Hoi Meiden, Helaas vandaag voor mij weer een teleurstelling, ongesteld geworden. Ik ga nu op naar ronde 9. Vanaf wanneer zouden jullie naar de huisarts gaan omdat het niet lukt? Alvast bedankt voor jullie reacties xx jozien
Ligt er maar net aan. Temp je ook? Of gebruik je ovulatietesten? Kortom: heb je een beetje zicht op OF en wanneer je je eisprong hebt? Ik heb momenteel cyclussen van tussen de 43 en 55 dagen. Voor mn zoontje er was tussen de 33-48 (werd na een jaar wel iets meer richting de 30). Maar ik wist wel dat ik een eisprong had (voelde/ merkte het aan mn lichaam). Door rondom mn eisprong te mikken was het uiteindelijk snel raak. Lange cyclussen hoeven dus geen bezwaar te zijn mits je maar een eisprong hebt. En deze kunt herkennen
ja ik gebruik altijd ovulatietesten, ik heb mijn ei altijd gevonden hij wisselt nog weleens tussen dagen 20 en 24, 1 keer op dag 28. Mijn partner en ik klussen dan ook rond die dagen het meest het mocht alleen nog niet baten Temperaturen is erg lastig voor mij omdat dat altijd op hetzelfde tijdstip moet, ik werk in de zorg dus onregelmatig. Dan kan ik nooit op hetzelfde tijdstip tempen.
Dat lijkt mij wel? Ik zelf heb pas 1 cyclus ovutesten gebruikt, maar geen ei gevonden. Maar testte dus ook niet elke dag op hetzelfde tijdstip om de zelfde reden als jij. Is vlgs mij wel beter. Maar als je zeker weten elke keer rondom je ei hebt geklust (en echt een paar cyclussen een goede kans zou hebben gemaakt) en het is nog niet raak dan heb je denk ik een goede reden om naar de HA te stappen?!
Tsja.. ik had mezelf voorgenomen als het na een jaar nog niet raak is dan ga ik. Maar vind het inderdaad toch vreemd dat het na positieve ovulatietesten, en dan klussen nog niet gelukt is. Je hebt dan gelijk de angst dat er wat mis is.. Nog meer mensen die ervaringen hebben? en willen delen met me
Het is heel normaal dat je binnen een jaar zwanger wordt. Een huisarts gaat ook pas wat voor je doen ná een jaar. Ik snap je bezorgheid wel hoor. Iedere maand lijkt het langer te duren. Maar theoretisch gezien hoef je je nog geen zorgen te maken.
@mammajo84 bedankt voor je advies! Ik moet de moed ook niet verliezen Jij bent ook al een half jaartje bezig zie ik, gebruik jij tempmethode of ovulatietesten?
Ik snap je gevoel, maar je huisarts zal je niets snel doorverwijzen als je nog geen jaar bezig bent. Een jaar is heel normaal, al lijkt het een eeuwigheid als je het graag wilt. Ik was ruim een jaar bezig toen ik bij de gyn kwam, maar ik ben ook al wat ouder. Dan word je iets sneller doorverwezen.
Dank je liesben voor je advies, ik denk dat ik dan inderdaad maar nog even wacht. Zit er ook niet op te wachten om door die molen gehaald te worden maar soms is het niet anders Jij succes verder he!
Niet dat je een eisprong hebt al maar dat je vruchtbaar bent. Mijn eisprong zit meestal net na het positieve testen met ovulatietest
ik denk dat dat hier ook zo is, of je moet een geldige reden hebben. Maar als ik na ronde 12 zou gaan helpen ze mij toch wel?
Ja dat klopt dat wist ik wel. Maar betekend een positieve test ook dat je een eisprong krijgt, of heb je ook een LH piek zonder dat er een eisprong komt.
Ook hier vandaag een teleurstelling en ook op naar ronde 9! Zit zelf al een maandje te twijfelen wanneer wij naar de huisarts zouden gaan. Ik ga nu 2-3 maandjes temperaturen, omdat ik best veel lees dat het 1 van de eerste adviezen is van de huisarts voordat ze je doorverwijzen. Dan heb ik die stap iig al gehad. Maar begrijp dat temperaturen voor jou lastig is ivm onregelmatig diensten. Als ik dan een jaar bezig ben, zullen we naar de huisarts stappen, al hoop ik natuurlijk dat het helemaal niet nodig zal zijn. Ook voor jou hoop ik dat natuurlijk! Nu is het ook een beetje de onzekerheid of het überhaupt zou lukken, maar daar focus ik maar nog niet teveel op.
He! wat toevallig we gaan lekker gelijk op!! Ik ga je in de gaten houden! En niet teveel denken dat het niet lukt daar wordt je moedeloos van, is makkelijker gezegd dan gedaan he
af en toe is die angst daar en dan denk ik ....ah joh...houd is even op, tuurlijk gaat het lukken en kan ik het ook direct los laten. Kan af en toe wel heeeeel chaggie worden van mensen in mijn directe omgeving die binnen 1 a 2 rondes zwanger zijn (en geloof me het zijn echt veel mensen om me heen). Voor hun natuurlijk helemaal geweldig! ik weet ook niet of je 100% een eisprong hebt bij een LH piek. Zo eens even googlen
Mijn ovulatietest is positief. Weet ik nu dus zeker dat ik een eisprong krijg? Nee dat weet je helaas niet zeker. De LH-piek leidt alleen tot een eisprong als er ook een goed eitje klaarstaat om te springen. Bij sommige vrouwen rijpen er helemaal geen eitjes, bij anderen (bijvoorbeeld met het PCO-syndroom) rijpen er wel eitjes, maar wordt er nooit eentje groot genoeg om te springen. Ondanks dat er wel genoeg LH is, springt er dan geen eitje en ben je dus niet vruchtbaar. Nogmaals, de enige manier om met zekerheid te weten of je een eisprong hebt is door middel van temperatuurgrafieken en/of bij de gynaecoloog met echoscopieën en bloedonderzoek.