hoe moet ik dat doen? Wet het echt niet meer!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sassie25, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Tsja, weet er alles van, gelukkig gaat het hier nu een stuk beter sinds een aantal weken. Mijn jongste heeft reflux en nu hij medicatie krijgt gaat het een stuk beter. Ook heeft de oudste nu door dat hij niet meer alleen is en de aandacht moet delen (al gaat dat nog niet altijd van harte).

De tips die ik kan geven zijn
    - sluit uit dat het huilen van je jongste door iets lichamelijks komt (bv reflux)
    - draag haar lekker bij je in draagdoek of ergo. draagzak.
    - vraag hulp aan ouders/familie/vrienden, mijn moeder is hier ook heel wat middagjes geweest
    - voel je niet schuldig!!!
    - ga af en toe even wat leuks doen met de oudste (bv kinderboerderij)

Het gaat vanzelf beter, het is voor iedereen nog even wennen nu.

Succes!!

2. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Idd neem haar lekker bij je. En ik gebruikte in het begin de televisie als afleiding voor mij oudste. Die is gek van brandweerman Sam. Ik zette hem voor de tv en dan kon ik even met de kleine bezig zijn.
    Het is waarschijnlijk pedagogisch niet verantwoord, maar het kan af en toe echt even wat lucht geven. En na de 1e 8 weken was dat ook niet meer nodig en nu kijkt hij bijna nooit tv...dus dat mag best wel even...

De eerste 8 weken was het zwaartst en daarna ging het hier een stuk makkelijker. Probeer niet alles te goed te doen. Het maakt echt niet uit of je huis spik en span is. Zorg dat je man de boodschappen haalt en doe rustig aan overdag. Echt waar het wordt beter!!!

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ja reflux.. ook al aan zitten denken. Ik vind haar meer spugen dan Tycho deed maar goed ieder kindje is anders... Hoe kan ik dat herkennen? Zat net wel te slikken maar of ik haar dta vaker zie doen, nouja geloof t niet...

Pakte haar net op, hield haar rechtop, viel meteen in slaap... Wachtte even tot ze goed leek te slapen en legde haar weer neer... Even leek het of ze wakker werd maar toch niet maar ben nu twee tellen beneden en ze begint weer te huilen en het is geen jengelen maar echt huilen, heeft ook geen tussenpozen dus in slaap vallen lukt haar denk ik niet zo...

Ik probeer me niet schuldig te voelen maar toch doe ik het.. omdat ik Tycho nooit heb (kunnen) laten huilen en haar nu al meer heb laten huilen dan ik eigenlijk wil. Ok het zal ook wel een keer moeten als ik met Tycho bezig ben en niet weg kan ( verschonen of aankleden en dat soort dingen) maar zo wil ik haar leiver niet laten huilen ....

Ow ze is toch in slaap gevallen geloof ik, het huilen is gestopt....

4. dannybianca

14 aug 2012
    25
    0
    0
    Heb je savonds de mogelijkheid als je peuter slaapt lekker met har op je borst te liggen? Vorige week had Bram het ook zo sterk, bij mama willen zijn. Ik ben toen tijdens de slaapjes van Levi en 's avonds als Levi op bed ligt maar met Bram op mijn borst gaan zitten. Mamatijd! Bij mij werd het rustiger toen op de andere momenten dat het niet uitkwam. En vorige week ben ik over gegaan van borst op fles omdat ik er panisch van werd. Heel moeilijk besluit voor me want ik wilde het echt, maar het ging gewoon niet. Bovendien viel Bram af en ging het niet zo goed. Na de overstap had hij moeite met ontlasting en krampjes. Ik heb hem toen hele nachten bij me gehouden, en als hij toch in z'n bedje ging eerst een warme kruik in z'n bedje om voor te verwarmen (niet erbij want dan werd het te warm) en af en toe een druppeltje olie bij z'n fles. En nu heeft hij elke ochtend ontlasting en is sindsdien rustiger geworden. OVerigens zit ik nu ook met hem op mn arm want ondanks zn badje werd hij net ook weer wakker. Levi is ook bij opa en oma momenteel. Denk dat we die opa's en oma's de komende weken hard nodig hebben!

Andere tip nog die bij Levi destijds goed werkte: een kledingstuk van jezelf wat je gedragen hebt (nachtjapon of shirt) over haar dekentje leggen zodat ze je ruikt. Levi werd daar rustig van.

5. dannybianca

14 aug 2012
    25
    0
    0
    Matrasje iets omhoog doen met een kussentje eronder? Dan wel echt goed kort opdekken zodat ze niet onder dr dekentje kan schuiven.

