Hoe moet ik dit zien?

Discussie in 'De lounge' gestart door sillies, 18 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik bedoelde dat je toch wel had kunnen begrijpen dat haar onderschrift gelinkt is aan een kinderwens en/of misschien andere gevoelige zaken uit het verleden/heden en niet aan haar baan.
    Dus in dat opzicht snap ik gewoon niet dat je dat onderschrift er bij pakt.
    Heeft verder niks met te negatief denken te maken. En bovendien is dat niet aan jou om te oordelen.

Elizah, zonnetje2015, twee en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ben het hiermee eens.

3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Als je een x aantal maanden achtereen gesloten zoveel uur meer werkt dan je contract horen je contract uren toch aangepast te worden? Althans dat was bij mijn man het geval.

Ik zou trouwens ook een andere baan zoeken.

Athina, Mammielove en Novi vinden dit leuk.
  4. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Ongeveer dezelfde leeftijd. Ze vertelde welke banen ze al heeft gehad, zo verschillend en geen baan is leuk. Nu doet ze ook weer een studie die niks met dit werk te maken heeft. Dat staat me ook zo tegen, iedereen snapt toch dat ze binnen een jaar weer weg is?

5. Hellen36

Hellen36 Actief lid

30 apr 2007
    121
    36
    28
    personeelsadviseur
    Amsterdam
    Dit inderdaad. Juist wel extra werken en dan op basis van het rechtsvermoeden arbeidsomvang moeten ze je meer uren geven. Ook even terugkijken of dat niet al aan de orde is

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ja hoor je hebt groot gelijk, ik zou dat nu ook echt niet doen.

sillies vindt dit leuk.
  7. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Heb je langer dan 3 maanden meer dan je contract uren gewerkt? Zo ja dan zijn ze verplicht je dat aantal uur op contract te zetten.

Syane en anica vinden dit leuk.
  8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad. Maar ik verwacht dat ze dit wel weten en er dan periodes tussen zitten waarbij je minder wordt ingezet zodat ze dit niet hoeven te doen ;)

Heb je een vast contract? Zo ja, dan zou ik echt een gesprek aanvragen met voorwaarden.
    Je wilt een vaste locatie/groep met bv 24u op contract ( net wat je wilt ) als je dit niet krijgt, dan ga je op zoek naar een andere baan...Onderbouw in dit gesprek ook het waarom ( pak je functioneringsgesprekken erbij, nooit slecht ect ect )

Ik werk zelf ook in de kinderopvang en weet dat mensen zoals jij welke flexibel ingezet worden, heel erg welkom en nodig zijn. Dus wellicht als je nog aangeeft deze uren flexibel te willen werken en dus geen vaste dagen hoeft, dan zou het toch heel bijzonder zijn dat ze je dan laten gaan.

Ik vind het heel goed dat je hebt gezegd niet meer te willen werken, laat ze maar even voelen hoe het draait wanneer jij er dus niet bent.

Rosa Canina vindt dit leuk.
  9. Novi

Novi Niet meer actief

Als dat in de corona tijd was kan de werkgever aangeven dat het om een uitzonderlijke situatie ging. Dus dan zul je wel 3 maanden in een "normale" periode structureel meer moeten werken.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.275
    25.746
    113
    Soms werkt flexibel zijn juist tegen je. Helaas gaan sommige werkgevers dan misbruik van je maken en dat lijkt hier het geval.
    Heel goed dat je gezegd hebt niet meer extra te gaan werken. Ik zou gaan aangeven dat je pas weer extra werkt als deze uren toegevoegd zijn aan je contract, oftewel een nieuw contract. En daarnaast zou ik verder zoeken naar een nieuwe werkgever.

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Waarom zou je dat moeten begrijpen? Toen ik dat onderschrift las dacht ik ook misschien juist nu dat doen. En dacht ik geen seconde waarom zou ze het daar geplaatst hebben. Je kunt toch inspirerende teksten kiezen gewoon omdat je het mooi vindt en niet perse omdat er een heel verhaal aan vastzit. Vind dat je veeel te heftig reageert.

