Ik weet het ze is pas 1 week en 5 dagen oud maar we zitten nu al met de handen in het haar. We weten niet hoe we moeten om gaan met ons dochtertje. Overdag wil ze beneden in de wandelwagen slapen maar dan is ze in de avond zo overprikkeld denken we dat ze daardoor in de nacht niet slaapt. We hebben haar nu op onze kamer in de wieg gelegd met de gordijnen open maar ze doet niets anders dan huilen. Ze ligt maar met haar armen te maaien en met haar hoofd te draaien. We hebben al geprobeerd om in te bakeren maar dan word ze meteen kwaad en gaat ze ook huilen. Laten huilen heeft ook geen zin want ze blijft huilen! Dit alles was de eerste dagen overigens niet zo. Maar vanaf vrijdag is ze aan de diarree gegaan en is ze gaan spugen na de fles en toen is het begonnen. We zijn al 2 keer naar de dokter geweest vanwege de spuitluiers. Maar die vind het geen diaree (ondanks dat het water is) omdat ze dat pas zo noemen vanaf 15 luiers op een dag. Als ze na de fles een spuitluier heeft of ze gooit een deel van dr fles eruit (verschilt van een paar mondjes tot 1/3 fles) dan weten we al hoe laat het is. Ze gaat dan niet slapen want ze gaat zoeken met dr mond. Ook krijgt ze steeds een mondje melk terug in dr mond en gaat ze herkauwen zeg maar. Ze zit ook steeds te smakken en met dr tong naar buiten als je snapt wat ik bedoel. Dat zoeken doet ze zowiezo heel erg veel. Speente pakt ze niet. Ze duwt hem meteen eruit. Ook al probeer je hem erin te houden ze wil hem absoluut niet. Pink pakt ze wel maar ik heb gisteren 4 uur met de pink in dr mond gezeten maar slapen ho maar! Uit wanhoop hebben we vanacht maar de schommelstoel naar boven gehaald en haar daar in gelegd want we kunnen niet meer! Ik heb al een topic geopend met de vraag of iemand een osteopaat weet want ze zat vast met haar schouders bij de geboorte. Ze lijkt er geen last van te hebben maar ik wil toch voor de zekerheid even langsgaan. Ze heeft nauwelijks last van krampjes, dat is wel weer lekker. Ze is wel met haar flessen heel erg gulzig, de ene keer is dat erger als de andere keer. -Is het gewoon zo dat ze moet wennen in dr eigen wieg en moeten we vol houden? -Wat moeten we in godsnaam aan die zuigbehoefte doen? (ze zit trouwens met 4 kilo op 7x 80 cc dit was 100 cc maar omdat ze zoveel teruggaf zijn we een stap teruggegaan. Dt helpt wel wat maar ook niet alles) -Ik heb geen ervaring met reflux maar zou dit het misschien kunnen zijn of is dat gewoon van mijn kant zoeken naar een reden waarom ze zo doet. -Moeten we haar toch inbakeren? Want huilen doet ze toch wel, misschien dat ze wat rustiger word uiteindelijk omdat ze niet meer maait. Ik hoop een gouden tip te vinden hier, we willen slapen!! Het huilen staat me nader dan het lachen.... Buiten alles ben ik wel verliefd op haar hoor, maar ik begrijp mn kind niet en dat doet pijn...
Hoi hoi, Dag verliefd zijn moet je wel houden zo hoor!! Goed, we gaan even kijken of er iets is wat we kunnen doen. Ten eerste, ze is erg gulzig met de fles, dat zou de zuigbehoefte en het spugen al kunnen verklaren. Mijn advies is om een ander flesje te proberen. Welke gebruik je nu? De Dr brown fles vind ik goed, maar nog beter is de dodie fles. Die is te koop via internet. Je kunt dan het beste de 123 speen nemen. Die vertraagd echt, waardoor de zuigbehoefte beter bevredigd wordt. Je zegt dat het geen darmkrampen zijn, maar als ze zoveel spuitluiers heeft, zou het best kunnen dat ze daar toch wel last van heeft. Goed boeren is natuurlijk noodzakelijk. Ook daar is de dr Brown fles goed voor, ze pakken dan nauwelijks lucht. Infacol is een middel dat darmkramp tegen gaat. De kleine gasbellen worden omgevormd tot een grote, zodat ze die makkelijker kwijt kan. Inbakeren kun je beter onder begeleiding van het CB doen. Er is ook een puckababy, en soort slaapzak zonder mouwen. De armen van de baby zitten dus in die slaapzak. Een osteopaat is een goede optie, zeker als ze met haar schoudertje heeft vast gezeten. Die kunnen wonderen verrichten. In de wieg op jullie kamer is prima, maar de gordijnen dicht is beter. Gordijnen open overdag is achterhaald, ze