Ik ben 15 januari gestopt voor een stopweek. Ik heb toen 5 dagen bruin bloed verloren in hele lichte mate. Op 23 januari ben ik weer begonnen, maar na 3 dagen gestopt met de pil. Vervolgens 30 januari ongesteld geworden met helder rood bloed. En dit in redelijke mate 4 dagen lang. Ik ben dus in 3 weken 2 x ongesteld geworden??!! Hoe weet ik nu wanneer mijn eisprong is? Ik voel namelijk vanalles op het moment. Variërend van emotionele buien tot buikkrampen.
Dat is lastig te zeggen. Ik denk dat je even moet wachten tot je weer gaat menstrueren. Dan weet je hoelang je cyclus was en heb je een richtlijn voor je eisprong (ongeveer 14 dagen voor je menstruatie). Let wel dat je cyclus per keer kan verschillen en als je je lichaam zonder pil nog niet goed kent is het moeilijk te zeggen wanneer je ei is. Die twee keer ongesteld in drie weken komt waarschijnlijk door de manier van je gebruik van de pil. Stopweek, beginnen en weee snel stoppen...
Ik was zelf in 2006 al eens gesyopt met de pil. Ik wilde toen heel graag ee kindje. Mijn cyclus was mooi 32 dagen. Ik kon de klok erop gelijk zetten. Uiteindelijk ben ik door omstandigheden weer aan de pil begonnen en vorig jaar weer gestopt. Vanaf dat moment was er geen pijl op te trekken en mijn cyclussen werden langer. Het kan dus zijn dat je lichaam nu anders reageert. Helaas is het enige wat je kan doen nog even geduld hebben tot je weer gaat menstrueren. Vanaf dat moment kan je kijken of er weer wat regelmaat in gaat zitten. En kijk maar naar mijn banner. Zelfs smet een rommelige cyclus is er hoop Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.