Hoe moet ik dit doen met werk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jewel22, 3 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi allemaal,

    Ik heb al een jaar of vier een soort chronische klachten. Dit gaat van flinke lichamelijke spierpijnen, naar extreme vermoeidheid en buikpijnaanvallen. Een aantal keer per week ben ik flink uit de running. Al jaren probeer ik te zoeken naar de oorzaken. Zo kwam er wel een spastische darm uit, maar niets verder waar ik al mijn klachten onder kan scharen. Dit weekend waren we een weekend weg met de familie en ben ik zaterdag nacht in het ziekenhuis beland omdat mijn buikpijnen zo extreem waren. Uiteindelijk wordt er niets gevonden!

    Ik heb twee weken geleden te horen gekregen dat ik facetartrose in mijn rug heb. Bijna al het kraakbeen is ook weg. Dat zou wel wat pijnen kunnen verklaren, maar ik geloof zeker niet alles.

    Ik ben op dit moment aan het afstuderen. Ik ben als alleenstaande moeder begonnen met studeren om een goede toekomst te kunnen bouwen. Echter kom ik rond van studiefinanciering. Nu ik aan het afstuderen ben, slaat de angst toe. Want hoe kan ik straks werken als ik zo vaak eigenlijk niet functioneer. Ik ben er doodsbenauwd voor. Ik wil ontzettend graag een toekomst opbouwen en ik weet dat ik die potentie heb, maar ik weet ook dat ik me niet twee keer in de week kan ziekmelden.

    Ik weet niet goed wat ik met dit topic wil bereiken, maar misschien heeft iemand tips of herkenbaarheid.

    Groetjes Jewel22
     
  2. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.926
    404
    83
    Vrouw
    Voor wat ben je aan het studeren?
     
  3. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Wat naar zeg :( Ik denk dat je het best bij de huisarts kan zijn. Enerzijds om verder te kijken naar de oorzaak, maar aangezien je al jaren bezig bent snap ik dat je daar niet veel vertrouwen in hebt (hoewel het bij mij 18 jaar heeft geduurd) maar ook voor advies in je thuissituatie.
    Je kan een gesprek aangaan bij het uwv, misschien zijn de diagnoses die je tot nu toe hebt voldoende om een (tijdelijke) uitkering te krijgen, en misschien kunnen ze helpen met meedenken over een baan die je zou kunnen volhouden.
    Red je het afstuderen wel? Anders hulp vragen bij studieloopbaanbegeleider.
    Volgens mij heb je tot je een baan hebt recht op bijstandsuitkering, maar daar heb ik geen verstand van.

    En inderdaad; welke studie doe je? Is er iets mogelijk waarbij je zelf je uren in kan delen? Dan kan je iig parttime werken.
     
  4. Dank jullie voor de reacties. Het afstuderen gaat lukken. Ik heb mijn scriptie zo goed als af.. Ik heb Sociaal Pedagogische Hulpverlening gestudeerd. Het UWV heb ik geen ervaring mee, maar ik zou eens contact met ze op kunnen nemen.

    Ik zou dolgraag iets voor mezelf beginnen, maar ik zie door de bomen het bos nog niet helemaal. Toch denk ik dat dat voor mezelf een oplossing zou kunnen zijn.
     
  5. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Vraag op B12 te prikken. Dat kan zo enorm veel klachten veroorzaken.
     

Deel Deze Pagina