hoe moet ik stoppen??

Discussie in 'Voeding' gestart door moique rouan, 31 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moique rouan

4 jul 2006
    63
    0
    0
    huismoeder
    hoorn
    hallo, mijn dochter aicha is agelopen zaterdag 2 jaar geworden en krijgt nog borstvoeding. ik vind eigenlijk dat het wel genoeg is geweest. 2 jaar wordt aangeraden om te geven dus dat heb ik met heel veel liefde volbracht en nu is het tijd om te stoppen hoewel het me ook aan mijn hart gaat om haar te moeten `loslaten`. alleen ik weet niet hoe ik moet stoppen ze gaat met de borst slapen hoe krijg ik haar zonder dat aan het slapen?? heeft iemand een goeie tip? groetjes.

2. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ik vind jou post een beetje dubbel.
    aan de ene kant lees ik dat je wilt stoppen, aan de andere kant lees ik ook dat je niet wilt stoppen.

Je zegt nu is het tijd om te stoppen, maar als je wilt kun je geruct og doorgaan hoor.
    2 jaar is het minimum wat de WHO aanraad. Maar je kunt doorgaan zo lang je het prettig vind.

OP jouw vraag hoe je haar zonder de borst in slaap krijgt, heb ik geen antwoord op. Sorry

3. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ja als je nog niet wilt stoppen dan hoeft het niet hoor, je kunt ook het natuurlijk verloop volgen. Mijn oudste zoon was bijna 2 toen hij er zelf mee stopte, vergat steeds te vragen om de borst bv, en kreeg het op een gegeven moment alleen als hij was gevallen oid. Het stopt vanzelf je hoeft er niets aan te doen eigenlijk. Als jullie je er nog allebei goed bij voelen dan kun je gewoon doorgaan hoor.

Als je haar wilt afleren om met de borst in slaap te vallen dan kun je de 10 tellen techniek invoeren, ze mag dan drinken zolang jij aan het tellen bent, dus tel je tot 10 dan bij tien stoppen en welterusten zeggen. Dit schijnt te helpen, je kunt het proberen.

Succes ermee, en nogmaals gewoon doorgaan als je nog wilt ;)

4. moique rouan

4 jul 2006
    63
    0
    0
    huismoeder
    hoorn
    bedankt voor de reacties jullie hebben wel gelijk dat ik er niet 100% achter sta om te stoppen maar dat is gewoon emotioneel. ik probeer al een half jaar zwanger te worden en ik heb in febr. een miskraam gehad. bij de vorige zwangerschappen was ik meteen zwanger en nu lukt het dus niet. ik heb gehoord dat het kan komen dat door de borstvoeding mij eicel niet genoeg rijpt terwijl andere wel zwanger kunnen worden tijdens borstvoeding. omdat mijn dochter nu 2 is kan ik wel stoppen zonder het gevoel dat zij tekort is gekomen en proberen of ik dan wel zwanger word. ik ben 37 dus de tijd begint ook te dringen.

5. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Dan kan ik het me wel voorstellen dat je er zo over denkt. Maar de bv zorgt er echt niet voor dat je een mk krijgt of dat je ei niet goed rijpt, denk eerlijk gezegd dat je leeftijd er meer mee te maken kan hebben. Ik ben zelf nu voor de 2de keer zwanger tijdens de bv, de vorige was een ma/mk. Nu was ik 7 mnd na de curettage weer zwanger deden aan onthouding maar dat lukte 1 keer niet ;) ). Ik gaf af en toe nog bv net als jij en dan met name alleen de ochtend en de avond. Bv werkt alleen als zogenaamd anticonceptie als je volledige bv geeft en nog niet ongesteld bent geweest en dan nog.... Dit is bij jou dus niet van toepassing. Als je gewoon 1 keer blijft voeden of zo dan heb je evenveel kans om zwanger te worden als dat je stopt.

Deel Deze Pagina