Hallo, ik heb een zoontje van 7 maanden en is al helemaal gewend aan de vaste voeding (groente en vlees). Ik maak dit zelf klaar en weet eigenlijk niet hoeveel hij max hiervan mag hebben(Ja, ong 3 eetl groente, 2 eetl aard/rijst/pasta, 1 eetl vlees, vind ik lastig). Hij krijgt nu één diep plastic bordje vol, maar heb het idee dat hij wel meer wil. Na de warme maaltijd krijgt hij ook yoghurt. 1ste vr; Is zo'n diep bordje vol genoeg of mag hij eventueel meer? 2de vraag; hoe maak een maaltijd met pasta. Want ik heb 1 keer geprobeerd groente en pasta voor hem te maken. alleen pasta werd plakkerig nadat ik ging pureren. wat voor soort pasta kan ik het beste kopen? Alvast bedankt voor de reactie!
Hoi, Dat klinkt al goed hoor wat je zoontje eet! Tussen de 6-8 maanden mag je zoontje 700-800 ml opvolgmelk (of borstvoeding uiteraard), daarnaast kun je in de loop van de ochtend en middag wat fruit geven, water, thee. Misschien al wat (stukjes) brood. Misschien kan je voor de pastamaaltijd eens elleboogjes proberen? Het zal misschien altijd wel een beetje plakken. Met wat saus en olie moet het goedkomen! Groetjes Angelique
Hij krijgt trouwens bv; 3 keer 's Ochtends krijgt hij een diep plastic bordje fruit( is hij ook gek op) tussendoor krijgt hij al soepstengel, mini rijstwafel, 1 boterham, thee, roosvice verdund, water. Ik heb het idee dat hij de hele dag door aan het eten is. Ben bang dat hem teveel ga geven.
Hoi, Borstvoeding is ook helemaal prima natuurlijk! Wat je verder geeft is goed hoor, is niet te veel. Groetjes Angelique