Kennismaken met buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Babbs, 22 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babbs

    Babbs Niet meer actief

    Naar aanleiding van de burentopics, vraag ik mij het volgende af. Binnenkort gaan we verhuizen en we hebben het idee om een kennismakingsborrel te organiseren in ons nieuwe huis voor de naaste buren en de buren daarnaast, zeg maar de cirkel om ons huis heen. Hebben jullie dit ook wel eens gedaan? Wat is jullie ervaring? Wat zou je er zelf van vinden als je zou worden uitgenodigd?
     
  2. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik heb het zelf nooit gedaan/ meegemaakt. Ik denk wel dat ik zou gaan, leuk idee!
     
    Babbs vindt dit leuk.
  3. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hmmm geen idee. Wij hebben gewoon in de tuin een handje geschud (hoi ik ben de nieuwe buurvrouw) en ze toen al pratend voor koffie uitgenodigd later die dag.

    En verderop een keer aangebeld omdat ik iets nodig had met klussen (best brutaal :eek: ) en dat ging ook aardig goed.

    Als je een housewarming geeft zou ik ze wel uitnodigen idd .Maar per setje buren is het wel beter denk ik. Zo heb je wel beter de tijd om ze te leren kennen. En kon mijn buurmeisje vragen of wij ook kindjes hadden (toen nog niet) ik zal het nooit vergeten (ze was teleurgesteld).
     
    Babbs vindt dit leuk.
  4. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Waarom niet? Hartstikke leuk! :D
     
    Babbs vindt dit leuk.
  5. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Heel leuk! Bij ons in de buurt is dat ook wel zo normaal. Ik denk dat het een mooie basis is voor een goede band
     
    Babbs vindt dit leuk.
  6. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    De dag nadat wij de sleutel kregen hebben we bij het hele blok aangebeld en handje geschud en ons voorgesteld. Bij 1 van de buren konden we gelijk aanschuiven op een verjaardag :p en we hebben iedereen een klein bloemetje gegeven als excuus voor eventuele overlast
     
    Babbs vindt dit leuk.
  7. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Toen wij nieuwe buren kregen waren wij en andere buren ook uitgenodigd voor een kennismakingsborrel. Iedereen was er heel enthousiast over en wij vonden het ook een ontspannen manier van kennismaken
     
    Babbs vindt dit leuk.
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.162
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik geloof dat ik daar dan toch weer te 'verlegen' voor ben... om te organiseren en om te gaan als ik uitgenodigd werd geloof ik... Tenzij ik zou kunnen gaan met een buurvrouw waar ik een heel goed contact mee heb ofzo. Maar anders... zou het voor mij ongemakkelijk voelen en zou ik denk ik niet gaan.
     
    Babbs vindt dit leuk.
  9. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Ja doen! Wij hadden het ook gedaan! Superleuk en was hartstikke gezellig. We hadden iedereen op ons pleintje uitgenodigd, waren met een man of 30.

    De reacties waren hartstikke leuk omdat ook de buren niet zo vaak op zo'n manier samen zijn. Ook mensen die sl 10 jaar in de straat wonen en nog nooit in ons huis binnen waren geweest bijvoorbeeld.

    Ik zeg doen! Wij zouden het volgende keer zeker weer doen!
     
    Babbs vindt dit leuk.
  10. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij wonen in een hoekhuis, hebben iedereen de hand geschud maar onze directe buren uitgenodigd voor een bbq bij ons in de tuin. We verhuisden in juli. Was goed bevallen en nog kunnen we het goed met elkaar vinden!

    Hier werd het ook goed ontvangen! Ik zou zeggen doen! Leuk idee!
     
    Babbs vindt dit leuk.
  11. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Zelf nog nooit meegemaakt , maar
    Ik zeg doen hoor ! Heel leuk idee :)
     
    Babbs vindt dit leuk.
  12. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Leuk! Hebben wij ook gedaan toen we hier 10 jaar geleden kwamen wonen. Uitnodiging gemaakt, bij iedereen persoonlijk afgeleverd (even aanbellen en geven) en gewoon een korte borrel overdag gedaan. Wel fijn als mee ze een beetje kent, zeker omdat het huis ook zo'n krot was dat we het 4 maanden moesten verbouwen.

