hoi hoi ik heb een vraag mijn vriend is een arm kwijt geraakt met een werk ongeval en doet dus alles met 1 arm hij heeft nog wel z'n boven arm dus daar klemt hij dan alles tussen bijvoorbeeld borden sausjes als we gaan eten en hij wil het meenemen naar de kamer nu is het zo dat youame dat ook doet nu ze doet hetzelfde als haar vader en gebruikt der andere hand bijna niet hoe kan ik der stimuleren dat ze met beide handen gaat werken groetjes
Als je met haar speelt zorgen dat ze met beide handjes iets moet aanpakken. Je kunt kleien met haar en dan dat ze met 2 handjes een rolletje moet maken. Blokken stapelen en 1 hand vast houden zodat ze de andere hand moet gebruiken. Als je meer tips wilt hoor ik het wel. Giovanna is gehandicapt aan links wegens een herseninfarct en ze krijgt dus veel therapie en ik weet er dus onderhand wel het één en ander van hoe je een hand/arm kan stimuleren.
aah das idd wel een goed idee idd maar ze vindt het eigenlijk normaal om borden enzo onder der arm vast te houden moet ik dan zeggen dat ze dat niet moet doen of gewoon laten gaan
Gewoon zeggen kijk mama doet het zo en haar dan stimuleren om een bordje met 2 handjes te pakken. Je rijkt het bordje hoog aan dan moet ze twee handjes gebruiken om hem aan te pakken en dan proberen samen het bordje naar papa te brengen op jouw manier zeg maar. Ergens is het logisch wat ze doet want ze kopiert wat jullie doen en in dit geval kopiert ze wat haar papa doet. Probeer haar in elk geval niet het gevoel te geven dat ze het fout doet, want dat doet ze niet, ze doet alleen iets na.