk heel goed. Ik kreeg de tip van het cb en hij wordt er zo rustig van! Sindsdien slaapt hij beter tussen de voedingen door. En inderdaad die draagdoek helpt voor zulke momenten hoewel ik niet vind dat je echt je handen vrij hebt.

14. dannybianca

Aug 14, 2012
    25
    0
    0
    Duowagen is voor zulke momenten ook lekker, alle drie even naar buiten voor een frisse neus en je hoofd leeg maken. De jongste valt wellicht al wandelend toch in slaap en dan kun je met de oudste misschien lekker kletsen en dingen bekijken onderweg?

15. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Als je een goede geweven draagdoek hebt, die je goed knoopt, kan er niks met je kindje gebeuren. Ik kon gewoon de was doen en stofzuigen. Handen voor je eerste heb je dan ook vrij :)

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,279
    11,001
    113
    Hoewel ik dol ben op mijn draagdoek, vind ik toch ook wel dat je beperkt bent hoor. Vooral omdat je niet goed kan bukken, en je ook niks kan/wil doen met heet water of anderszins hete pannen. Maar wasje vouwen op de commode bv gaat dan weer prima!

17. dannybianca

Aug 14, 2012
    25
    0
    0
    Klinkt als een mama met ervaring. Ik heb ook een tweede kleintje van bijna 3 weken en ik heb nog moeite met de draagdoek. Of zijn hoofdje zit er zover dat ik bang ben dat hij het veel te warm krijgt en te weinig lucht, of zijn hoofdje hangt eruit en dan moet ik het ondersteunen met mijn hand. Hoe heb jij dat gedaan? Ik heb de bykay draagdoek maar vind het knopen nog lastig. Zag wel filmpjes op internet die anders knopen dan bykay adviseert, die schuine delen ondersteunen namelijk niet voor mijn gevoel.
    En wat had jouw kleine aan? Hij draagt nu steeds romper + kleertjes lange mouwen maar in die draagdoek lijkt me dat veeeeeel te warm. Zweet staat binnen 5 minuten op zijn hoofdje.

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ja ze zwaait behoorlijk met haar armpjes. inbakeren doe ik ook, helpt wel, zolang ze maar tegen mij aan kan liggen, leg ik haar in haar bed is het gelijk wakker en weer huilen...

Duowagen heb ik, gebruik ik ook maar 's ochtends vroeg om 7:30 gaan wandelen als iedereen nog in zn pyama zit en we nog moeten ontbijten is ook geen optie.

Ze is nu alweer vanaf 14:30 wakker... Slaapt alleen op mn arm.. heb dr nu ingebakert in dr bed gelegd, zolang ze dr speen in dr mond heeft gat alles goed maar als ze die verliest is het weer mis...

Heb Tycho meegegeven aan oma voor een nachtje. Vind het zo zielig voor hem! Momenteel heeft hij erg een periode dat hij zo aan mij hangt ( tijdens de zwangerschap al) en nu kan ik er helemaal niet meer voor hem zijn! Zo voelt het tenminste wel.

19. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ow en ik druk op verzenden en ze begint weer te huilen.... is dr speen natuurlijk weer kwijt...

20. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,279
    11,001
    113
    Met een byKay heb ik geen ervaring, maar de filmpjes die je gezien hebt zijn waarschijnlijk met een geweven doek, waarmee je veel meer mogelijkheden hebt en die met een enkele laag al voldoende steun geeft. Daardoor kan je m dus ook luchtiger maken! Sowieso moet je ervan uitgaan dat elk omgeknoopt laagje min of meer telt als een laagje kleertjes. Dus vandaar dat je zoontje zich te pletter zweet! Tijdens de hitte van de afgelopen maand droeg ik moppie buiten in alleen een romper, en thuis droegen we soms alleen het hoognodige: zij een luier en ik m'n beha met zoogcompressen. Vinden die ukkie heerlijk! In een geweven doek kan je voor wat meer hoofdsteun een doekje inrollen, al heb ik dat nooit nodig gehad (je rolt ook de bovenrand van de doek om tot een neksteuntje) misschien kan dat met de byKay ook?

Share This Page