    Dus doen, stelt iedereen op prijs!
     
    Babbs vindt dit leuk.
  13. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ja zou ik doen is hartstikke leuk en gezellig. Meedere buren van ons hebben dit al gedaan, ze waren wel beetje geschrokken van de opkomst :roflmao: volgens bij stonden we laatste keer met 14 man voor de deur :D
    We hebben best wel hechte buren degene die niet bij konden zijn hadden ook geld ingelegd dus ze kregen dikke intratuin bon cadeau.

    Nieuwe buren waren super blij en verrast
     
    Babbs vindt dit leuk.
  14. Babbs

    Babbs Niet meer actief

    Lijkt me leuk om op deze manier in één keer kennis te maken. Denk zelf aan een zondagmiddag van 14-17 ofzo. Dank voor jullie reacties!
     
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ervaring. Onze buren hebben dat gedaan. Ons rijtje zeg maar.

    Erg leuk.

    Jong stelletje nog zonder kinderen. Nodigde dus 3 gezinnen uit met in totaal 7 kinderen en nog een buurman die inmiddels is gescheiden en de kinderen al 20 jaar de deur uit zijn.

    Ik vond het erg leuk dat ze het zo hebben gedaan. Ik had een klusbon van Karwei voor ze gekocht en een bloemetje.
     
    Babbs vindt dit leuk.
  16. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.367
    191
    63
    Wij zijn onlangs verhuist en hebben het ook gedaan we wonen in een soort hofje en hadden de gehele straat/hofje uitgenodigd. Er waren 2 huizen waarvan we niks hoorden naar verder is iedereen geweest! Het werd heel erg gewaardeerd iedereen vond het heel attend. We hadden wat hapjes zelf gemaakt en verschillende drankjes en iedereen ging pas laat in de avond naar huis! Groot succes. Niet dat we nu heel veel contact hebben met iedereen maar je weet wel meteen wie er zo al in de wijk woont. Ik zeg doen!
     
    Babbs vindt dit leuk.
  17. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Hier gedaan en nooit weer! Had alleen onze naaste buren uitgenodigd. Stel 1 was "ziek" ineens en stel 2 zat alleen maar te roddelen over de buurt.
    Uiteindelijk bleken ook wij niet aan hun verwachtingen te voldoen (iedere week op de koffie komen en zuipen in de weekenden) en hebben ze ons leven tot een hel geprobeerd te maken.
    Nu vlak voor kerst verhuisd en bij de naaste buren een kerstkaartje in de bus gedaan om ze fijne dagen te wensen en ons voor te stellen als nieuwe buren en nu super leuk contact goddank!
     
    Babbs en Athina vinden dit leuk.
  18. Keessie

    Keessie Actief lid

    8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    In de Achterhoek is het de gewoonte om “ buurt te maken” . Je gaat dan bij de buren langst die je als buren wil en nodigt ze dan allemaal tegelijk uit. En dan vraag je een stel als naaste buren, die regelen dan het 1 en ander bij trouw en rouw. Zoals de andere buren informeren bij overlijden of regelen dat er een boog gezet wordt bij trouwen of Jubileum. Noaberschap.
     
    Babbs vindt dit leuk.
  19. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Ja wij hebben dat gedaan en er kwam.....één buurman hahaha. Wij zijn de eerste week overigens langs gegaan bij overburen en zij buren (beide kanten) en daarna dus het blok uitgenodigd bij de borrel (gelukkig ook met eigen vrienden) Maar er kwam niemand op onze directe buurman na. Wel een week later toevallig de buurtBBQ en toen iedereen leren kennen.

    Maar leuk idee hoor!
     
    Babbs vindt dit leuk.
  20. Babbs

    Babbs Niet meer actief

    Ik ben benieuwd hoe onze buurt zal reageren. We gaan het zien!
     
    Salentein vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina