Ik vroeg me af of jullie dat gedaan hebben? Ik kan me er nu nog totaal nix bij voorstellen om dan al te moeten werken Ben benieuwd hoe snel anderen dat doen?
Hier ook bij beide kinderen na 12 weken weer gaan werken. Ik was juist wel weer "blij" om te gaan werken. Even over wat anders praten als baby's, voedingen en poepluiers
Hier na 12 weken weer aan het werk gegaan. 10 weken verlof en 2 weken vakantie. Maar ik vond het te snel. Was zelf nog maar net hersteld, 10 weken last gehad van ontstoken knip en we hadden het thuis net op de rit. Dochter bleek allergisch te zijn. Ik ben nu flink overuren en vakantieuren aan het sparen (onbetaald verlof is geen optie) zodat ik ca. 4 á 5 maand thuis kan zijn na de bevalling. Scheelt dat ik in de zomer beval, mn zomervakantie kan ik ook mooi na mn verlof opnemen.
Bij mijn dochter ben ik na vier maanden (18 weken) aan het werk gegaan. Tien weken vond ik te kort. Ook doordat ze de eerste tien weken non-stop gehuild heeft en ik te moe was om uberhaupt aan werken te denken. Ik vond vier maanden voor mezelf wel iets te lang. Dochter ging daarna twee dagen naar het KDV. Deze keer ga ik voor 16 weken verlof. De vorige keer had ik rond de 16 weken ontzettend zin om te werken en ook dochter was er helemaal klaar voor. Ik ga er vanuit dat het nu weer zo is en anders kan ik het altijd nog aanpassen tijdens mijn verlof.
Ik heb tot 36 weken doorgewerkt (12 weken na bevalling) maar Nina kwam nog 2 weken te vroeg (14 weken na bevalling) en ik had nog 4 weken vakantie maar ik vond het veel te lang! toen mijn verlof klaar was heb ik gebeld naar mijn werk dat ze mij konden bellen als ze te korten hadden (werk in de zorg) en dat is ook gebeurd... Ik kan mij er echt niets bij voorstellen om hele dagen thuis te zitten niets voor mij... Ik werk nu 16 uur per week (4 diensten van 4uur) meestal avonden/weekenden (man thuis) en als ik ochtenden werk is mijn zusje hier als ze vrij is en anders gaat Nina naar mijn vriendin toe.
Ik vermaak me thuis ook prima dus misschien is dat het verschil. Zit nu vanaf half januari thuis in de ziektewet en ga nu weer aan het werk (als ze me bellen, heb wachtdienst sinds gisteren) en heb daar wel weer zin in, maar vindt het ook niet erg als ik nog een week thuis zit. Ik werk trouwens altijd 8 dagen achter elkaar en dat is best pittig. Moest dus mn dochter ook gelijk voor 8 dagen achterlaten en was na die week ook echt kapot.
Bij mijn dochter ben ik met 12 weken weer aan het werk gegaan, vond het echt verschrikkelijk en veel te vroeg Heb nog weken gehuild toen ik ze bij de gastouder (oma) moest achterlaten. Bij mijn zoon heb ik achter het bevallingsverlof, fulltime ouderschapsverlof geplakt, dus toen hij bijna 6 maanden was, ben ik weer aan het werk gegaan. Dat beviel me een stuk beter. Toen had ik ook echt weer ontzettend veel zin om te gaan werken, iedereen had zijn plekje in het gezin weer gevonden, dus er was weer rust in huis Hele dagen thuiszitten is ook echt niks voor mij hoor, maar als ze nog zo klein zijn heb ik toch wel heel veel moeite om de zorg aan een ander over te dragen.
Ik ga a.s. woensdag weer aan het werk na 11 weken.. Het kwam qua dagen beter uit om een weekje later te beginnen.. Heb er weinig problemen mee eigenlijk.. Maar goed, ze is al 1.5 dag naar het kdv geweest om te wennen en dat ging zonder problemen.
Ik heb precies hetzelfde. Ik kijk nu of het mogelijk is om de baby naar m'n moeder te brengen, tot ze een half jaar is en daarna naar het kdv. Als dat niet lukt, denk inkook dat ik ouderschapsverlof ga opnemen.
Sommige zeggen ik heb altijd wel iets te doen/verveel mij niet... Dat doe ik ook nooit maar iets anders naast het vrij zijn/huishouden doen is zo fijn! (vind ik )
Hier op Bonaire moet je helaas na 8 weken weer aan het werk. Op zich verveel ik me thuis wel een beetje, maar toch vind ik 8 weken zoooo vroeg! Heb gelukkig nog 2 weken kunnen sparen van vorig jaar en heb die erachteraan geplakt, maar ik moet nog totaal niet denken aan werken, bah. (op Bonaire krijg je in totaal 12 weken verlof (4-6 voor en 8-6 na).