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ze ligt iedere avond bij mij te slapen omdat ze niet in dr bedje wil ( geeft niet vind het heerlijk) ]Ik ben 3dagen na Milou haar geboorte al overgestapt van borst naar fles omdat ze 300gram afgevallen was ( meer dan 10% van haar geboortgewicht) Ik lag toen nog in zhuis en moest toen ook een dag langer blijven met haar omdat ze wilden weten of ze aankwam als ze genoeg voeding zou krijgen of dat het wat anders zou kunnen zijn waardoor ze afviel. Ik heb toen voor fles gekozen omdat ik er zeker van wilde zijn dat ze genoeg binnen zou krijgen. BV zou me teveel onrust geven en dus nog meer stress. Bij Tycho ook overgestapt ( toen lukte het me lichamelijk niet door zware bevalling en heel veel bloedverlies en daardoor meer bezig was mezelf levende te houden)

En ontlasting... ja dat gaat hier nog steeds heel erg moeizaam... een kee rin de 2-3 dagen heeft ze wat maar is vrij vast van structuur en het kost haar ook moeite om het eruit te krijgen... Ik geef meer water in de fles op advies van CB. Overigens lijkt ze geen last te hebben van kramp (of dat moet overgaan zodra ik haar oppak ..)

Shirt van mij zou ik nog eens kunnen proberen maar werkte in zhuis ook niet ( toen lag die onder haar hoofd)

7. dannybianca

14 aug 2012
    25
    0
    0
    Klinkt alsof we toch een beetje met dezelfde dingen kampen he? Hoop echt dat het bij jullie eerdaags ook beter gaat met het slapen van je meisje. Het blijft moeilijk en druk, maar wat jij nu doormaakt met het niet slapen is volgens mij inderdaad heel moeilijk als er nog een peuter rondloopt. Ik werd de eerste twee weken ook gek, maar sinds het slapen beter gaat werd ik wel rustiger. Ik duim voor je dat er gauw meer rust komt. Ondertussen blijf vanmalles proberen, bij ons heeft dat uiteindelijk geholpen denk ik want hij slaapt nu in elk geval beter. En misschien toch die draagdoek?

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hoe je reflux herkent? Tja, ik kon het aan mijn zoontje merken dat hij last had van voeding en maagzuur wat regelmatig naar boven kwam. Hij zat regelmatig twee uur na een voeding nog steeds te spugen (doorzichtige vloeistof met witte vlokken) en huilde hierbij vaak (en wanneer hij niet huilde vertrok zijn gezichtje helemaal). Ook zag ik hem vaak voeding terugslikken Toen hij op een gegeven moment een week of vier geleden het echt uitgilde van de pijn was voor mij de maat vol en heb ik de ha gebeld. Dingen die je zelf al kunt doen zijn bedje schuin, na voeding min. 30 minuten omhoog houden, evt voeding verdikken of speciale voeding (bv Friso comfort). Op de buik slapen geeft vaak ook wat verlichting voor de kleine.

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Nou vanmiddag heeft ze 2uurtjes geslapen...

Dat was het dan weer. Ze werd uiteindelijk wakker doordat ze in dr broek gepoept had, dit was half uur voor flestijd, dus heb haar die fles ook gegeven ( ze werd niet rustig en bleef maar huilen dus ik dacht honge) Ze viel niet in slaap, werd alleen maar onrustiger. En sinds 18uur zijn we dus alleen maar weer aan het rommelen... Even slapen, wakker worden, huilen,bij mij in slaap vallen, dacht dat ze sliep in bed en weer wakker enz enz. Heb ook geprobeerd haar op haar buikje te leggen. Maar dit resulteerde in twee keer flink spugen en sindsdien is ze eigenlijk steeds kleine beetje aan het opgeven.

Maar komt dit doordat ze zo overstuur was, op dr buik lag, moe is of toch indd iets van reflux - klachten?? Ze trok ook met haar hoofd heel erg opzij net (overstrekken) We hebben haar bedje inmiddels omhoog gezet en ik heb haar ingebakert.

Ik ga morgen langs de HA om te vragen of hij dingen kan uitsluiten... ik vind dit zo zielig voor dr!!Ik ben blij dat Tycho bij opa en oma is want ik denk dat als hij hier ook nog was geweest ik helemaal niet meer zou weten wat ik zou moeten...

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Mocht de huisarts niets kunnen vinden, denk dan ook eens aan een osteopaat. Zelf zijn we er met de jongste ook geweest aangezien hij niet op zijn rug wilde liggen. Dit heeft veel geholpen (hij kan nu weer rustig op de rug liggen zonder te overtrekken of krom te trekken). Ik heb ook van verschillende mensen gehoord dat ook bij refluxklachten de osteopaat vaak kan helpen (helaas bij onze jongste niet).

11. adi

adi Niet meer actief

Het klinkt mij ook echt als reflux, ga ermee naar de huisarts. Welke voeding geef je? Misschien dat bijv omneo of comfort al iets zou helpen?

