Zwemmen

Discussie in 'Verzorging' gestart door BeingMommy, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Helloe helloe,

Ik wil binnekort met mijn kleintje gaan zwemmen.
    Ander half jaar oud, nog niet eerder wezen zwemmen.
    Wat raden jullie mij aan voor zwembandjes?
    Een deel rondom de buik en rondsom de armen?
    Of is er iets supernieuws op de markt gekomen waar ik nog niet vanaf weet.

Alvast bedankt ladies!

greetz

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gewoon om elke arm zo'n opblaasbaar zwembandje. Dan zinken ze niet zomaar ;), maar hebben verder wel de goede houding om te zwemmen.

Ik ben met Eva gaan zwemmen toen ze 20 maanden was. We zijn nu 5 maanden verder en ze kan heel goed alleen zwemmen, komt dan ook echt goed vooruit. Ze gebruikt dan vooral haar benen, soms ook haar armen. In rondjes draaien is ze nog veel beter :)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij deden armbandjes inderdaad. Maar echt zwemmen kunnen ze daar niet mee. Ze kunnen er wel op drijven in nood, maar ons jochie weigert om er zelf mee te drijven. We hielden ons jochie meestal vast in het diepe, en in het ondiepe kon hij zelf lopen.

Maar er bestaan ook zwemvestje speciaal voor in het zwembad. Al het ik het nut daar nog niet helemaal van ingezien. Hier in het zwembad hebben alle dreumes-peuters die armbandjes om. En soms een opblaadband om mee te spelen.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou denk ik gaan voor van die zwemvleugeltjes voor om de armen. Dit omdat je kindje nog nooit eerder in een zwembad is geweest en het waarschijnlijk erg spannend vind, zo kan je kleintje toch lekker nog tegen je aan als hij/zij wil en wil het iets meer afstand kan het aan je handen een stukje verder zwemmen.

Ben je in een wat ondieper gedeelte dan kan het met die vleugeltjes om gewoon rond kruipen/stappen en toch een soort van veiligheid mocht hij/zij vallen. Maar uiteraard wel altijd in de buurt blijven ;)!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze kunnen er echt wel goed mee zwemmen, maar ze moeten het inderdaad wel willen. En ze moeten aardig wat oefenen. Ik ga elke week met Eva zwemmen en je ziet heel goed vooruitgang.
    Eva wilde het in het begin ook niet alleen zwemmen en nu als ik haar vast wil houden duwt ze me meestal weg. Kunnen we gezellig naast elkaar zwemmen :)

6. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    In de meeste zwembaden zijn vleugeltjes voor >1 jaar zonder A diploma verplicht.
    Je moet als je die dingen koopt trouwens wel ff opletten, ze gaan op gewicht van je kindje.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Inderdaad bij zwembandjes goed op het gewicht letten en op tijd overstappen naar de volgende maat. Dochter weegt 10,5 kg maar de bandjes tot 11 kg voldeden niet meer, ze bleef er nauwelijks mee boven water. Nu heeft ze de maat vanaf 11 kg en blijft ze weer makkelijk drijven. Dochter zwemt er ook echt mee, meer op z`n hondjes dan dat ze echt een goede techniek heeft. Maar goed ze zwemt er zo mee naar de overkant of naar de trap.

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Nou Sorry maar ik adveserrr totaal niet die zwemmbadjes om de armen. want als je kindje ze armjes namelijk om hoog doet dan zinkt het hoofdje wel.

voor een kindje van anderhalf want nog niet kan staan is zo'n zwemmband met zo'n kruis waar je beendjes door heen gaan en waar door het daar op zit. veel beter. en je kan je kindje ook prima nog lekker vast houden.

en kindjes die niet kunnen lopen hoeven ook geen zwemmbandjes

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar je bent er toch bij als je kindje zwemt? Je kan ze goed leren hoe ze moeten zwemmen. Die zwembandjes zijn volgens mij ook helemaal niet bedoeld voor de veiligheid, maar wel zodat kindjes zelf kunnen leren zwemmen, want meteen zelf zonder bandjes is nog veel te moeilijk. Zo'n zwemring hebben wij ook maar Eva heeft daar nooit in gewild. Met zwembandjes vond ze vanaf 1,5 jaar geweldig. Een paar maanden later zwom ze zelf (los) met die zwembandjes en sinds kort zwemt ze in haar eentje van de ene kant naar de andere kant van het zwembad (is zo'n 25 meter gok ik). Ik zwem dan meestal naast haar of voor haar uit.

En waarom hoeven kindjes die niet kunnen lopen geen zwembandjes? Een kindje van anderhalf jaar die nog niet kan lopen, kan misschien wel prima zwemmen.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mij lijkt zo`n band met een kruis minder geschikt dan bandjes. In de gaten moet je ze toch wel houden! De meeste kinderen van 1,5 kunnen wel lopen en op z`n minst staan. De zwemband die is tot een jaar. Mijn dochter sloeg er met 10 mnd meteen mee om omdat ze te ver naar voren ging hangen. Als ze er te wild mee doen dan kiepen die dingen om. Bandjes zinken ze echt niet zomaar mee.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik wist niet eens dat die zwembad tot 1 jaar was... wij hebben het nog eens geprobeerd met Eva toen ze dus 1,5 was, maar ze wilde echt niet, dus ik heb ook geen idee of het nog iets was ;).

Eva heeft met ons altijd gezwommen daar waar ze niet kon staan, lopen in het water wilde ze ook helemaal niet. Lijkt me dan dus ook niet relevant of ze dan al kunnen staan of lopen. Eva zwemt gewoon.

Deel Deze Pagina