Wat voor speelgoed voor dreumes 20 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Feilo09, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hoi allemaal,

Ik vraag me af wat voor speelgoed bij jullie dreumes van ongeveer dezelfde leeftijd favoriet is.

Onze dochter vermaakt zich een beetje met tekenen (krassen maken :D), kleien, en haar pop en soms eens een puzzel. Dit alles doet ze maar een paar minuutjes per keer. Soms heb ik het idee dat ze zich verveelt (ondanks dat ik dan met haar probeer te spelen), en vind dat best sneu voor haar. Ik zat net een beetje te kijken naar wat voor speelgoed er allemaal is, maar er is zoveel keus dat ik het maar moeilijk vind om te kiezen.

Vandaar mijn vraag aan jullie :D

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

#2 Babel44, 24 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2012
    Kleine dingen kunnen goed werken, bijv bij tekenen: zo'n magnetisch tekenbord, of stickers geven en zelf mee laten plakken, of "nieuwe vormen" voordoen ter inspiratie, zo tekent ons meisje "cirkels" sinds papa dat voordeed.

Ze kan lang klooien met potjes en pannetjes en haar fornuisje (MultiVroon: Koffer. Fornuis. Kofferfornuis?) en plastic serviesje, maar ook met haar piano-ding en trommeltje + stokjes of haar stapelbekers/doosjes.

Dan heeft ze veel puzzels die ze al half of helemaal kan en wat ook favoriet was een hele tijd was een klein doosje met houten memory- allemaal kleine houten stukjes met plaatjes erop. Gewoon neerleggen, bekijken, becommentarieren etc.

Met kleine poppetjes (een verzameling badeendjes bijv) speelt ze ook, of ze crosst heen en weer met een pop in een wagentje en houdt hele verhalen tegen de pop.

Boekjes natuurlijk ook favoriet, eindeloos lezen en kletsen kan ze ermee. Soms moet ik dan wel voorlezen natuurlijk ;)

Als ze niets van haar speelgoed leuk vindt en zich toch even zelf moet vermaken mag ze met iets gewoons spelen, cd's uit de kast halen en opstapelen, een serie plastic schalen en bakjes, en andere keukendingen, of mijn portemonnaie. Succes verzekerd ;)

Het is soms wel handig om haar steeds weer even "op weg" te helpen met een nieuw speeltje. Soms ruim ik dingen een tijdje op zodat ze ze weer erg leuk vindt als ze ze weer ziet.

3. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

wat hier boven gezecht is en blokken zijn ook leuk duplo blokken altijd voor elk een aanrader..

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Duplo, komt hier al een jaar elke dag uit de kast....Verveelt niet snel! Magneetjes zijn ook heel leuk, onze oudste vindt het geweldig om alle magneetjes van de koelkast af te plukken en weer op te plakken. We hebben ook een magneetbord van Nijntje, dat is hetzelfde idee, ook erg leuk.

5. singa

singa Niet meer actief

Naast de duplo speelt mijn meisje ook veel met de dierentuin van Little People. Ook de safaritrein van Little People wordt veel gebruikt. Ze kan lekker spelen met de popptjes en er zit veel muziek in wat ze helemaal geweldig vindt.
    Ook speelt ze met onze oude telefoon.
    En met de houten puzzel kan ze zich ook goed vermaken. Alhoewel het nu nog de stukjes verstoppen is en niet de puzzel maken.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier een mannetje dat zich prima vermaakt buiten in de tuin met de trampoline en de glijbaan. Verder heeft hij nog auto`s waarop hij kan rijden, zo`n loopauto.

Verder dol op duplo, het keukentje, kleuren en knutselen.
    Boekjes over dieren vindt hij ook erg leuk en verder helpt hij mij graag (niet dat dat zo lekker opschiet hoor ;) maar wel gezellig :)). samen de was in de wasmachine doen of er uit halen, wasknijpers aangeven, vaatwasmachine uitruimen/inruimen, stofzuigen, planten water geven, etc.

Vervelen doet kleine man zich hier zelden, hij is altijd wel bezig.

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Op het moment is ze helemaal in to boekjes lezen maar dat duurt dan 2 minuten en dan is ze weer pleite.

Alles van little people doet het hier ook goed, we hebben het huis, vliegtuig, auto en de kermis. Voor haar tweede verjaardag wil ik de dierentuin vragen, enige nadeel is dat het nogal grote objecten zijn in huis.

Keukentje doet ze ook redelijk veel mee en de ballenboom van kruidvat (waar de batterijen maar niet van leeg gaan)

Ze helpt mij ook graag, poetsen, stofzuigen, was opruimen etc

Deel Deze Pagina