Ik moet 2 april weer aan het werk en zie er enorm tegenop om Jesse voor het eerst naar het KDV te brengen. Gelukkig werk ik onregelmatig en past mijn schoonmoeder 1 dag op en een dag zo gepland dat mijn vriend thuis is. Dus Jesse hoeft maar een dag in de week naar het kdv soms zelfs helemaal niet als ik twee dagen in het weekend werk en 1 dag door de weeks dan kunnen opa's en oma's lekker op Jesse passen. Het verlof is mij veel te kort ik had nog wel langer thuis willen zijn maar mijn contract loopt 30 mei af had opzich qua vakantie dagen mijn contract thuis uit kunnen zitten Maar een extra centje is ook welkom als mijn contract afloopt. Ik mag na 3 maand weer terug komen dus kan straks weer lekker 3 maand bij mijn kereltje thuis zijn...
Ik vindt het veel te vroeg!! Mijn meisje dan al naar een gastouder brengen gaat mij veel te ver, ze moet gewoon lekker bij mama zijn. Daarnaast verveel ik me ook niet thuis. Genoeg te doen met de kleine, in huis en vrienden/familie. De dagen dat het wat saai is rust ik lekker uit (met dit weer ook geen straf). Ik ga pas weer werken als me dametje 8,5maand oud is, neem volledig ouderschaps verlof op. Dat vindt ik persoonlijk ook een veel betere leeftijd voor een kindje om naar kv of gastouder te gaan. ps ik sluit trouwens niet uit dat ik ook moment zal hebben dat ik denk, hhmm werken zou ook niet slecht zijn ff wat anders. Maar zal over het algemeen blij zijn met mijn keus(dat heeft ook een andere reden)
Bij Eva ben ik na 13 weken weer gaan werken, maar ipv 3 dagen 2 dagen en mijn man ipv 4 dagen, 3 dagen, oftewel, 1 van ons was bij haar, dus nog geen opvang nodig. Dat was pas vanaf 5 maanden, maar in het begin maar 1 dag, vanaf 6 maanden geloof ik 2 dagen. Ik vond het erg fijn het zo op te bouwen. Bij Lisa waren de eerste maanden best heftig, heb toen een maand extra ouderschapsverlof opgenomen om bij te komen, in eerste instantie zouden we het hetzelfde doen als bij Eva. Toen ik die maand volledig ouderschapsverlof extra opnam had mijn man dus ook een dag ouderschapsverlof, hadden we ook nog wat extra tijd samen. Dat was erg fijn. Ben dus gaan werken toen Lisa 4 maanden was en een maand later ging ze 1 dag naar het kdv. En weer een paar maanden later ging ze 2 dagen. Ik heb makkelijke bevallingen gehad en was zo goed als meteen weer de oude, dus lichamelijk maakte de duur van het verlof me niet zoveel uit. Het is wel fijn dat je eventjes helemaal de tijd voor je baby hebt en ik had die weken ook echt wel nodig. Maar op een gegeven is het wel weer fijn om te werken, want hoe langer je daarmee wacht, hoe moeilijker het wordt (denk ik).
Bij de oudste ben ik na 13 weken weer aan het werk gegaan. (met 11 weken heeft hij nog 5 dagen in het zkh gelegen, dus ik was blij dat ik nog wat vrije dagen aan m'n verlof heb kunnen plakken, konden we nog even bijkomen van die opname.) Hij ging met 13 weken naar het kdv. De jongste ging met 12 weken naar het kdv. Ik ging niet meteen aan het werk, maar zat in de ww en gebruikte m'n werkdagen om te solliciteren. Toen zij 5,5 mnd oud was, ging ik weer aan het werk. Ik had er beide keren niet enorm veel moeite mee om ze naar het kdv te brengen. Daar groei je ook wel naar toe, gedurende het verlof, naarmate die datum dichterbij komt.
ik zag er heel erg tegenop om na 11 weken te moeten beginnen en was ook wel even moeilijk om de kleine op het kdv achter te laten maar eenmaal aan het werk vond ik het heerlijk om weer even iets anders om handen te hebben dan alleen een baby en een kleuter.
ik ben na ruim 4.5 maand weer aan het werk gegaan en vond het vreselijk! dus na 10 weken zou ik gek geworden zijn denk ik.