Eefje heeft al twee weekjes een traanoogje. Heb dit bij de huisarts aangehaald en ze had gezgd dat ik af en toe met een watje en lauw (gekookt) water het oogje van buiten naar binnen moet wrijven. Op het hoekje van het oog een klein beetje drukken, zodat de tranen eruit lopen. Dit doe ik ongeveer 3 keer per dag. Dus niet te gek veel. Ik wil het oogje natuurlijk ook even met rust laten. Nu is ze vandaag bij oma geweest. Heb het probleem verteld dat ze soms als haar oogje teveel traand dit ook moet doen. Dit nam ze zo serieus dat ze heel de dag het oogje heeft zitten poetsen totdat het rood werdt en er kwam heel veel pus uit. Ik ging haar vanavond ophalen en schrok toch wel. Je zag duidelijk aan het oogje dat er teveel is aan gefriemeld. Heel het oogje was helemaal dichtgeplakt en ze kon het met moeite open doen. Ik dus boos op mijn moeder en heb gezged dat ze echt het oogje overdreven heb zitten schoonmaken. Maar natuurlijk bedoelde ze het ook weer goed. Uiteindelijk thuis gekomen heb ik wat water gekookt en met lauw water en een watje haar oogje gespoeld. Dus niet meer op gewreven, maar alleen water in haar oogje laten vallen. Gelukkig ging de pus weg en keek ze weer helder. Ik vindt het echt jammer dat mijn moeder het alleen maar erger heeft gemaakt. Ze had er totaal geen last van.... maar nu wel ! Morgen moet ik toch naar de huisarts voor haar heupjes, dus laat ik het maar weer even nakijken. Ik hoop dat ze haar oogje morgenochtend open kan krijgen !
Hallo! Tja oma's hihihi... Achteraf gezien had je beter niks kunnen zeggen gheghe.. Mijn dochtertje heeft hetzelfde probleem. Ze heeft er nu een zalfje voor en dat helpt prima.
Toen mijn dochtertje dat gele pus er uit kreeg was het na een dag over! Hopelijk is dat bij jullie ook zo. Maar je moeder bedoeld het vast goed. Omá's denken alleen altijd iets beter te weten hoe vaak of wat dan ook iets gedaan moet worden.
Als je (nog) borstvoeding geeft kan je er een druppel borstvoeding in laten lopen (steriel natuurlijk), dit helpt veel beter dan water! (ik heb eerst alles uitgekookt, kolf, spuitje) Ik heb het van onze verloskundige....wist niet wat ik hoorde! Gr
Gewoon kraanwater zou ook prima zijn, heb ik me laten vertellen door 2 verschillende huisartsen. Anna heeft er ook last van. Ze heeft nu van de dokter een gel gekregen, een soort van antibiotica. Helemaal over is het nog niet, maar wel al een stuk beter. Misschien kun je daar eventueel nog om vragen?
Evy heeft er heel veel last van gehad . Vanaf dat ze geboren is een heel dik, rood vies oogje. 2x antibiotica gekregen , dagelijks schoonmaken, druppels borstvoeding niets hielp. Ben er zelfs mee naar de oogarts geweest en die vertelde dat de traanbuisjes bij baby's nog moeten ontwikkelen tot ze ongeveer 1 jaar zijn dus dan kan het nog vanzelf overgaan. Nu zomaar ineens heeft ze geen traanoogje meer al een week of 2.....
Ik kreeg van mijn kraamverzorgster de tip om afgekoelde Kamillethee te geruiken. Na een dag was het al een stuk minder en na een paar dagen was het weg.