Hoe moet ik hier op reageren? Scheldwoorden!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MamaVanVier1985, 22 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik zou eens aankaarten bij de juf dat het je een goed idee lijkt dat school er aandacht aan gaat besteden. En dan niet alleen door de kinderen te corrigeren, maar door bijv. een themaweek te doen over schelden. Wat is kanker eigenlijk precies, en waarom is het raar om daar mee te schelden? Misschien een filmpje te laten zien over dit onderwerp en hoe raar het eigenlijk is om met ziektes te spotten.

Je kunt als ouders namelijk wel alleen je kind thuis corrigeren, maar we weten allemaal dat dit zo 1,2,3 weer vergeten is als alle vriendjes op school wel lopen te schelden. Als jouw kind het dan niet doet, hoort hij/zij er niet bij, en dat willen ze uiteraard niet. Ik denk dat in deze situatie school en ouders nauw moeten samenwerken en echt duidelijke grenzen moeten trekken. Misschien ook een brief mee naar huis geven dat school er aandacht aan besteed en of de ouders dat thuis ook willen doen. Het komt namelijk wel ergens vandaan, kinderen horen het van andere oudere kinderen, broers/zussen of misschien wel van ouders. Ik denk dat alleen op deze, consequente manier van zowel school als ouders, je het schelden minimaal kan houden.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn broers hebben samen ooit eens zo'n fase gehad van schelden en vloeken. Uiteraard wilden mijn ouders dit niet hebben dus zij hebben toen de afspraak gemaakt dat ze absoluut niet mochten vloeken of schelden, behalve 5 min (met stopwatch) na het eten aan tafel. Na 3 dagen was de lol eraf. Verplicht moeten schelden met ouders die vervolgens niet boos worden is blijkbaar niet leuk ;)

Deel Deze Pagina