Tweedehands kolf

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tjilpje, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe denken jullie hierover? ben ik even benieuwd naar:D

Die dingen zijn namelijk erg duur en worden giga veel aangeboden tweedehands. Heb laatst even gekeken, heb een handkolf van negen jaar oud moet hem nog even van zolder plukken;) stel het een beetje uit. Hoop dat hij nog compleet is:D anders moet ik ook een andere. Ikzelf sta er een beetje raar tegenover, toch een raar idee;)

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Zelf zou ik hem nooit van een vreemde kopen. Wel van een bekende, maar dat is gewoon mijn eigen idee.
    Ik zou wel de vervangbare onderdelen (borstschelp enzo) verwisselen.

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik heb wel een kolf van marktplaats, maar wel alle losse onderdelen nieuw aangeschaft.
    Hij doet het prima, dus waarom 300 euro uitgeven als je ook een prima kolf voor 140 euro hebt.

4. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    je kan alles sterriliseren, ook de losse onderdelen dus zou er geen moeite mee hebben.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het hangt een beetje van merk en type af of het wel of niet kan. Een Medela Mini Electric zou ik i.v.m. levensduur van de motor en besmettingsrisico niet graag tweedehands aanschaffen, maar met andere types kan het wel.

Op borstvoeding.com staat een artikel van Nanny Gortzak, een lactatiekundige, over de aanschaf van tweedehands kolven. Daar staan veel nuttige tips in.

6. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb het wel gedaan, maar ik was wel kritisch over de hoeveelheid dat hij al gebruikt was ivm de motor.
    Ik kan me er wel in vinden dat sommige mensen het niet hygienisch genoeg vinden maar ik reinig mijn slangetjes ook regelmatig met alcohol dus de kans dat er uit de motor iets in mijn melk komt of andersom vind ik klein genoeg om toch voor 2dehands te gaan.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb ook een tweedehands en dan de losse onderdelen nieuw gekocht.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het ligt ook aan de kolf, ik heb de Medela pump in style advanced en er kan geen melk in de motor komen. De slangetjes en borstschilden moet je dan nieuw kopen.

9. Precies, zo denk ik er ook over. Ik heb dus ook een kolf via marktplaats gekocht (medela pump in style traveler) 3 jaar geleden, die toen niet echt veel gebruikt, ondertussen nog eens uitgeleeend aan een vriendin die een tweeling kreeg, en nu wordt ie alweer af en toe gebruikt door mijzelf. En hopelijk over een week of 3, als ik weer ga werken, nog meer.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn kolf gekocht (Medela Pump in style Advanced) en verkocht via marktplaats.
    Alle onderdeeltjes heb ik inderdaad wel nieuw gekocht.

Deel Deze Pagina