Ons meisje heeft steeds na het groente hapje diaree, dunnere poep, is dit erg? Ze heeft geen kramp of buikpijn ze poept dan 'gewoon'. Moeten de darmpjes gewoon nog wennen aan de groente? Van fruit heeft ze dit namelijk niet. Groente krijgt ze sinds een week nu.
Beste Juffie26, Het eten van groente is nieuw voor je kindje en voor haar darmen. Dat kan dus zorgen voor van andere ontlasting, in dit geval dunnere poep. Dat je kindje liever fruit eet dan groente is ook iets wat vaker voorkomt. Fruit is dan ook zoeter van smaak. Heb je ook al geprobeerd om een wortelhapje te geven? Dit is namelijk een hele goede smaak om mee te beginnen. Verder zit er helaas niets anders op dan de groente toch iedere keer aan te blijven bieden. Ze zal dan vanzelf een keertje toehappen, echt waar. groet, Anne
Wortel heb ik ook al geprobeerd dat vindt ze heel erg vies. Ik heb nu twee lepeltjes fruit eronder gedaan en een scheutje water toen heeft ze alles opgegeten, nu bouw ik het fruit erin langzaam af, dan kan ze er wat rustiger aan wennen.