Hoe denken jullie hierover? ben ik even benieuwd naar Die dingen zijn namelijk erg duur en worden giga veel aangeboden tweedehands. Heb laatst even gekeken, heb een handkolf van negen jaar oud moet hem nog even van zolder plukken stel het een beetje uit. Hoop dat hij nog compleet is anders moet ik ook een andere. Ikzelf sta er een beetje raar tegenover, toch een raar idee
Zelf zou ik hem nooit van een vreemde kopen. Wel van een bekende, maar dat is gewoon mijn eigen idee. Ik zou wel de vervangbare onderdelen (borstschelp enzo) verwisselen.
Ik heb wel een kolf van marktplaats, maar wel alle losse onderdelen nieuw aangeschaft. Hij doet het prima, dus waarom 300 euro uitgeven als je ook een prima kolf voor 140 euro hebt.
Het hangt een beetje van merk en type af of het wel of niet kan. Een Medela Mini Electric zou ik i.v.m. levensduur van de motor en besmettingsrisico niet graag tweedehands aanschaffen, maar met andere types kan het wel. Op borstvoeding.com staat een artikel van Nanny Gortzak, een lactatiekundige, over de aanschaf van tweedehands kolven. Daar staan veel nuttige tips in.
Ik heb het wel gedaan, maar ik was wel kritisch over de hoeveelheid dat hij al gebruikt was ivm de motor. Ik kan me er wel in vinden dat sommige mensen het niet hygienisch genoeg vinden maar ik reinig mijn slangetjes ook regelmatig met alcohol dus de kans dat er uit de motor iets in mijn melk komt of andersom vind ik klein genoeg om toch voor 2dehands te gaan.
Het ligt ook aan de kolf, ik heb de Medela pump in style advanced en er kan geen melk in de motor komen. De slangetjes en borstschilden moet je dan nieuw kopen.
Precies, zo denk ik er ook over. Ik heb dus ook een kolf via marktplaats gekocht (medela pump in style traveler) 3 jaar geleden, die toen niet echt veel gebruikt, ondertussen nog eens uitgeleeend aan een vriendin die een tweeling kreeg, en nu wordt ie alweer af en toe gebruikt door mijzelf. En hopelijk over een week of 3, als ik weer ga werken, nog meer.
Mijn kolf gekocht (Medela Pump in style Advanced) en verkocht via marktplaats. Alle onderdeeltjes heb ik inderdaad wel nieuw gekocht.