Vakantiedagenopbouw tijdens ziekte door zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door droombeebje, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik werk in de Geestelijke Gezondheidzorg en zodoende val ik onder de CAO GGZ. Ik zit al vanaf week 7 van de zwangerschap thuis vanwege heftige misselijkheid en braken. Nu gaat dat eindelijk iets beter, maar nu is er ontdekt dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Omdat het zo pril in de zwangerschap is, moet ik voldoende rust houden van de gyn.

Ik werk nu drie uur per dag. Er is weinig kans dat ik weer 8 uur per dag aan het werk kan gaan. Hoe zit dat nu met vakantiedagenopbouw. Bouw ik wel het volledige aantal vakantiedagen op of is dit doordat ik nu minder werk ook minder? Ik kan het niet in de CAO vinden en wil het wel graag weten, omdat ik dan weet hoelang ik nog vakantie kan opnemen na mijn bevalling.

2. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Bel even de bond op, dan krijg je zo antwoord op je vragen!

3. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Volgens mij heb je gewoon recht op je volledige vakantie dagen hoor. In je verlof gaat dat ook gewoon door.
    Misschien heb je hier wat aan:

Ziek rond zwangerschap of bevalling

Groetjes Lysanne

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In de GGZ is het naar mijn beste weten zo dat pas na 6 maanden ziekte er geen (of naar rato verlaagde) vakantieopbouw is. In jouw geval betekent dat dus dat je nauwelijks gekort zal kunnen worden. Je gaat 6 weken van te voren met verlof. 6 weken verlof = geen ziekte maar zwangerschapsverlof + 6 weken gewerkt voorafgaand aan ziekmelding en dan natuurlijk de ziekteperiode 28 weken (ach, misschien één- twee weekje(s) geen opbouw, dat merk je nauwelijks).

Geen zorgen dus. Je P&O adviseur of PZ-er moet je hier mee over kunnen vertellen als je er zorgen over maakt en zij kan ook precies voor je uitrekenen hoeveel vakantie je hebt na je verlof.

Deel Deze Pagina