Iertje81, Luckyme96, Youtan en 9 anderen vinden dit leuk.
  12. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Los dat het misschien kwetsend kan zijn, vind ik het ook een beetje bijdehand doen. Ze vraagt hier toch hoe anderen tegen haar situatie aankijken en of zij misschien iets verkeerd ziet. Heeft niks met haar quote te maken.
    Kan ze niets meer vragen hier op het forum, want ja zij moet alles loslaten in het leven ofzo :rolleyes:

hummeltje5, Gewooniemand, Liefje91 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    #33 puzzelstukje, 19 jun 2020
    Laatst bewerkt: 19 jun 2020
    Ik zou ook zeker naar een andere baan kijken. Ze luistert dus totaal niet naar jou en jouw wensen. Na al die jaren niet! Terwijl daar dus best mogelijkheden voor waren.

ik heb hetzelfde meegemaakt. Jaren lesgegeven aan de kleuters steeds aangegeven dat ik andere groepen wilde doen. Maar nee na 10 jaar was ik er klaar mee. En dan nog is directie verrast dat ik wegga. Nou heb je dan een bord voor je kop of niet?

Ga voor je eigen geluk! Misschien in het begin even spannend maar het loont!

Rosa Canina en sillies vinden dit leuk.
  14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    De werkgever is niet gek en doet dit met de simpele reden om te voorkomen dat je een contract moet krijgen. Bij mij hebben ze dat voorkomen dat mij een tijdelijk 'contract' binnen een vast contract aan te bieden van 30 uur en zodra het structurele overwerken (ging om 9 maanden en vaste uren elke week) voorbij was, weer naar kleine contract. In jouw geval zetten ze een invaller in om te voorkomen dat je aanspraak kan maken op groter contract vrees ik. Ik hoop dat je snel wat anders vindt en idd lekker bij je kleine contacturen houden, niets extra's doen. Enige positieve is dat je nu extra gemotiveerd bent voor een andere baan ;)

cherrytomaatjes, Rosa Canina en sillies vinden dit leuk.
  15. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Ik heb een min max contract en ze hebben al aangegeven daar vanaf te willen. Mij beviel dat contract prima, maar nu las ik dus gisterenavond dat ik verplicht ben om op te komen draven tot de max uren en als ze dat gaan eisen in de zomervakantie dan heb ik een probleem. Ze heeft mij er altijd vrije keuze in gegeven in de vakantie, dus wat dat betreft mag ik niet klagen. Sowieso is zij een heel sympathiek mens, alleen haar leidinggevende is niet zo sympathiek, dus ik denk dat het van haar komt, aangezien zij die invalkracht aangenomen heeft en ze nu niet meer wat ze met haar aan moet. Maar ja, blijf het onterecht vinden.

Malbec vindt dit leuk.
  16. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Haha gelukkig staat mn quote niet op mn voorhoofd, anders mocht ik me nergens meer druk om maken ;)

owly vindt dit leuk.
  17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    Klinkt inderdaad voor een extra goed gesprek. Zoals iemand al schreef een lijstje maken en ik zou ook zorgen dat je de gewerkte uren op een rij hebt.

Zijn de extra gemaakte uren er ook al voor de crisis anders gooien ze het daar op.
    Per maand de gemaakt uren en kijken hoe ver dat terug gaat.

sillies vindt dit leuk.
  18. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Jeetje wat zeuren sommigen toch door over een quote. ze had het toch al uitgelegd? :confused:

Afijn. ik ben het met Ts eens. Niet extra werken en goed dat je aangegeven hebt dat je het zat bent:thumup::thumup:

Iertje81, Maslov, bloem82 en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Jawel, maar dan op andere locaties. Nu zijn er collega's uitgevallen ivm corona, dus heb ik de extra uren op mn eigen locatie kunnen maken.

20. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    @sillies ik bedoelde dat absoluut niet aanvallend/kwetsend over die quote. Ik heb toevallig jaren geleden die quote gebruikt en ik ben toen helemaal gestopt met werken om meer rust te krijgen. Toevallig heb jij die quote in de onderschrift. Ik weet ook niet waarom jij 'm gebruikt en het is absoluut niet mijn bedoeling om je te kwetsen (wat sommige mensen hier dus wel denken :rolleyes:). Maar goed, genoeg over de quote en succes maandag.

Iertje81, bloem82, owly en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina