Hoe moet ik het zien?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door cass001, 27 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hallo,

    Zit nu ruim in mijn 5e week. Heb minimale symptonen.

    Maar sinds deze week gevoelige borsten. En heb nu steeds vaker na inspanning of druk maken een beetje misselijkheid dat gepaard gaat met een vreemd gevoel onder in de buik (geen pijn) maar net alsof dat gevoel je moe maakt en je rustig even wilt gaan zitten. Bloedverlies/afscheiding is bruin/rood maar moet dan echt met vinger diep naar binnen om te ontdekken. Komt er niet uit of zo. Is niet dagelijks en meestal maar heel even last van.

    Ik heb al wat gezocht op Internet maar situaties niet zoals deze. Nu zou ik als ik niet zwanger zou zijn de eisprong hebben, kant het daar mee te maken hebben of kan het innesteling zijn? of niet te hopen miskraam...Ik begrijp dat je het niet kan zien vanuit computer maar toch.

    Ik durf niet echt verloskundige te vragen, want die hebben wel duidelijk gemaakt, dat je er bij 12 weken pas bijhoort en van te voren nog zoveel kan gebeuren.

    Alsvast bedankt en fijn weekend

    gr. cassandra
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Cassandra,

    Volgens jouw verloskundige hoor je er pas bij vanaf 12 weken? Heel raar vind ik dat. Vanaf het moment dat je zwanger bent hoor je erbij en zou je je vragen moeten kunnen stellen.
    Gevoelige borsten, moeheid, raar gevoel in de buik, het hoort er allemaal bij als je zwanger bent. Ook een beetje donkere afscheiding kan. Je baarmoedermond en vagina zijn heel rijk doorbloed en na vrijen, harde ontlasting en soms zomaar kun je wat bloed verliezen. Als dit een klein beetje is zonder erge buikkrampen is er niets aan de hand. Ik zou als ik jou was niet steeds met een vinger naar binnen gaan, dat is nergens voor nodig. Het blijft natuurlijk wel een spannende periode, de eerste 3 maanden. Gelukkig gaat het meestal allemaal goed!

    Mirjam
     
  3. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik herken dit wel , dat "er niet bij horen " hoor .
    Toen ik zwanger was en ik belde de vk met vragen zei ze ook dat komt allemaal wel als je hier op afspraak bent .
    En ik wilde alleen maar weten hoe dat zat met eten pf .
    Nu moet ik naar het ziekenhuis als ik weer zwanger raak en dat vind ik wel beter ook .
    Mijn gyn geeft tenminste wel overal andwoord op .
    Hoe kort ik dan ook zwanger ben .

    Vind het wel fijn dat er hier ook een vk is .
    Mirjam thanks alvast voor de vragen die ik de toekomst ga stellen :)

    Groetjes Joyce
     
  4. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Bedankt Mirijam!!!

    Achteraf denk ik altijd, jeeh wat een paniek voor niks....maar tijdens weet je niet wat er gaat komen.

    Het zal van de verloskundige praktijk niet akelig bedoeld zijn, voor hen is het dagelijkse prak. Hen manier van geruststellen en realistisch zijn.

    Maarja voor mij blijft het heel bijzonder en nieuw


    groeten, cassandra
     

Deel Deze Pagina