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ga morgen indd naar ha... Ook is het missch voor niks maar wil niet nog het hele weekend zo doortobben... En qua voeding dacht ik zelf indd ook aan omneo. Bij tycho zijn we toen ook overgestapt vanwege kramp en moeizame ontlasting. Maar vorige week zei vk en kraamhulp dat ze nog moest wennen aan de fles en de voeding dus datoverstappen helemaal niet handig was. Ze krijgt nu HA van nutrilon.

Ik vind het erg lastig om nou te zeggen of ze onrustig is door reflux of gewoon van zichzelf zo druk. Ik kon Tycho ook niet wakker in zn bed leggen want die maaide ook zo vreselijk en huilde ook als hij naar bed ging. Die hebben we toen op een gegeven moment ook ingebakert en hem laten "huilen" en elke keer erheen (toen was hij wel wat ouder) daarvoor wiegde ik hem in slaap.. Maar hij kon dan wel weer in de wipstoel of box liggen en kijken en spuugde nooit.... Maarja kan ik ze vergelijken met elkaar?

Lastig dat ze niet gewoon kan vertellen wat er is. Ik vind het echt enorm zielig voor haar!

En osteopaat ga ik zeker voorstellen aan ha... Ik kan er altijd heen gaan om te zien of het indd niks is... Hij zal niet meteen allerlei dingen gaan doen bij Milou zonder haar eerst bekeken te hebbe toch.

13. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Klinkt mij ook heeeel bekend, hier ook reflux. Ik hoop dat de huisarts je verder kan helpen! Hier slaapt hij al vanaf 3 dgn op zijn zij, dat helpt wat. Verder bedje vast schuin zetten en na de voeding een half uurtje rechtop houden. Succes! Laat je weten hoe het ging?

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kijk eens of het helpt als je het hoofdeinde wat ophoogt dan.
    Verder idd een draagdoek: als ze bij jou wel slaapt, is dat een ideale oplossing!
    Verder een herkenbare periode waarin krampjes toe gaan nemen, dus ik vraag me af of ze binnengekomen lucht voldoende uit kan boeren? Zoniet, dan is infacol een hele goede oplossing, (te krijgen bij drogisterijen). En je zou eens kunnen kijken of een andere fles/speen dan helpt?

Wat betreft het maaien: je kunt ook kijken of inbakeren helpt om zichzelf niet wakker te wapperen en dus wel lekker door te kunnen slapen.

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Even een update:

gisteravond is ze bij mij op mn borst in slaap gevallen om 20:30. Ze moest een fles om 22uur maar omdat ik haar niet al zo snel wakker wilde maken heb ik die fles om 23uur gedaan. Dat ging op zich wel goed. Ook toen is weer in slaap gevallen en kon ik haar zo in haar bedje leggen. Ze was wel ontzettend ana het kreunen en steunen in haar slaap... Om 3:30 kwam ze weer voor een fles en ook dat ging prima, was daarna wel iets onrustig maar is wel weer gaan slapen.

En toen vanmorgen werd ze wakker om 7:10 en was het weer een groot drama! Heb haar een fles gegeven 90+3 met 10ml water. Dit dronk ze in 10minuten leeg en was daarna nog aan het zoeken ( mondje open, wild ademhalen en schudden met dr hoofd en op dr handjes proberen te sabbelen) speen wilde ze niet. Dus ik dacht dat ze nog honger had dus heb ik nog 30ml voeding gegeven. Hierna leek ze verzadigd was tevreden en ik kon haar neerleggen en ze werd niet boos. Maar op een gegeven moment kwam er toch een golf terug en daarna nog een mondje (reflux??). Om 8uur begon ze te gapen en weg te kijken dus heb t even aangekeken en om 8:10 haar naar boven gebracht. En toen was het weer huilen huilen huilen. Ze krimpt ook in elkaar soms ( kramp??)

Heb haar ingebakerd en gekeken of ze daar rstig van werd, maar ze bleef maar huilen. Leg ik haar bij mij valt ze in slaap maar als ik haar weer neerleg gaan gelijk die ogen open en is het weer huilen ( mamahonger?) Nu slaapt ze een uur, al die tijd was het wakker worden, huilen, slapen bij mama, wakker worden, huilen enz. Ze liet wel een paar scheetjes en heel af en toe ook wat boeren als ik haar optilde, dus toch indd lucht wat vastzit?

Vanmorgen een bondolino besteld, kijken of dat wat is voor ons. Maar vraag me dan wel weer af heo dat zit met prikkels? Als ik haar de hele tijd draag en bezig ben met zoontje die praat,schreeuwt en met zn speelgoed speelt en alles?