slapen beter als ze dicht zijn. Altijd beneden slapen is niet goed hoor. Daar raken ze inderdaad overprikkeld van. Kun je bij de verloskundige nog terecht? Of bij het CB. Weet je, als jullie het niet vertrouwen, gan dan gewoon terug weer naar de huisarts, tot net zo lang hij wel actie onderneemt. Ook kan het natuurlijk best zo zijn, dat ze gewoon ziek is. Griep of zo. Houdt daarom ook haar temp goed in de gaten. Boven de 38 graden de huisarts bellen. De hoeveelheid voeding is prima hoor. Reflux kan altijd, het is moeilijk te zeggen, zeker omdat ik haar niet kan zien. Het liefst zou ik door heel Bederland crossen, om al die kindjes ook echt te zien, maar helaas... Ik hoor snel van je. Succes en denk er aan, het komt goed hoor! Groetjes Adrienne
We gebruiken nu de difrax s fles. Ik heb gegoogeld op de dodie fles. Die kan ik vanuit belgie bestellen alleen kan ik nergens die 123 speen vinden. Alleen die vanaf 4 maanden kan ik vinden. DUs dat schiet niet op. Ik heb ook weleens begrepen dat de dr brown vergelijkbaar is met de difrax? Infacol gebruiken we al en ik vind het echt wonderspul! Wat betreft het inbakeren, donderdag komt de wijkverpleegkundige dus ik zal het met haar erover hebben. Het lijkt vandaag wel weer te helpen. Dus ik kan morgen gewoon mn rolluiken dichtlaten op de slaapkamer? Ben benieuwd... Weet jij misschien een goede osteopaat? We wonen vlakbij utrecht maar willen er best een stukje voor rijden. Wij hebben er voor de rest echt geen ervaring mee. We zijn vandaag eens goed aan de gang gegaan met de overprikkeling en ik hoop morgen te kunnen zeggen dat ze goed geslapen heeft. Het spugen en diarree lijkt minder vandaag maar durf het nog niet hard te zeggen...
Nog een vraagje. Vanacht is het wonder boven wonder heel goed gegaan. Om 23 uur heeft ze haar laatste fles gehad en om half 8 werden we wakker! Ze heeft dus een fles minder gehad. Als dit vaker gebeurd hoe moeten we dat de volgende dag oplossen dan? Gewoon bij elke fles 10cc meer geven of het zo laten?
Hoi hoi, Fijn dat het wat beter gaat. Als je goed slaapt ben je zelf ook een ander mens he, dan kun je het allemaal wat beter aan ook. Voor een goede osteopaat zou je terecht kunnen bij de verloskundige of de huisarts. Rolluiken mogen dichtblijven hoor! De Dr Brown fles is niet te vergelijken met de difrax, het is een totaal ander soort fles. Prenatal verkoopt ze. 10 ml meer in de fles is prima hoor, zit ze toch nog op hetzelfde totaal. O ja, nog even een paar tips. De slaapcyclus van een baby is maar 45 minuten, dan worden ze weer even wakker, ga er niet meteen naar toe, ze vallen wer gewoon in slaap. Als je gaat troosten, spreek dan met lage stem, maak geen oogcontact, en doe geen licht aan. Stel geen vragen, maar stel gerust. Succes en groetjes Adrienne
Nu we weer een paar dagen verder zijn denk ik zelf dat ze iets van verborgen reflux heeft maar wil even jou mening horen. De helft van de tijd als ik Tess op bed leg dan slaapt ze heerlijk. Soms 2.5 uur en soms anderhalf uur. Maar het gebeurd ook dat ze meteen overstuur huilt en dat blijft doen hoe lang je haar ook laat liggen. Als we naar haar toe gaan dan heeft ze altijd wat gespuugd en ze is altijd aan het slikken en verslikken waardoor ze nog harder huilt. Wat moeten we hier mee? Haar bedje staat al omhoog en morgen gaat mn man een dr brown fles kopen. Ze heeft haar difraxfles nl nog binnen de 10 minuten op. Moeten we dit afwachten en als dit niet werkt haar voeding dikker maken? Of zeg je van nou bel maar meteen de huisarts want dit is wel duidelijk. Want omdat ze het "maar" de helft van de tijd heeft twijfel ik...
Hoi hoi, Het is inderdaad wat je zegt, omdat het maar af en toe is, hoef je niet meteen naar de huisarts. Je zou met het CB kunnen overleggen of nutriton een optie is, dat is een middel om de voeding dikker te maken. Het hoeft niet meteen reflux te zijn, maar kan ook onrijpheid zijn. Het is allemaal tegenstrijdig misschien, maar als ze er last van heeft krijgt ze misschien toch teveel in de fles, en zou een voeding meer per dag en dan minder in de fles toch wel goed zijn. Groetjes Adrienne