Sorry, ik kan het gewoon niet loslaten, en omdat er op dit ongoddelijke uur geen kruidvat open is, gooide ik er maar weer een ovulatietest tegenaan, want ik had gelezen dat die ook reageren op hcg. Flink drie minuten gewacht en ja hoor, een -lichte- streep. Maar nu vraag ik me af of die streep wel betekent wat ik wil dat ze betekent. Want lh vind je heel je cyclus lang terug in je urine? Maar vorige week, ook zeker na mijn ei kwamen de ovulatietesten netjes wit uit de bus. Maak ik mezelf gek of mag ik al hopen dat ik mijn lieve man een leuk valentijnsgeschenkje mag geven zondag? (En voor je zegt, doe maar een zwangerschapstest, dan ben je zeker, uiteraard rij ik straks eerste werk langs de dichtsbijzijnde kruidvat, action of apotheek)
Volgens mij schommelt het LH in je bloed en is het dus ook logisch dat je soms een witte en soms een licht streepje hebt. Dit zegt helaas niks over een zwangerschap, daarvoor heb je echt een zwangerschapstest nodig.
Als je zwanger zou zijn, zou je waarschijnlijk echt een knal ovulatietest moeten krijgen...lichte streep zegt helaas niets... Want LH zit altijd in je lichaam. Mijn zw test gaf helaas negatief aan gisteren, 4 dagen voor nod.
Dat is normaal en zegt niks over een mogelijke zwangerschap. Elke vrouw heeft namelijk de gehele cyclus, dus ook tijdens de menstruatie, LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren. Daarom is een ovulatietest ook pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Zo niet, dan heb je gewoon een negatieve (en dus niet lichtpositieve) ovulatietest. Bovendien schommelt LH waardoor je de ene keer een witte test hebt en de andere keer een licht streepje. LH hoeft zich absoluut ook niet op te bouwen naar een piek, maar kan zomaar uit het niks gaan knallen. Een knallende ovulatietest rond NOD kan (hoeft dus niet) overigens wel op een zwangerschap duiden. Maar een negatieve ovulatietest zegt helemaal niks.
Hier tijdens de zwangerschap in de eerste tet week ook eens geprobeert met een ovulatietest. Was wel benieuwd of het er nou echt op reageert. Dat was test in de urine en daar kwam de tweede streep al. Die was echt knal positief. Lichte lijntjes heb je altijd in de cyclus.
ik testte net heeeeeeeeel voorzichtig licht positief met een zwangerschapstest. morgen en zondagochtend maar even herhalen voor wat meer zekerheid, maar ik juich heel stilletjes.
ik zie wel iets, maar durf er nog niet iets over te zeggen omdat je bij deze testen vaak een plusje ziet zonder dat het iets betekent. Je had beter de 2 voor 5 euro mee kunnen nemen. Die zijn veel duidelijker en gevoeliger dan deze. Ook al geeft de verpakking wat anders aan