Sinds gisteren zijn wij ivm krampjes overgestapt op Omneo.. Maar omdat de voeding veel dikker is gaat het niet door de nr. 1 speen van Avent. Ik heb het gaatje groter gemaakt met sateprikker, maar dat werkt ook niet.. Ook de 2e speen gaat erg langzaam en is hij helemaal kapot aan het eind van de fles en laat dus steeds het laatste beetje staan omdat hij dan in slaap is gevallen.. Als ik de Difrax S speen gebruik heeft hij de fles weer in 5 minuten leeg :S Welke fles/speen gebruiken jullie?
Wij gebruiken sinds onze dochter 5 weken is de omneo met de aventfles en speen nr 3. Ze is nu ruim 3 maanden, gebruikt nog steeds dezelfde speen (en voeding).
Vervelend he met die dikkere voeding. Ik heb de voeding altijd aangemaakt met warm kraanwater, even goed roeren en dan nog even opwarmen in de magnetron. Zo hadden we het minst last van die klontjes en ging het prima met speen 1 van Avent. Het is even puzzelen. Succes!
s speen van difrax en zowel bodem als dop heels trak dicht draaien. zo ging het redelijk, anders had ze hem idd met 5 min leeg nu gelukkig helemaal over op friso, nog steeds met de s speen van difrax
Ik gebruikte het ook(omneo) maar nu al ruim een week niet meer. Maar toen ik het gebruikte had ik speen 1 of 2 van dr brown. Maar mijn dochter had zoveel last van deze voeding, niet kunnen poepen, heel veel krampen en slecht slapen, was echt heel zielig want ze ging ook niet meer zoveel eten omdat haar buikje pijn deed. Ik ben zelf overgestapt naar standaard voeding etos eigen merk en met twee dagen had ik al een heel andere dochter, relaxd, vrolijk en kan vanaf die dag ook elke dag poepen en eet er goed van en krampen zijn weg. Dus hier komt er geen Omneo meer in. Het CB hoorde het voor het eerst, maar vond het een goed idee om haar op deze voeding te doen. Dus als je kindje veel meer krampen heeft of ontlasting dat niet goed gaat, denk er dan even aan dat het door de omneo kan komen. Het een is het ander kindje niet, maar dit heb ik ervaren. Onze dochter heeft gewoon geen speciale voeding nodig. Gr Belly
Mijn dochtertje drinkt comford van friso wat volgens mij vergelijkbaar is met omneo. We gebruiken een 123 speen van difrax en ik stel het bij naar haar zuigbehoefte, soms is de fles zo leeg op 1, soms is ze moe en drinkt ze op 2 of zelfs 3.
Misschien speen 2 of de 123speen van avent? Wij gaan ook over op omneo en ik heb speen m gekocht van difrax. Kan nog niet zeggen of het werkt.
Sophie doet mooi 10-15 minuutjes over de omneo-fles (nog maar 120cc) met de nr.1 speen van Dr. Browns.
Hier gebruikten wij aventspeen nummer 2.. zijn overigens weer terug naar standaard, arme meisje kreeg er meer krampen door en kon niet poepen waardoor ze nog meer krampen kreeg en een hele harde buik en heel erg spugen.. nu overigens weer krampen met de standaard maar poept wel weer iedere dag minstens 1 x.. maar gaan sowieso donderdag even met het cb overleggen hoe nu verder..
Hoi Mijn dochter drinkt de Omneo met de Difrax S speen. Wij doen trouwens door de fles wel een klein schepje Nutriton omdat ze meer ging spugen van de Omneo. Verder doet de voeding bij ons echt wonderen. We zagen na een dag al verschil in de krampjes en dat ze haar ontlasting beter kwijt kon. En nu we er ook nog een klein beetje Nutriton aan toevoegen is het helemaal goed want het spugen is daardoor ook helemaal over, en doordat de voeding dikker word doet ze ook wat langer over de fles dus slaan we 2 vliegen in één klap! Succes!
mijn zoontje drinkt comfort(kruidvat) werd ook ontzettend dik. van allerlei spenen geprobeerd maar of te zacht of te hard. gebruik nu de 2 speen op aventfles en doen het met 2 schepjes standaard aanmaken en 4 flesjes comfort. gaat goed en maakt het net wat makkelijker te drinken.
ik kook het water altijd met de waterkoker. Doe het kokend heet in de fles en doe er dan de voeding bij, dan schud ik en dan laat ik de fles afkoelen tot een goede drinktemperatuur. Soms zet ik de fles ook in een grote mok met koud water zodat het iets sneller afkoelt. Ik deed ook weleens de fles aanmaken met kokend water en met koud water. Het belangrijkste is dat je de voeding even de tijd geeft om goed op te lossen in het water. Ik gebruik gewoon een avent speen met 1gaatje en heb er geen problemen mee als ik het zo doe. Als ik water gebruik wat niet heet genoeg is, raakt het speentje hier ook verstopt. Met spenen met meerdere gaatjes verslitk Tycho zich ontzettend.... xxx
Hier difrax S speen ook in 5 min leeg, nr 2 van avent gaat met de dag beter want met de 123 speen heeft hij hem soms op gaatje 1 nog binnen 5 min op. Eerst was de avent 2 speen niet genoeg en kreeg hij de voeding er niet uit, sinds een paar dagen lukt dit hem wel.