Voeding ophogen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Truus21, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Truus21

    Truus21 Niet meer actief

    Hallo,

    Mijn zoontje van bijna 6 weken oud krijgt 4 keer 150+5 aangeboden en s' avonds bij de laatste fles 180+6. Vorige week kon hij zo nog 5 uur teren op een flesje van 150+5 maar sinds een paar dagen lukt dat niet meer en komt ie meestal na 3.5 uur alweer dat ie honger heeft.. Zijn voedingen worden trouwens aangedikt met Nutriton en hij doet 15 tot 20 minuten over zijn fles.

    Ik schat dat zijn gewicht nu ongeveer 5.5 kilo is (heb samen met hem op de gewone weegschaal gestaan en mijn gewicht er af getrokken, maar weet niet of dit nauwkeurig is?) dus volgens de gebruiksaanwijzing op het pak voeding zou hij 5 keer 180+6 mogen hebben, maar mijn vraag is, is hij daar nog niet te jong voor? Ik weet dat de voeding qua gewicht gaat en niet qua leeftijd maar ik heb het idee dat hij al zo veel drinkt voor de bijna 6 weken die hij oud is..

    Alvast bedankt, Truus21.
     
  2. Friso

    Friso Voedingsdeskundige

    1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Voor 5 flessen van 180 ml water met 6 schepjes voeding is 6 weken nog wel wat aan de vroege kant. Als je kindje net wat ouder is (2 weken) zou dit wel kunnen. Voor nu als je 6 voedingen geeft kan je 150 ml water (of evt wat extra water) met 5 schepjes. Wanneer kindjes wat jonger zijn kan je kijken naar leeftijd en gewicht.
    Uiteindelijk is 1 liter klaargemaakte voeding de maximale hoeveelheid per 24 uur, 5 x 200 ml (180 ml water met 6 schepjes voeding).
    Groeten Angelique
     
  3. Truus21

    Truus21 Niet meer actief

    Bedankt voor het antwoord!

    Maar ik vraag mij af, hij krijgt nu per 24 uur 4 flessen van 150+5 aangeboden en eentje van 180+6. Dus 5 flessen per 24 uur. Nu is het dan beter op hem nog niet die 5 keer 180+6 aan te bieden maar ik mag heb wel 6 keer 150+5 aanbieden op een dag? Inprincipe komt dit dan toch op het zelfde neer? En hij zit nu op 5 flessen per 24 uur, ik wil eigenlijk niet meer terug naar 6 flessen want dat betekend dat ik hem s' nachts dan weer moet gaan voeden..
     
  4. Friso

    Friso Voedingsdeskundige

    1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

    Sorry, dat komt inderdaad totaal op hetzelfde neer. Dat maakt dan inderdaad niet uit. 5 x 200 ml of 6 x 165 ml is de maximale hoeveelheid die een kindje mag hebben. Om deze hoeveelheid met 6 weken al te krijgen is wat vroeg, dat houdt dan in als je kindje straks wat ouder/zwaarder is je niet meer voeding meer kunt geven. Soms kan het fijn zijn om nog wat speling te hebben. Je kan het gewoon dan op 5 flessen houden als hij het hier goed op doet. Evt. kun je dan bijvoorbeeld wel wat extra water in doen ipv 150 ml 170 ml en dan nog wel even met 5 schepjes (en dan straks 6).
    Excuses voor de verwarring.

    Groetjes Angelique
     
  5. Truus21

    Truus21 Niet meer actief

    Oke bedankt, dan ga ik eerst proberen om wat extra water aan zijn fles toe te voegen!
     
  6. Friso

    Friso Voedingsdeskundige

    1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Graag gedaan!
     

Deel Deze Pagina