Hoi, Ons mannetje is net 4 maanden. We geven nu af en toe een hapje maar meneer eet gewoon het potje leeg. Gister heeft dit potje dus ook een fles vervangen... Hij krijgt normaal 5 flessen van 180+6 Nu lees ik best veel dat je vaak maar met een paar hapjes begint. maar als hij het hele potje eet en dit zelf wil is het toch goed? Ik ben bang dat ik nu teveel geef. Volgens het CB geeft hij wel echt aan toe te zijn aan iets anders dan de fles. Ik wil graag een schema van wat hij nu mag eten op een dag. Van de week prakte me man een banaan fijn en dit vond hij heerlijk! zowel groente als fruit gaan er goed in en hij doet ook echt goed zijn mondje open als de lepel eraan komt Ik zou graag willen weten wat jullie schema is op een dag en of een heel potje de fles mag vervangen?
Van 4 tot 6 maanden is het echt BIJvoeding, de fles is dan nog de belangrijkste voedingsbron. En je begint in principe met een paar hapjes ja, als ik was doorgegaan met voeren had ie misschien ook gelijk het hele potje opgegeten maar het is best een aanslag op die kleine darmpjes. Zou het voorlopig hooguit bij een half potje/halve banaan houden en dat dan langzaam opvoeren... Of ie dan die laatste avondfles, die volgens mij dan als eerste vervalt, nog nodig heeft zie je dan wel...die ging er hier met precies 4 maanden vanaf, maar toen had ie nog geen bijvoeding.
Bedankt voor je reactie! Ik zou dus bijvoorbeeld 1 potje per dag kunnen geven en dan bijvoorbeeld in de middag een halve en in de avond een halve. na hoeveel tijd mag het een fles vervangen. gaat dat tot bv een half jaar of naar een paar weken? En dan zou hij dus op 4 flessen van 180+6 zitten? alvast bedankt!
Je zou volgend schema kunnen doen Fles 180/6 10:30 Fruithapje Middag uur 180/6 15:00 groentehap Aansluitend fles 180/6 Vroege Avond fles 180/6 Late avond fles 180/6 Hoeveelheid fruit en groente opbouwen Maar kan best dat je kindje naar 4 flessen wil. De fles na de groente kan ook best minder. Siem zat met 4/5 maanden op 4 flessen 210/7 08:00/12:00/16:00/20:00
Met 6 maanden vervangt groente een fles. Fruit blijft een tussendoortje. Met 6 maanden dronk Siem hier 3x 180/6 en na de groente 90/3 als toetje en nu rond 7,5 maand is de fles na de groente weg en merk dat de fles van middag uur ook minder wordt omdat er vanaf 6 maanden brood vooraf komt