''schema'' 14 maanden..

Discussie in 'Voeding' gestart door Michiee, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michiee

Michiee Niet meer actief

normaal ben ik helemaal niet van de schemas , we hebben altijd op verzoek gevoed en dat doen we nu eigenlijk nog steeds behalve met de brood en avond maaltijd.

hoeveel aten jullie kindjes van 14 maanden ? en hoeveel melk dronken ze toen?

hier gaan dagen voorbij dat ze echt geen melk wilt drinken, we proberen dat wat aan te vullen met yoghurt of smeerkaas of gewoon een plakje kaas.

we krijgen vaak te horen dat onze dochter best ''dik'' is , letterlijk dik zeggen ze niet maar het komt daar op neer.
    ze ziet er gewoon lekker gezond uit , beter een beetje spek dan te weinig zeg ik altijd maar.

dit is wat ze eet op een dag:
    9:00 botheram met beleg, kaas, smeerkaas,pindakaas,appelstroop,ham,kipfilet enz
    en een bekertje melk , 60 - 120 cc ongeveer..
    10:00 fruit
    12:30 Boterham met bekertje melk
    15:00 cracker, koekje, plakje kaas,plakje worst, ontbijtkoek, enz
    met water , thee of sap
    18:00 warm eten, ze heet savonds erg veel
    19:00 naar bed.

ik weeg de hoeveelheden niet af, een vriendin van mij telt de kcal nou dat doe ik dus al helemaal niet ..en dat ga ik ook vast niet doen, zij is de dus ook de gene die steeds zegt dat mijn dochter zo bol is , haar eigen kind is 1 maand ouder en weegt nog geen 8 kg en is nog maar 70 cm ..dus ja dan vind ze vast andere kinderen al gauw te dik.

mijn dochter weegt nu ongeveer 12kg en is 83 cm..
    :D

2. Luvvlie

Luvvlie Niet meer actief

De kcal lezen? nee sorry haha dat doe ik ook niet hoor !

12 kg is zwaarder dan gemiddeld maar 83 cm is langer dan gemiddeld dus dat klopt dan gewoon in verhouding. laat haar maar praten.

veder zou ik proberen iets meer melk te geven

3. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Nou, je dochter is ook lang, die van mij is 75 cm en bijna 10 kg. Ze zit qua lengte op -1 en qua gewicht gemiddeld. Maar volgens cb was het prima, zolang het maar binnen de normaalwaarden viel. Ik heb even op de curve gekeken en jouw dochter zit zowel qua lengte als gewicht op de +1 lijn. Ze is dus mooi in verhouding.

Mijn dochter drinkt nog vier keer borstvoeding, dus krijgt genoeg melk binnen. Volgens mij moeten ze ong 300 ml binnenkrijgen op deze leeftijd.

7 uur bv
    8 uur boterham met beleg
    10 uur fruit
    12 uur bv
    14 uur boterham met beleg
    16 uur bv
    18 uur warm eten, meestal geen toetje alleen als we het zelf ook hebben
    20 uur bv

4. Michiee

Michiee Niet meer actief

Ja idd dat zag ik net ook.

Ik probeer me er niks van aan te trekken maar merk dat ik toch meer op t eten van mn dochter ga letten terwijl t gewoon een lekkere eter is.

Ze lust alles en wilt ook graag alles proeven.

We gaan denk ik de melk maar in der tuit beker doen want dan drinkt ze beter

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hoe erg ben je dan, als je de kcal gaat tellen voor een dreumes van net 1!!! Sorry hoor, maar dat vind ik echt te gek voor woorden... Volgens mij ben je dan echt een beetje doorgeslagen!

Ga gewoon door zoals je bezig bent!
    Van gewoon eten (melk, brood, fruit en groenten) word je kindje niet dik... Kijk naar je kindje! Er komt echt nog wel een tijd dat het eten weer even wat minder wordt en dan weer wat meer... Over het algemeen kunnen kindjes dit goed zelf aangeven!

Natuurlijk moet je kijken naar de gehele groeicurve, dus als die het eigen lijntje gewoon volgt is het zeker prima. Als ik alleen naar het gewicht en lengte nu kijk lijkt me dat ook goed in verhouding!

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    kcal tellen voor een kind?? Dan ben je echt niet goed bij je hoofd zeg! Is echt niet te vergelijken wat kinderen of volwassenen nodig hebben.

Onze kleine eet overigens overdag al meer dan die van jou. Alleen het avondeten zal hier juist minder zijn.

7. Michiee

Michiee Niet meer actief

ja toch? ik dacht al dat ik gek werd..
    maar zij is ook echt anti plakje kaas of worst.

wij zijn daar heel makkelijk in , vandaag een verjaardag gehad en ze krijgt gewoon een paar happen taart van me , plakje worst, stukje kaas, komkommer , enz wij zijn daar niet heel moeilijk in .

naja blij te horen dat het helemaal niet zo raar is wat ze eet haha

8. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.270
    1.099
    113
    Onze zoon is ook 12 kilo en 83 cm. Inderdaad iets zwaarder maar ook langer dan gemiddeld. Het cb was hier zeer tevreden over hem dus volgens mij is het prima! Ons schema is dan ook zo'n beetje hetzelfde als bij jullie.