Infacol gebruiken we al sinds dat ze een dag of 5oud is. Ik doe extra water in de fles vanwege haar ontlasting en gisteren hebben we indd haar bedje omhoog gezet met wat pakken laminaat.

Vanmiddag om 14:30 afspraak bij de HA .. ben benieuwd wat hij zegt. Ik vind het zo lastig om te zeggen wat het nou is want als ik zo mn verhaal teruglees kan het alles zijn: honger,reflux,kramp,mamahonger,vastzittende lucht,gewoon onrustig en daardoor niet in slaap kunnen komen ( ze valt ook aleen met speen in slaap)

Sorry voor het hele lange verhaal en mijn onzekerheid maar ik snap haar gewoon nog even niet ...

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar flessen verdunnen mag toch juist niet? Ik weet verder niet zoveel van kunstvoeding hoor, maar ik meen me te herinneren dat ze daar juist krampen van krijgen?
    Extra bijgeven zou ik ook niet doen: dan krijgt ze echt teveel en is het geen wonder dat ze dat er weer uitspuugt!
    Die 10 minuten drinken en een fles leeg hebben, klinkt mij als veel te snel en dan dus veel te veel lucht meekrijgen en daar kramp van hebben. Ik denk dat dat het grootste probleem is eigenlijk...
    Dus misschien even zien dat je een fles/speen neemt waarmee ze niet zo snel kan drinken?

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Mag dat niet flessen verdunnen? Geen idee VK, kraamhulp en CB arts zeiden dat het ok was en dat het kon...

Ben al aan de 3e fles ana het uittesten: had eerst avent, toen nuby en nu iets van chicco step up ofsow. Ze kan er gerest een half uur over doen met die fles, het zijn echt bepaalde momenten dat ze er dus 10minuten over doet. Avent was naar mijn idee te groot voor haar, de nuby loopt leeg (?) en daardoor krijgt ze het naar binen gegoten en met die chicco gaat het dus aardig. Soms geen lucht andere keer weer wel maar dat ligt er dus weer aan in wat voor bui ze is....

En wat voeding betreft: ze weegt 4kg en krijgt 6x 90+3 ( +10ml extra water) Ze komt om de 4uur ( al moet ik er overdag wel wakker maken voor een fles maar goed ze slaapt natuurlijk ook slecht) En ze komt 's nachts dus ook. Volgens het pak van Nutrilon mag ze 5x 120+4 .. zou dit beter voor haar zijn of toch niet krijgt ze dan teveel binnen... Maar is ze niet onrustig omdat ze elke keer maar 100 krijgt en daardoor niet in slaap kan komen of kan ze gewoon niet in slaap vallen omdat het haar niet lukt?

en zo ben ik maar de hele tijd aan het denken en denken en denken ....

18. dannybianca

14 aug 2012
    25
    0
    0
    Hoi Sassie25,

Hoe is het afgelopen bij de huisarts? Ik heb met je meegelezen en geleefd en ben erg benieuwd naar het vervolg. Mijn zoontje was dit weekend ook weer erg onrustig > vergelijkbaar met wat jij beschrijft maar dan wel met slaapjes tussendoor soms. En hij spuugde ook hele voedingen terug. Bedje stond hier omhoog, maar op een gegeven moment leek dat juist niet meer goed dus weer terug gezet en dat is nu een week heel goed gegaan tot dit weekend weer dus.

En hoe gaan jullie om met infacol? Echt elke voeding? Soms lijkt hij daar juist meer op te reageren voor mijn gevoel. Alsof het daardoor juist terug komt.

Vind het ook echt even heel moeilijk allemaal dus ben erg benieuwd naar wat je huisarts gezegd heeft.

Succes en groetjes,
    Bianca

19. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    hopelijk ben je bij de huisarts wat wijzer geworden.
    ik herken het wel een beetje van mijn dochter.
    wat hier heel goed geholpen heeft:
    -dr Brown fles
    - overstappen op sab simplex ipv infacol
    en wat ik ook echt bij haar zou proberen is Nutriton.
    hierdoor wordt de voeding wat dikker en komt het niet zo snel omhoog en het vult ook goed.

20. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje huilde ook veel en bleek verborgen reflux te hebben. Ook wij hebben veel spenen uitgeprobeerd maar geloof het of niet, wij kwamen uit bij de rechte flessen van het kruidvat met de kruidvatspenen met een iets langere hals. Ik heb zoveel uitgeprobeerd ( want hij dronk ook heel snel) . Echt de moeite waard om te proberen, als dat niet het goeie is heb je maar 3 euro weggegooid.
    Thomas wou ook niet in zijn eigen bedje slapen, alleen op de arm. Ik heb me er gewoon aan toegegeven want tegen verzetten kost heel veel energie. Gelukkig heb je oppas voor de oudste, voel je niet schuldig om ze te vragen om op te passen.

Deel Deze Pagina