schema 4 mnd + groente

Discussie in 'Voeding' gestart door peggy en myrthe, 30 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peggy en myrthe

11 jun 2006
    77
    0
    0
    moeder en verzorgende
    nederweert/limburg
    myrthe krijgt 4 flessen van 210/7 en fruit op het moment.
    nu ben ik deze week een weekje vrij dus wil ik met groeten beginnen (heb veel avonddiensten normaal)

haar schema is nu als volgt
    7.00 fles 210/7 friso
    10.00-11.00 1 potje fruit
    12.30 fles 210/7 friso
    17.00 fles 210/7 friso
    21.00 fles 210/7 friso met 2 scheppen rijstebloem

wanneer kan ik nu het beste groente geven rond 19.00 uur???
    of hadden jullie een ander schema met 4 flessen en fruit en groente?????

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Als ik in jouw plaats zou zijn, zou ik het wss ook rond 19uur doen.

Bij Serjenka hangt het allemaal er een beetje vanaf wanneer ze anders haar voedingen vraagt (ik geef haar de fles op vraag), maar meestal is dat toch rond 18uur.

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Milan krijgt al fruit, maar binnenkort gaan we ook starten met de groentenhap. Ik had ook al even over het schema nagedacht. Milan krijgt nu om 17.00 fruit, maar ik denk dat ik die naar voren ga halen.

Ga het denk ik als volgt doen:

7.15 fles
    11.00 fles
    12.30 fruit
    15.00 fles
    18.00 groenten
    19.30 fles

4. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Jullie zijn er van op de hoogte dat het beter is om tot 6 maanden te wachten met bijvoeden?

5. peggy en myrthe

11 jun 2006
    77
    0
    0
    moeder en verzorgende
    nederweert/limburg
    ja wat is beter????

6. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Heet is beter om te wachten met de fruithapjes en groentehapjes tot een maand of zes.
    Dit vanwege een evt voedselallergie, wanneer je te vroeg begint daarmee, kan het zijn dat je kindje een voedselallergie ontwikkeld voor bepaalde voedingen.

Tis altijd een beetje bubbel, het cb zegt wacht maar tot zes maanden, terwijl op de potjes staat dat het vanaf 4 maanden is.

7. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Inderdaad, op de potjes staat vanaf 4 maanden. Dat is nu precies wat de fabrikant wil, vanaf 4 maanden lekker veel potjes verkopen!
    Ik sluit me bij de andere dames aan: tot 6 maanden liever geen bijvoeding geven.
    Mocht je toch willen proberen vanaf 4 maand, probeer dan telkens 1 smaak tegelijk en dan bij voorkeur groentehapjes. En houd goed in de gaten hoe je kindje reageert (luier-inhoud goed in de gaten houden)

Succes,

Groet van Kiki

PS je krijgt wel hele schattige foto's van bewortelde gezichtjes bijvoorbeeld.

8. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Dat komt omdat er een maas in de wet zit.
    De WHO code stond eerst op 4 maanden. Maar al geruime tijd ( ik geloof al een jaar of 7 a 8)is dit omgezet naar de 6 maanden. Alleen is NL zo laks om dat dus niet aan te passen.

(NL heeft sowieso maar een klein deel van de WHO code overgenomen als wetgeving)

Wat ik hier trouwens wel mis, is info over de rapley methode.

9. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik heb dus met 4 maanden Nynke een fruithapje gegeven, na een week begon ze inderdaad eczeem te ontwikkelen.
    Het CB raadde mij toen ook aan tot 6 maanden te wachten. Nu ben ik het wel weer langzamerhand aan het proberen en nu heeft ze ook nergens last van.

10. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ja, dat is vast bij iedereen bekend, maar uiteindelijk ligt de keuze natuurlijk bij je zelf. Dit is wat dat betreft een eindeloze discussie ;)

Omdat Milan erg harde ontlasting had, heeft het cb mij juist geadviseerd om met het fruithapje te starten. En inderdaad, sinds hij dat krijgt is zijn ontlasting een stuk beter.

11. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Zoals je zegt Maryloes, uiteindelijk is het ieder zijn keus. Ik weet ook dat het beter is te wachten tot 6 maanden. En was dat eerst ook van plan, maar Serjenka heeft zo'n grote eetlust, waardoor ik het echt niet meer zag zitten om nog langer te moeten wachten. Ze zit nu soms al eens op flessen van 300cc, wat ging dat zijn als ze nog geen fruit- en groentehapjes kreeg?! Daarvoor had ze soms meer dan 1L melk op een dag gedronken, nu niet meer.

12. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ik vind het verbijsterend hoeveel mensen dit niet weten. Daarnaast wordt het door nog heel veel CB's geadviseerd om met 4 maanden te beginnen.
    Het was dus ook gewoon een vraag om te kijken of ze dat idd wisten.

Deel Deze Pagina