Hallo allemaal, Al vanaf week 15 loopt mijn baby iets voor qua groei. Niks ergs aan natuurlijk. Met 23/24 weken glucose geprikt op zwangerschaps diabetes en alles was goed. Een zaterdag heb ik een 3d/4d echo gehad (niet bij verloskundige). De mevrouw vond de baby wel te groot voor de Zw duur dus ze meet zijn rug op, dat kwam op 30.5 weken terwijl ik toen 26.5 was. Dat vond ze toch wel zorgelijk. Gisteren de verloskundige gebeld om het te vertellen. Nu heb ik een vrijdag weer een glucose test, en mijn 1e groeiecho. En het zit me niet lekker. Ben er best bang over. Wat gaat dit betekenen? Word ik ingeleid, krijg ik een vervroegde keizersnede, ik weet het niet. Iemand die dit ook mee gemaakt heeft of er meer over weet? Groetjes xx
Geen zorgen maken, je kindje ligt gewoon wat voor op groei. Onze oudste zoon lag ook 5 weken voor op groei, op 32 weken kwamen de metingen uit op 37 weken. Je wordt daarvoor niet ingeleid hoor, ik ben op 39.4 weken bevallen en hij woog 4315gram. Hoeveel wordt je kindje nu geschat van gewicht?
Niet teveel zorgen maken voor nu.. Makkelijk gezegd ik weet t . Maar zou het maar stap voor stap nu ondergaan. Eerst maar weer kijken wat eruit de suikertest komt. Wat was de waarde daarvan de vorige keer dat ie goed was? Bedoel Was die toen echt goed goed of net op t randje goed?
Wat ze hierboven ook zeggen! Maak je geen zorgen... mijn zoon liep ook steeds voor op de groei, uiteindelijk ingeleid ivm hoge bloeddruk bevallen op 39w6 kind van 56cm en 4.7kg en all naturel! Ook deze baby loopt weer voor op de groei, krijg ook extra groeiechos en we zien t wel...
Onze eerste drie zouden ook 4 weken voor liggen op groei Eerste is geboren met 36,3 met een gewicht van 2600 gram Tweede is geboren met 36,5 met een gewicht van 2800 gram Derde is gebieden met 37 weken met een gewicht van 3200 gram Alle drie geen diabetes gehad en alle drie wel wat voor op gewicht maar geen 4 weken De vierde had ik wel diabetes, ben 26 weken bleek dit uit de glucose test, hij is geboren met 36,1 weken, meteen na de geboorte kon hij niet gewogen worden maar twee dagen na zijn geboorte werd hij geopereerd en ze moesten ongeveer zijn gewicht weten, Ze hebben de beademings apparatuur hoog gehouden en zijn gewicht kwam uit op 3733 gram dus echt wel zwaar voor de zwangerschapsduur Hij is in 4 dagen tijd 650 gram afgevallen, hij heeft heel veel vocht uitgeplast de neonatologen denken dat het gewicht van 3100 gram zijn gewicht zou zijn geweest zonder de diabetes.
Mijn zoontje woog 4545 gr met 38 weken. Deze zwangerschap heb ik dus ook een glucose test en 2 groei echo's. Geen idee eigenlijk of ze er wat mee doen als deze ook weer zo groot blijkt te zijn. Maar een iets makkelijkere bevalling zou wel prettig zijn, want mijn zoontje was echt aan de grote kant voor mij.
Geen zorgen maken hoor.. hier ook een grote baby. Heb al 2 x de suikertest moeten laten doen, maar zelfs een senior arts in een academisch ziekenhuis zei; Mevrouw, u maakt gewoon grote baby's. Het hangt ook van een aantal factoren af: Hoe groot zijn jullie zelf? Is het je eerste kindje? (m.a.w. is de weg al vrij gemaakt) Of het een inleiding wordt hangt denk ik af van hoe groot hij uiteindelijk geschat wordt en hoe de zwangerschap verloopt. Daarnaast kan de ene meting nogal verschillen van de andere meting. Er zijn zelfs verhalen van baby's die zgn veel te groot waren en uiteindelijk met 2,5 kg zijn geboren.
Mijn kindjes liepen ook allebei voor op groei. (geen zw. diabetes) Het enige wat ze bij mij deden was mij en de baby goed in de gaten houden. Mijn dochter liep op een gegeven moment 6 weken voor op groei. Ik zou voor de 39 weken ingeleid worden en ben met 37 weken 2 x gestript. Bij de oudste ben ik met 36+3 bevallen (4095gr, 54 cm) Bij mijn dochter ben ik met 38+3 bevallen( 5120 + 56 cm) Waren overigens normale bevallingen!
Je eerste 2 waren echt niet groter hoor. Ik heb met 36+ groeiecho gehad 2660 gram werd hij geschat en dat is kleiner dan gemiddeld. Dus vooral je eerste was niets groter
Ik heb ook vanaf week 30 groeiecho's gehad. Vooral buikje en bovenbeen liepen voor op groei. Met 37wkn werd ze uiteindelijk al zeker 8 pond geschat en dat is bij mij wel reden geweest om eerder in te leiden. Uiteindelijk ingeleid en geboren met 38.4 weken: 4150gr en 54cm. Inleiden vond ik echt niet leuk, maar nu ben ik er wel met alleen een knipje en wat hechtingen vanaf gekomen. Stel je voor dat ze was blijven zitten tot 41 weken, dan was het zeker meer dan 9 pond geweest!! En ik weet dat veel mensen hier op het forum zeggen dat een groeiecho niet altijd klopt, maar ik ben van mening dat als alle echo's (ik gehad met 30,32,36 en 37 wkn en telkens groot geschat) je er dan wel vanuit kunt gaan dat dit klopt hoor.
Geen zorgen! Dat kan best nog bijtrekken en soms klopt het ook gewoon niet. Bij mijn tweede had ik megaveel vruchtwater en ze dachten een grote baby. Ik had geen zwangerschapsdiabetes en kreeg elke week een groeiecho vanaf 32 weken. Voorspelling was zeker 10 pond, de benen lagen bijv 9 weken voor. Omdat mijn eerste bevalling heel makkelijk ging zou ik geen inleiding of ks krijgen, Dat wilde ik ook niet. Mijn tweede zoon werd met 39+4 na een bevalling van 25 minuten geboren: bijna 8 pond. Hij was heel lang (nu nog) maar wel dun. Dus het hoeft niet zo te zijn dat je straks een reusje krijgt. Soms klopt het niet of het kan nog bijtrekken.
Mijn oudste werd geschat op 3300 gram en bleek 4160 te zijn. Een en ander ligt sterk aan wat er groot is. Mijn manneke had een kort bovenbeen en klein hoofd en bleek nogal slank. Daarom werd hij kleiner geschat. Maar hij heeft een lang lijf en daar zat het gewicht verstopt. Nog afgezien van de soms matige voorspellende gave van groeiecho's. Een groot kind is niet altijd een moeilijkere bevalling. Ik zou vooral letten op omtrek van hoofd. Ze hebben bij mij kleine hoofdjes en dat bevalt een stuk makkelijker dan een kleiner kind net een groter hoofd.
Dat ook. Ik woog 5,5 pond en mijn moeder had een totaal ruptuur. Mijn kinderen waren 7 en 8 pond en ik had alleen een schaafwondje.. Nooit een hechting gehad.