Jeeeeeetje... Heb digitaal zo een voorlopige aanslagformulier 2011 gedownload en heb hem ingevuld.. MAAR ik vind het zo vervelend dat ik de hoogte van mijn loon (3 maanden in 2011) en mijn uitkering (ZW + WW in 2011) moet invullen terwijl ik natuurlijk nog geen jaarinkomens heb over 2011. Mijn WW krijg ik namelijk pas vanaf september 2011 mits ik nog geen werk heb na mijn verlof. Dus ja.... heb wel mijn bruto loon x 3 maanden gedaan.. En dan van mijn Ziektewet het aantal weken opgeteld x bruto weekbedrag die je uitbetaald krijgt.. En dan van de WW die misschien moet aanvragen 70% van mijn brutoloon genomen x 3 maanden. wil de alleenstaande ouderkorting graag aanvragen, maar ben zo bang dat ik helemaal verkeerd bereken. N.a.v. het bovenstaande krijg ik een bedrag van 2.022 euro terug Dan gaan ze uit van een verzamelinkomen van 21.604 euro. Hoe hebben jullie dit gedaan? Of kan ik vrijdag beter even langs de belastingkantoor gaan en het daar in laten vullen?
Ik vraag het altijd achteraf aan: dan weet je zeker dat je niet teveel ontvangt. Maar kan me voorstellen dat je het gewoon maandelijks nodig hebt. Dan blijft het een inschatting. Ik neem aan dat geldt± hoe meer je verdient, hoe minder je krijgt (is niet altijd zo). Als dat zo is, zou ik je loon gewoon hoog inschatten. Dan krijg je maandelijks een bedrag en bij de aangifte in 2012 nog een bedragje als je uiteindelijk toch minder hebt verdiend.
met alleenstaande ouderkorting is dat niet altijd zo hoe meer je verdiend hoe minder je krijgt ik ga minder verdienen per juli en krijg dan ook minder ik zou zeggen vul in wat je nu weet en vraag aan. als er zich wijzigingen voordoen kun je een verzoek tot wijziging invullen en zullen ze dat verrekenen met de nog resterende maanden. ik moet bijv. per juli ook een wijziging invoeren wegens bezuinigingen op mijn werk en uurvermindering waardoor ik andere baan w.s. heb per juli en dus salaris verschilt. dan heb ik t/m juni gewoon gekregen wat ik hoorde te krijgen en krijg ik vanaf juli een nieuw bedrag
Om je inkomen over het jaar 2011 te berekenen moet je het volgende doen. Je bruto maand inkomen als ik het goed heb is dit voor jouw 3mnd Je ww moet je inderdaad ook het bruto maand bedrag van pakken En de andere inkomsten die je als loon krijgt als je per 4week betaald krijgt moet je een 13e maand berekenen of als je recht het op een 13de maand betaling Over dit totale bedrag moet je absoluut niet vergeten 8% vakantiegeld te berekenen tenzij dit bij de netto uitbetaling zit die je maandelijks ontvangt. Mocht je meer willen weten over het berekenen van dit mag je me wel een pm sturen
Hoi Woez, bedankt! Het is me al duidelijker, maar ik ga binnenkort (deze week) wel even met al mijn papieren langs de belastingkantoor hier. Ze vullen het dan samen met mij in. Vind dat toch nét een veiliger idee. Straks bereken ik het helemaal verkeerd en moet ik aan het eind van het jaar terugbetalen.... liever niet Thanks voor het meedenken!!!
Ik wil niet vervelend zijn, maar zolang zijn jij en je ex toch niet uit elkaar? Je hebt recht op alleenstaande ouder korting als je langer dan 6 maanden alleen met je kind(eren) op het zelfde adres staan ingeschreven! Althans, dat is wat ik er van weet, dat zou ik dus ook even laten uitzoeken als ik jou was bij het belastingkantoor! (anders kan je evengoed alles terugbetalen en dat zou jammer zijn!)
Hoi Lola, ik dacht dat je tenminste 6 maanden over het hele jaar alleenstaand moest zijn. We zijn inderdaad nog niet zo lang uit elkaar, nu iets langer dan een maand. Maar verwacht gewoon alleenstaand te blijven. Of moet je echt wachten tot je 6 maanden alleen bent? Als dat zo is bespaar ik me vandaag liever de reis naar de belastingdienst