9. Michiee

Michiee Niet meer actief

das fijn om te lezen..

ik irriteer me er soms ook gewoon aan als mensen dat tegen me zeggen.. ;) vooral als zij het zegt omdat haar kindje zo dun is als een plank..kan der ribben zelfs tellen vreselijk haha
    en dan belt ze vaak in paniek op als ze ziek is of spuugt..tsja dan moet je der meer te eten geven haha
    als mijn dochter een keertje ziek is maak ik me geen zorgen ..genoeg reserves :p

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Oh hier heeft ze op verjaardag of zo ook liever een plakje worst of kaas... prima toch!
    En ik ben er ook van overtuigd dat hoe spastischer je doet over dingen wel en vooral niet mogen eten, hoe lastiger het wordt op latere leeftijd. Hier mag ze ook alles eten en proeven, sommige dingen wel met mate maar eigenlijk hoeven we haar nooit te remmen in dat soort dingen!
    Ze is nu 35 jaar en weegt 15kg bij 1.02m...

Als je ziet wat er af en toe in gaat, haha!

11. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.270
    1.099
    113
    Oja, wij zijn ook niet zo moeilijk hoor! Hij mag best een plakje worst (kaas wil hij niet, eigenwijs) of een hapje taart. Als het maar met mate is, toch?
    En volgens mij is dit gewicht echt niet te zwaar hoor. Ze is tenslotte ook gewoon erg lang dus dat is prima in verhouding.

12. Michiee

Michiee Niet meer actief

ja precies..
    mijn nicht heeft 2 meisjes en die roept steeds naar me : ja mijn kinderen krijgen dat niet en vragen er ook niet naar.
    en dan zijn die kids een weekend bij ons en het eerste wat ze vragen of ze een koekje of snoepje mogen haha
    of ze kijken heel zielig het taart van mijn bord als ik die op eet met mijn dochter.

ik heb liever dat mijn dochter eerlijk is dan dat ze me voor liegt daarover :D

nee ik ook niet echt.. maarja als je der idd vergelijkt met een kind dat nog geen 8 kg is haha dan is ze wel zwaar ja

13. adi

adi Niet meer actief

Oh my... Een eerlijk advies?

Stop met dat vriendschap, het is van de zotte dat moeders elkaars kinderen zo afkraken... Jouw kind dik noemen is belachelijk, maat wat jij doet is even erg...

14. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Pffff..... hier krijgt ze ook alles wat ze wil proeven. Als ik ook maar iets te eten heb dan staat ze er al bij. Ze krijgt geen chips of zo van me, maar wel de vis in saus of weet ik veel wat ik heb. Ik geef haar nu ook eens vlees op de boterham en een plakje worst kan best.
    Op haar verjaardag had ze trouwens een eigen gebakje met slagroom en kersen waarvan ze heerlijk gesmuld heeft :) Niet helemaal op laten eten, bang dat ze misselijk werd haha.

Kinderen op deze leeftijd horen lekker spekkig te zijn.... dat is nu eenmaal zoals moeder natuur het bedacht heeft.

15. Michiee

Michiee Niet meer actief

wat bedoel je ?

16. Michiee

Michiee Niet meer actief

ja precies
    er zijn al meerdere die met haar gepraat hebben.
    want ipv een hele boterham ofzo krijgt ze bijvoorbeeld een halve meer niet omdat dat genoeg kcal zijn zegt ze dan
    maar dat meisje wilt dan nog graag eten van mijn dochter haar broodje.
    maarja ik ben blij toe dat ze gewoon normaal eten krijgt dus , ik begon bijna te twijfelen dat we te veel aanbieden

en wat je zegt als je ziet wat erin gaat woow haha niet normaal

17. Michiee

Michiee Niet meer actief

en geven jullie gewone koemelk of dat nog niet ?

18. adi

adi Niet meer actief

Vind jij echt dat je zelf fatsoenlijk praat over het kind van je vriendin? En überhaupt over de keuzes van je vriendin en je nicht?

19. Michiee

Michiee Niet meer actief

nee maar dit is hoe ik er over denk en dat mag ik vinden toch ?!
    ze weten dat ook beide hoor :D
    als vrienden of familie of je het niet altijd eens te zijn ..

20. Luvvlie

Luvvlie Niet meer actief

daar gaat haar topic toch niet over Adi...

ik snap best dat ze gefrustreerd raakt als mensen dat steeds zeggen.

je kind eet niets te veel hoor en ik had ook nog gekeken maar je dochter volgt netjes haar eigen lijn als ik het zo zie :D
    wij geven hier koemelk ja .. 2 bekertjes bij de boterhammen

Deel Deze Pagina