Wanneer weg zonder luier?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Vica86, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier is de zindelijkheidstraining begonnen. Dit weekend loopt ze zonder luier en van de week gaat ze elke ochtend naar de gastouder en dan rond 11 uur weer thuis en dan gaat de luier weer uit.
    Over 2 weken heb ik vakantie een week dus dan wil ik eigenlijk gaan proberen om ook weg te gaan zonder luier.

De intresse naar het potje is er al heeeeel lang en het gaat eigenlijk vrijwel zonder ongelukjes.

Vanaf wanneer namen jullie de kids mee zonder luier op visite (5 minuten rijafstand), naar de winkel (kleine boodschap natuurlijk en met openbaar toillet) of andere dingen?

2. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Meteen vanaf het begin heb ik dat gedaan. Reserve broekje en onderbroekje in de tas maar geen luier meer om. Ik vond het anders verwarrend worden voor haar dat ze een luier om moest terwijl ze alles netjes op haar potje deed. Dus ik heb er maar op vertrouwd dat het goed zou gaan en dat is ook gebeurd. Suc6

3. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Gelijk.
    Zaterdags voor het eerst op potje geplast (daarvoor wilde ze er absoluut niet op).
    Maandag zonder luier mee boodschappen doen enzo.
    Donderdags al een hele dag naar de dierentuin zonder luier.

4. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    hier eigenlijk ook meteen. huppetee luier uit onderbroek aan en soms wel twee schone setjes mee als ik weg ging.
    ik weet ondertussen de wc bij de AH goed te vinden ;) als je het vraagt mag je er vast gebruik van maken!
    tis in het begin nog wel vaak mis gegaan dat ik weer neigde om een luier om te doen maar opeens had ze het door en nu gebeurd het eigenlijk niet meer.
    gewoon doen!

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Direct! Ze heeft meteen geen luier meer om gehad omdat ik dat te verwarrend vond.
    Tas mee met twee setjes schone kleding en gaan met die banaan.
    Nooit een ongelukje gehad trouwens.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook gelijk... eerst plassen thuis en dan gaan.

Op langere stukken hebben we (nog steeds) het potje achterin de auto- ze weigert te plassen langs de weg ;)

In winkelcentra etc kun je toch vaak nog wel op veel plekken terecht als je kind ineens moet plassen. En ook bij de brasserie bv hier, waar je alleen mag plassen als je er wat eet (of je moet 1 euro betalen) mag je kleine kindje gewoon plassen. Daar worden toch nog regelmatig uitzonderingen voor gemaakt, wat wel érg fijn is in die begin periode.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wij hebben het niet meteen gedaan en er was eigenlijk nooit verwarring. We hadden overdag altijd luierbroekjes aan als we weg waren.
    En we zeiden thuis altijd als het kort nadat haar luier weer uit was van let erop meid je hebt geen luiertje meer om heh! Dan moet je naar de wc als je moet plassen! (ook vooral omdat ze in het begin niet op de leren bank mocht zonder luier (ze heeft hier 2 stoeltjes van zichzelf EN een andere stoel waar ze wel in mocht). Uiteindelijk wilde ze simpel weg in haar luier ook niet meer plassen. Maar omdat we nogal eens hele einden gingen rijden en ze dan in slaap viel heb ik die luier er nog n tijd in gehouden (familie en vrienden wonen nogal ver weg nml)
    En als ze melde dat ze moest plassen dan gingen we opzoek naar een wc. Lukte dit niet op tijd dan geen probleem maar we prezen haar wel dat ze het melde.
    Uiteindelijk even mee naar de winkel etc zonder luier want de luiers bleven gewoon droog dus was onzin (was meer voor als we niet optijd wat konden vinden....we hebben ook ultra dunne luierbroekjes waarbij je met n broek aan eigenlijk al niet meer ziet dat ze een luier aan heeft zo dun zijn ze)
    Alleen aan grotere afstanden durven we nog niet goed omdat ze dus in slaap valt en dan kan je er van op aan dat ze ongelukjes krijgt. ;)

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

nou ze geeft nu zelfs aan dat ze dw luier uit wilt want ze moet plassen haha. vandaag voor het eerst bij een andere gastouder en nu wel een luiertje aanedaan omda ze verlegen is en wellicht niet durft te vragen voor een potje of de wc. maar verder blijft de luier voortaan uit.

9. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.518
    113
    Hier vanaf het moment dat ze zelf aangaf dat ze een plas moest doen. De eerste week zei ze dat nog niet, maar ging ze zelf steeds op het potje zitten, maar na een week vertelde ze dat wel en liet ik haar voordat we naar de winkel gingen eerst thuis nog plassen (toch waren die eerste keren winkelen best spannend ;)). Nu neem ik trouwens vaak ook een extra setje kleren mee voor het geval dat.

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik lees mee, ik vind het ook best lastig. Ons zoontje is nu sinds een week of 8 bezig met zindelijkheidstrainen en is op de dag eigenlijk droog, ook tijdens het middagslaapje. Maar echt ervaring met plassen op vreemde wc's hebben we niet! Supermarkt ( uurtje) durf ik nu wel aan. net als even naar de speeltuin. Naar opa en oma ( vertrouwd) ook, maar daarbuiten hebben we toch een periode luierbroekjes gebruikt. Meestal waren die droog, maar ik merkte dat hij het toch verwarrend vond, soms liet hij het gewoon lopen zonder wat te zeggen! Terwijl we toch op de goeie weg waren.
    Sinds vorige week ook niet meer naar het KDV aangedaan en dat ging aldoor goed. Maar morgen voor het eerst wennen bij de gastouder, dan begin ik toch te twijfelen want het is nieuw, spannend en ik weet niet hoe verlegen hij daar is (hij heeft wel hulp nodig met aankleden), maar ik wil hem ook vertrouwen geven, juist nu hij al een dikke week geen luierbroekje heeft aangehad.... dilemma...

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier zei ze vanavond met het eten (ik had haar een luier aangedaan omdat we laat waren met eten en ze dus de pyama en luier al aanhad) dat ze op het potje moest.
    Ik was mijn zoontje de fles aan het geven dus ik zei, heeel slecht, plas maar even in de luier want mama is even met Vince bezig..

Tijdens het eten zo nu en dan piepen en miepen (letterlijk).

Toen ik klaar was met de fles en Vince in de stoel legde kwam ze naar me toe. Ik voel de luier, die leek wel leeg. Dus ik doe hem uit en hij was inderdaad nog helemaal droog. Toen ging ze snel op het potje om te plassen. Ze heeft het zeker wel 5 minuten opgehouden.

En dat voor een meisje van 2 die net 3 dagen met zindelijkheidstraining bezig is.. Ik stond echt heeeeel verbaasd te kijken! Morgen gaat ze zonder luier naar de gastouder.

12. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Kleine afstanden meteen toen het overdag thuis goed ging. En al heel snel weet je alle toiletten te vinden en bij welke winkel het 'mag'...Blokker dus niet ;). Albert Heijn altijd wel..

Ik had van die Huggies broekjes bij me met klittenband aan beide kanten. Stonden ooit af te rekenen met alles op de band: mama ik moet plassen. Heb die luier er gewoon omheen gevouwen en kon ze plassen. Bij meisjes wel handig een rokje of jurkje aan...even onderbroekje uit en voilà..

In de auto en zelf op langere ritten ging het altijd goed zonder. Als ze zitten voelen ze minder snel de aandrang maar ik had voor de zekerheid een handdoek in het zitje gevouwen. Zelfs met in slaap vallen in de auto ging en gaat het nog altijd goed.

Charlie

Deel Deze Pagina